Gå til innhold

Kommentere noe når bekjente separerer seg?

Anbefalte innlegg

Gjest *kokos*
Skrevet

Foreldrene til en lekekompis av barnet mitt skal skilles. Vi bor i samme gate, og jeg treffer mammaen hans flere ganger i uka. Vi er ikke venninner, akkurat, men snakker om vær&vind, hus&hage og barna når barna våre besøker hverandre.

Nylig ble det klart at mannen har vært utro, og han har flyttet ut. Jeg har ikke sagt noe om dette så langt, bare latt som ingen ting når vi møtes, for jeg vet ikke hva jeg skal si.

Bør jeg si noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare si at du håper det går bra med henne. Ingen vits i å late som du ikke vet og sånt.

Anonym poster: 3c3a2ec3a9d58e9bcea79bf479affcff

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg ser ikke helt hvorfor du skal si noe med mindre dette kommer naturlig opp i samtalen. Du kan sikkert si at du håper det går bra med henne, men å gå dypere inn på dette uten at hun selv tar initiativet virker unaturlig.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
Skrevet

Hun vet sikkert at du vet, men det får være hennes greie å ta det opp hvis det er noe å prate om.

Gjest *kokos*
Skrevet

Ja, hun vet at jeg vet. Hun har sett at jeg har sett at mannen hennes har kommet med henger og hentet tingene sine, og hun har fortalt det til kollegaene sine. Jeg er jo ikke noen naturlig støtteperson for henne ettersom vi ikke er venninner, men samtidig føler jeg det er litt kleint å bare smile og prate som før.

Men da skal jeg bare spørre om det går bra eller noe hvis situasjonen passer seg sånn.

Skrevet

Si til henne at om det er noe du kan hjelpe henne med, så gjør du det mer enn gjerne!

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...