AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #1 Skrevet 2. februar 2013 Sminkeveska mi begynner å bli sørgelig tom og uttørket, men som fattig studine skriker lommeboka i protest bare jeg kaster et blikk på de vanlige merkene i butikkene. At jeg har sær hud og dessuten får drapstanker av dyretesting gjør ikke jakten lettere. Ettersom jeg har et nokså begrenset budsjett, i tillegg til at jeg generelt er gniten, har jeg begynt å peile meg inn på nettbutikker, men herrejemini, det er jo rene labyrinten! Og jeg aner ikke hva som er bra, hva som er trygt og slike ting, så om noen vil gi meg noen tips ville det vært flott! Gjerne alternative nettbutikker, da de ofte er litt mer i min gate, men jeg er åpen for alt! Angående pris er det egentlig jo billigere jo bedre, men litt kvalitet må denne damen også ha! Har prøvd e.l.f, men huden min ble sinna og tvang meg til å gå med maske i et par uker, så de har jeg gitt opp. De vanlige butikkmerkene er dyyyyre og dessuten for mørke, for grønne, for oransje, for våte, for tørre, for kladdete og så videre... Sukk! Så. Vil noen søte KGere hjelpe en jomfru i nød? Dere skal få en cyberhug som takk! Anonym poster: 85804f5a58dad9db374e78b741cd8030
Torepop Skrevet 2. februar 2013 #2 Skrevet 2. februar 2013 http://makeupheaven.no.Jeg kjøper alt derfra.
Mermaid Blues Skrevet 3. februar 2013 #3 Skrevet 3. februar 2013 Jeg er som deg når det gjelder dyretesting, TS, og jeg har også litt sensitiv hud og studentøkonomi, så kanskje jeg kan hjelpe Har du prøvd Urban Decay? Jeg begynte å teste ut UD-produkter da jeg flytta til Skottland, og nå er jeg helfrelst. Aner ikke om noen norske butikker selger UD, men de kan bestilles fra http://www.debenhams.com/ - de leverer til norske adresser. Pundet er veldig lavt for tida, så det er ikke det dårligste tidspunktet å bestille fra UK heller Mine favorittprodukter fra UD er Naked Skin foundation, øyenskyggepallettene som heter Naked og Naked2, Skyscraper mascara, Primer Potion, settingsprayen og Heavy Metal glitter-eyelineren. Ellers synes jeg Body Shop har endel bra sminke, jeg elsker lipglossen, og både mascara (Super Volume), den flytende eyelineren og All-in-one Face Base er fast inventar i sminkepungen min H&M-sminken er også dyrevennlig, og temmelig billig, så om huden din tåler det kan det kanskje være et alternativ.
Gjest Swarovski Skrevet 3. februar 2013 #4 Skrevet 3. februar 2013 Skriver debenhams ned verdien på pakkene? For hvis ikke så finner du Urban decay like billig andre steder, uten at du må betale frakt. F.eks. beautybay.com , lookfantastic og HqHair. Problemet er jo selvsagt at går en over 200NOK, så må en betale moms og tollavgift på varene. BareMinerals har noe bra sminke (vær forsiktig med foundationen, den kan irritere sensitiv hud), det samme har TheBalm. Jeg tror begge er dyrevennlige. Og kan kjøpes hos feelunique som tilbakebetaler moms/tollutgifter. Cheapsmells gjør det samme. Men det er litt mer tilfeldig hva de har tilgjengelig av sminke. Hvis du vil ha billige merker som nyx, milani og jordana så er cherryculture en mulighet. Men der ville jeg holdt meg til lipgloss, eyeliner, og sånne ting. (Jeg vet ikke om milani og jordana er dyrevennlige eller ikke, men nyx er i hvert fall det.) echemist har også endel utvalg av sminke. Blant annet vichy dermablend som du kan teste fargen på i apotekene. (og kjøpe billigere på nett Opps..så nå at vicky ikke er dyrevennlige. Og det er jo litt av problemet. Flere merker begynner å gå inn i det kinesiske markedet, og der er dyretesting påbudt. Så f.eks. mac er ikke lenger dyrevennlig.) Mineralfoundation finnes fra utrolig mange merker, og de passer til forskjellig hud. Tikei passer vel for de met fet hud. (den blir ofte for tørr for mange) La minerals har testere til en forholdsvis billig penge for å finne riktig farge. Minerals Hygienics er det endel som liker. Everyday minerals var det mange som likte før.
Gjest Euforia Skrevet 3. februar 2013 #5 Skrevet 3. februar 2013 iherb.com har også mye billig og bra sminke som er dyrevennlig. 1
Gjest tantenipsy Skrevet 6. februar 2013 #6 Skrevet 6. februar 2013 Fedora Minerals er rimelig, superbra og ikke testet på dyr. Du får kjøpt det på flere apoteker. Jeg har en problemhud, er helt i mot dyretesting, og takker sminkegud for den dagen jeg oppdaget dette merket! Fantastisk lipgloss! Fantastisk mineralpudder! Og fantastisk øyeskygge! Men maskaraen deres er bæsj, så den kjøper jeg ikke flere ganger, bruker IsaDora, rimelig, ikke dyretestet og supergod:-)
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2013 #7 Skrevet 8. februar 2013 www.verdal-import.no har rimelig og bra Colossal mascara Den er fra Maybelline, de tester på dyr, og TS sa at hun ikke ønsket dyretestet sminke. TS, har du prøvd ELF? De er dyrevennlige og har veldig lave priser til tross for god kvalitet De har egen nettbutikk på http://eyeslipsface.no/website/ Anonym poster: e48b3cbe048138414a04831115ce000d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå