Gå til innhold

Middag til date/kjæreste, hva lager du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Middag til date/kjæreste, hva lager du?

Anonym poster: 4ec524a782b3cdaf084907d05072dbf4

Gjest gjest17
Skrevet

Velg noe som kan lages på forhånd og kan stå varmt frem til serverer. Type gryte eller lasagne som du kan sette i ovnen når det passer. Da kan du bruke tiden på daten din istedet for å stå på kjøkkenet :-)

Skrevet

Sist lagde jeg ravioli med cottage cheese (laget på forhånd og kokte rett før middag).

Anonym poster: 7eb3ab5eacfdd92f3abcd9d6516f10b9

Skrevet

Min erfaring er at mange gutter er kjøtt-elskere og spiser en del rødt kjøtt. Så jeg pleier å safe og lage enten biff av noe slag. Biff Wellington, plankebiff eller pepperbiff. Eller hjemmelaget hamburger! Ordentlig hamburger med hjemmelagde brød, dressing, salat, ost, sylteagurk, osv.

Men jeg syns det er enda viktigere at man lager noe man selv liker, og selvfølgelig noe man kan lage. Det er veldig dumt å lage Biff Wellington for første gang på en date, om man ikke har lagd det før, i og med at kjøttet må være perfekt stekt, osv. Så om du f.eks. er en kjempegod Lasagne-lager, bør du heller satse på Lasagne (som alltid er godt).

Skrevet

Da jeg datet eksen (for 1 million år siden), pleide jeg å lage lasagne og biffmiddager. Ble tatt godt imot det ;)

Skrevet

Jeg lager en squash lasagne som foreløbig har imponert stort, både dater og venninner.

Skrevet

Spørs nå hva fyren liker det! Laget en gang en pizza med biffstrimler, bacon, skinke, pepperoni, kjøttboller og haugevis med ost. Tror aldri jeg har hatt en mer fornøyd date. :fnise:

Men ellers er jeg glad i f.eks en enkel wok med godt marinerte kyllingbiter, eventuelt baconsurret kyllingfilét eller hjemmelaget burger med hjemmelaget brød og alt. :)

Skrevet

Jeg lager en squash lasagne som foreløbig har imponert stort, både dater og venninner.

Har du oppskrift? :)

Gjest fjellhamster
Skrevet

Jeg kan ikke lage mat, men er velsignet med en kjæreste som er superflink på kjøkkenet :)

Skrevet

Jeg lager noe ieg vet begge kan sette pris på, biff! Gjerne helstekt :)

Skrevet

Har du oppskrift? :)

Lager den veldig på slump, kjøttsausen består av kyllingkjøttdeig, champignon, hvitløk, chilie, tomatpure og matfløte eller kokosmelk. Så squash i skiver, ta de gjerne 5-10 min i ovnen på bakepapir først med litt salt på. Ost på toppen. Så veldig enkel. Og man kan egentlig bruke hva man vil, kyllingkjøttdeig kan jo byttes med mye.

Skrevet

Nå er jeg så heldig at kjæresten min ikke er så avansert xD Så når jeg lager noe, ender det ofte med en av hans favoritter. Pølseform med purre, pasta og smøreost. Hjemmelaget vårruller med kyllingkjøttdeig og glassnudler eller hjemmelaget Chrispy chicken med søt chillisaus.

Skrevet

Jeg lager butterchicken. Alltid en suksess. :hjerter:

Oppskrift?

Anonym poster: 7737bfbaf11217a77fd848d54bc12d8e

Gjest cool_water
Skrevet (endret)

Spørs på anledningen. Jeg liker å overraske han med middager når jeg får tid, og helst til en fotballkamp. Da er det greit med mat som passer til, f.eks. hjemmelaget pizza, spareribs, hjemmelaget hamburgere osv. Om det er et jubileum eller bursdag så lager jeg noe annet, som regel 3-retters. Da har det gått i ravioli, and, surf n turf, minestronsuppe, helstekt indrefile av okse, risotto, tikka masala osv.

Endret av cool_water

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...