Gå til innhold

Er det mulig for meg å oppnå en fin kropp til sommeren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :)

Jeg er en 19 år gammel jente som har gått ned 10 kg med hjelp av vektklubb.no.

For tiden veier jeg 73 kg, og målet mitt er et sted mellom 63-66 til juni. (er 168 cm høy) Er dette mulig? Vet det går saktere jo mer du nærmer deg normalvekt, og det er ikke lenge før er under kategorien normalvektig. Hvor mye kan jeg forvente å gå ned i ukene som kommer?

Jeg trener ikkke, er i dårlig fysisk form, og har planer om å begynne å trene på treningsstudio snart. (Må bare vente til lønna kommer, hehe) Tar det veldig lang tid før man ser resultater av treningen? Vil helst stramme opp, og få bedre kondisjon. Har så og si ingen erfaring med trening, men kunne tenke meg å være med på gruppetimer som spinning. Ønsker også å trene litt styrke, i og med at jeg er veldig svak.

Håper noen kan hjelpe meg litt på veien! :)

Anonym poster: acd6f82c46559168801906a56031ad64

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ung så ting vil nok sprette raskt på plass ;) Få hjelp på treningsstudioet til å sette opp et vektprogram til deg og vise deg hvordan øvelsene skal gjennomføres så du ikke skader deg selv. På kardiofronten er jogging en veldig effektiv måte å komme i bedre form på.

Med joggingen er det viktig at du starter rolig og tenker på teknikk og pust i første omgang.

Dette programmeret er supert for noobs: http://www.c25k.com/c25k_norwegian.html

I starten bør du ikke starte for hardt og for mye, da er det lett å møte veggen. Det tar litt tid for kroppen å bygge opp fysikken. 3-4 ganger er nok i starten. 2 dager med styrke og 2 dager med kardio f.eks.

Lykke til med treningen og vektnedgangen! :)

Skrevet

Begynner du å trene vil du absolutt kunne klare det, ja :)

Fra oktober frem til nå har jeg gått ned fra 67 til 59,5, med rolig trening 4 ganger i uken. Jeg har blitt stram!

Anonym poster: bdfeaf4e1f5a0889425f56fe26333a6a

Skrevet

Det skal nok gå helt fint om du er villig til å jobbe for det. En fin ting er å trene tung styrke og løper intervaller etter økta, mer muskler gir bedre forbrenning og kardio-treninga har mer for seg når kroppen allerede er i forbrenningsmodus ;) For min del er dette perfekt, da jeg egentlig hater å trene kardio og elsker styrke trening. Har lagt kardioen til et minimum, kanskje 10-20 min etter hver økt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...