Gjest royal Skrevet 18. mars 2004 #1 Skrevet 18. mars 2004 Jeg lurer rett og slett på hvordan man skal klare å skaffe seg jobb nå jeg! Fikk tilbakemelding fra et sted jeg søkte om at de har mottatt 145 søknader! Hvordan skal man da komme gjennom nåløyet noe sted når man til stadig skal konkurrere med over 100 andre. Det vil jo alltid være noen som stiller sterkere enn deg. Jeg har selv 3 års utdannelse fra markedsføring. Og har egentlig ikke så veldig lyst til å ta så mye mer utdannelse. Noen som har gode råd?
Grooo Skrevet 18. mars 2004 #2 Skrevet 18. mars 2004 Ikke så mange andre råd enn at du må søke og søke.. Vær ikke for kresen.. Bedre å ta en jobb som ikke er helt drømmejobben i en periode, enn å ikke ha noen jobb... Gjør deg skikkelig flid med søknaden og cven, sørg for at de ser 100% pene ut, ikke en eneste skrivefeil eller "svikt i layout"... Pass på at du skriver en god søknad som passer til hver enkelt jobb, og før kun opp relevante skoler/kurs/jobber etc. på cven... Jobbmarkedet er tøft, søkte også på flere jobber i høst som det var over 100 søkere på. Til slutt fikk jeg nesten napp, ble instilt som nummer to av 48 søkere... Så ble jeg til slutt nr. en av 24 søkere på den neste jobben jeg var inne til intervju på! Lykke til!
Gjest Lea Skrevet 18. mars 2004 #3 Skrevet 18. mars 2004 Kontakt all vikarbyråer du kan finne. Da får du kanskje napp på stillinger som ikke engang lyses ut.
Fru Blå Skrevet 24. mars 2004 #4 Skrevet 24. mars 2004 Det kan være ganske håpløst å søke på utlyste stillinger. Prøv heller å ringe eller sende inn CV med en generell søknad til aktuelle bedrifter. Bli medlem i en jobbsøker klubb og kontakt vikarbyråer.
Gjest Anonymous Skrevet 24. mars 2004 #5 Skrevet 24. mars 2004 Jeg har jus og statsvitenskap: søker konsulent-stillinger i departementer og direktorat: hver gang er det 300-470 søkere....har ikke fått noe ennå..det kan ta meg over 1 år å få jobb!! Håpløst marked i Norge nå..
Grooo Skrevet 24. mars 2004 #6 Skrevet 24. mars 2004 hver gang er det 300-470 søkere....har ikke fått noe ennå..det kan ta meg over 1 år å få jobb!! Trenger ikke være så mange søkere for at man skal gå arbeidsledig i over ett år... Flere av de jeg gikk ut sammen med i fjor vår har ennå ikke fått noen jobb, selv om det skjelden er mer en 50-100 søkere på det vi søker på...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå