AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #1 Skrevet 2. februar 2013 Jeg var på et kjøpesenter i dag og der traff jeg på ei venninne. Min venninne kunne fortelle at ei hun kjenner nekter ungene å motta gaver fra familien. Tror det var snakk om 5 eller 6 familier som ikke har lov å gi ungene gaver. Dersom de prøver å gi noe, så kommer det i retur, uten at det har blitt åpnet. Grunnen som ble sagt til meg, var at barnas mor vil ikke ha noe mer med familien å gjøre, da hun følte det var forskjellsbehandling blant ungene hennes. Hun hadde skrevet om dette på ei nettside/diskusjonsforum (hun sa ikke hvilken side), og da var det noen andre i familien som reagerte på at hun skrev det der og ikke tok det opp med de det gjaldt. Resultatet ble at hun kuttet kontakten med familien, og nekter de å gi ungene gave. Hun hadde kuttet kontakten før også, men aldri nektet ungene gaver. Min venninne kunne også fortelle at denne moren nå ble sett på som psykisk syk og ustabil. Synes det var så trist å høre dette. Jeg vet ikke hvem denne moren er, da det ikke ble nevnt noen navn. Ikke kan jeg tenke meg hvem det er heller, da jeg ikke har hørt om lignende situasjon. Hvordan hadde dere reagert dersom dere hørte om noe sånt eller opplevde noe lignende?? Anonym poster: 34a36333999c06a97dbcb309a5dd2f85
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #2 Skrevet 2. februar 2013 Har moren rett? Prøver familien å kjøpe ungene til hennes side samtidig som de behandler moren som dritt? Anonym poster: 8e5e80a1e15ec6aef71f5ccbda971db9
Gjest kine Skrevet 2. februar 2013 #3 Skrevet 2. februar 2013 Har moren rett? Prøver familien å kjøpe ungene til hennes side samtidig som de behandler moren som dritt? Anonym poster: 8e5e80a1e15ec6aef71f5ccbda971db9 Din venninne forteller om ei hun kjenner som... Jeg tenker at det antagelig ligger mer bak enn både din venninne og du vet. Denne kvinnen har allerede kuttet ut kontakten med familien og når hun føler deretter at de forskjellsbehandler barna hennes kuttes kontakten til barna hennes. Hvorofor skal jeg mene noe om det i det hele tatt? Tenker moren har tatt den avgjørelsen hun føler er den rette.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 2. februar 2013 #4 Skrevet 2. februar 2013 Jeg synes det var bra hun gjorde det. Har sett veldig mye forskjellsbehandling av barn og de som forskjellsbehandler barna, nekter selvsagt for det. Hun har nok sagt ifra, men det går ikke inn hos enkelte og da er det eneste løsning. 5
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #5 Skrevet 2. februar 2013 Har moren rett? Prøver familien å kjøpe ungene til hennes side samtidig som de behandler moren som dritt? Anonym poster: 8e5e80a1e15ec6aef71f5ccbda971db9 Hun mente at det ble gjort forskjell på hennes unger. Hun som fortalte meg dette, kunne fortelle at alle ungene fikk gave samtidig. Var det yngstemannen som fylte år, fikk også de andre en gave. Til 17 mai fikk de penger alle sammen og da alltid samme summen. Jeg tviler på at moren har blitt behandlet som dritt. Tror heller det er moren som behandler sin familie dårlig. Ungene får ikke lov å nevne navnene på noen i familien. Din venninne forteller om ei hun kjenner som... Jeg tenker at det antagelig ligger mer bak enn både din venninne og du vet. Denne kvinnen har allerede kuttet ut kontakten med familien og når hun føler deretter at de forskjellsbehandler barna hennes kuttes kontakten til barna hennes. Hvorofor skal jeg mene noe om det i det hele tatt? Tenker moren har tatt den avgjørelsen hun føler er den rette. Dersom du ikke mener noe, trenger du ikke å skrive her. Jeg synes det var bra hun gjorde det. Har sett veldig mye forskjellsbehandling av barn og de som forskjellsbehandler barna, nekter selvsagt for det. Hun har nok sagt ifra, men det går ikke inn hos enkelte og da er det eneste løsning. Saken er at barna ikke blir forskjellsbehandlet. Ikke av den hun først kuttet kontakten med og som hun mente at gjorde forskjell. Men hun kuttet kontakten med flere i familien, som ikke hadde noe med denne saken å gjøre. Til og med ei gammel dame som ikke forstår noen ting. Hørte fra venninnen min at flere reagerer på at hun straffer barna sine på den måten. Ingen forstår hva hun tenker med. Psykisk ustabil kommer stadig fram i samtaler, sa min venninne. Også et par har nevnt barnevernet. Anonym poster: 34a36333999c06a97dbcb309a5dd2f85
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #6 Skrevet 2. februar 2013 Jeg finner det nesten litt interessant at du har så sterke meninger om at person tar feil- til tross for at du aldri har møtt personen. Og har null kunnskap hvorfor personen har gjort de valgene. Som du mener er helt feil valg. Spesielt når valgene handler om en familiesak. Folk som er verdens snilleste på utsiden kan ofte ha en helt annen side blant hjemmets fire vegger. Anonym poster: 8e5e80a1e15ec6aef71f5ccbda971db9 9
*Heart* Skrevet 2. februar 2013 #7 Skrevet 2. februar 2013 Jeg har hørt om situasjoner der folk kutter kontakten med familien. Men aldri hørt at de nekter å la ungene få gaver fra familien og dersom det kommer gaver, så blir det sendt/levert i retur. Fikk vondt av disse ungene. Hva har de gjort for noe galt? Moren er misfornøyd med familien sin og så lar hun det gå ut over barna. Synes ikke det hørtes bra ut. Bor alle ungene hos moren eller bor noen hos pappan (dersom foreldrene bor hver for seg) og har ungene samme mor/far? Det står ikke hvor mange unger det er, men det må jo være flere en 1 unge. Bor ungene hos hver av sine foreldre, kan det kanskje skje en forskjell. Men da er det ikke sikkert det har blitt gjort med mening.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #8 Skrevet 2. februar 2013 Jeg finner det nesten litt interessant at du har så sterke meninger om at person tar feil- til tross for at du aldri har møtt personen. Og har null kunnskap hvorfor personen har gjort de valgene. Som du mener er helt feil valg. Spesielt når valgene handler om en familiesak. Folk som er verdens snilleste på utsiden kan ofte ha en helt annen side blant hjemmets fire vegger. Anonym poster: 8e5e80a1e15ec6aef71f5ccbda971db9 Jeg spurte ut min venninne ang dette, derfor føler jeg at jeg kan komme med litt meninger. Snakket med min venninne i sted på telefonen, etter at jeg hadde skrevet innlegget og mens andre svarte på innlegget. Venninnen min sa at denne moren hadde snill familie som alltid har stilte opp når det var noe. Og det har hun selv kommet med. Kanskje litt rart at hun skulle snu på det?? Anonym poster: 34a36333999c06a97dbcb309a5dd2f85
Gjest kine Skrevet 2. februar 2013 #9 Skrevet 2. februar 2013 Jeg spurte ut min venninne ang dette, derfor føler jeg at jeg kan komme med litt meninger. Snakket med min venninne i sted på telefonen, etter at jeg hadde skrevet innlegget og mens andre svarte på innlegget. Venninnen min sa at denne moren hadde snill familie som alltid har stilte opp når det var noe. Og det har hun selv kommet med. Kanskje litt rart at hun skulle snu på det?? Anonym poster: 34a36333999c06a97dbcb309a5dd2f85 Hva med å skaffe seg en hobby?
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #10 Skrevet 2. februar 2013 Jeg har hørt om situasjoner der folk kutter kontakten med familien. Men aldri hørt at de nekter å la ungene få gaver fra familien og dersom det kommer gaver, så blir det sendt/levert i retur. Fikk vondt av disse ungene. Hva har de gjort for noe galt? Moren er misfornøyd med familien sin og så lar hun det gå ut over barna. Synes ikke det hørtes bra ut. Bor alle ungene hos moren eller bor noen hos pappan (dersom foreldrene bor hver for seg) og har ungene samme mor/far? Det står ikke hvor mange unger det er, men det må jo være flere en 1 unge. Bor ungene hos hver av sine foreldre, kan det kanskje skje en forskjell. Men da er det ikke sikkert det har blitt gjort med mening. Ungene har ikke gjort noe galt. Eneste de ønsker er å ha kontakt med familien, men det får de ikke lov til. Litt usikker på hvordan bosituasjonen er. Men de to eldste har en annen far en de to eller 3 minste. Husker ikke om hun sa hun hadde 4 eller 5 unger. Dersom de to eldste bor hos faren, kan det jo ha skjedd at de minste fikk gaver når de eldste ikke var hos moren. Det vet ikke jeg. Er enig i at det ikke er sikkert blitt gjort med mening. Anonym poster: 34a36333999c06a97dbcb309a5dd2f85 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #11 Skrevet 2. februar 2013 Hva med å skaffe seg en hobby? Har hobby. Trenger ikke flere. Bare ble litt trist når jeg hørte om denne saken her. Synes synd i barna. Anonym poster: 34a36333999c06a97dbcb309a5dd2f85
Gjest gjest Skrevet 3. februar 2013 #12 Skrevet 3. februar 2013 Det er ganske vanlig at man nekter å la familiemedlemmer man ikke orker å ha kontakt med, gi gaver til barna. Jeg har hørt om flere tilfeller. Mange i kompliserte familier bruker gaver til å manipulere. Det kan godt hende denne moren har hatt en god grunn til å velge slik hun har gjort. Det er ingen opplysninger som kommer frem her som tyder på at man har noen grunn til å dømme henne.
lillevill Skrevet 3. februar 2013 #13 Skrevet 3. februar 2013 Du kjenner jo ikke familien, og det gjør visst ikke din veninne heller? Du skriver at din veninne er venn med denne moren, og må si at hun er ufin som slarver om sin veninne og involverer mennesker (deg) som ikke en gang kjenner partene. Utrolig snodig. Fatter ikke at folk er så interessert i sladder, som ikke en gang involverer folk de kjenner. Og jeg tror ikke på at du er så lei deg for disse barna du aldri en gang har kjent. 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2013 #14 Skrevet 3. februar 2013 Jeg finner det nesten litt interessant at du har så sterke meninger om at person tar feil- til tross for at du aldri har møtt personen. Og har null kunnskap hvorfor personen har gjort de valgene. Som du mener er helt feil valg. Spesielt når valgene handler om en familiesak. Folk som er verdens snilleste på utsiden kan ofte ha en helt annen side blant hjemmets fire vegger. Anonym poster: 8e5e80a1e15ec6aef71f5ccbda971db9 Er ikke nettopp dét hva dette forumet er til for..? Det har jeg alltid trodd Anonym poster: d6eaa8b602bf7b5fb9d653a9c1d5a35e 1
Gjest ikke bra Skrevet 3. februar 2013 #15 Skrevet 3. februar 2013 Kvinneguiden var bedre før. Da gikk det an å skrive slike innlegg, uten å få mye dritt tilbake. Da gikk det an å ha en saklig og god tone. Derfor jeg slettet meg som bruker, men ble bare en leser i stedenfor. Jeg synes synd på alle barn, om jeg kjenner de eller ikke, som ikke får gaver BARE fordi moren (som i dette tilfelle) ikke vil ha kontakt med familien sin. Tenk dere julaften når det mangler julegaver fra 5-6 familier. Det er ganske mange gaver for en unge.
Wildy Skrevet 3. februar 2013 #16 Skrevet 3. februar 2013 Om historien virkelig er slik den er fremstilt her så høres det merkelig ut. Men ting er sjelden så enkelt at en side av saken gir hele bildet; og det første som slå meg er at her ligger det også andre ting bak. Jeg har møtt folk som har kuttet kontakten med hele eller deler av familien. Og hvor utenforstående ikke kan forstå hvorfor, de er jo så snille og hyggelig. Men mye skjer som ikke nødvendigvis "vises" for omverden, og man skal være forsiktig med å sette seg til doms over folk. 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2013 #17 Skrevet 3. februar 2013 Om historien virkelig er slik den er fremstilt her så høres det merkelig ut. Men ting er sjelden så enkelt at en side av saken gir hele bildet; og det første som slå meg er at her ligger det også andre ting bak. Jeg har møtt folk som har kuttet kontakten med hele eller deler av familien. Og hvor utenforstående ikke kan forstå hvorfor, de er jo så snille og hyggelig. Men mye skjer som ikke nødvendigvis "vises" for omverden, og man skal være forsiktig med å sette seg til doms over folk. Jeg har selv kuttet ut min familie etter flere års fysisk og psykisk misbruk og får stadig kjeft av foreldrenes naboer og venner som har sviktet foreldrene mine på det verste. De skulle bare visst hvordan det lå an. Familien min fremstår som perfekte på utsiden. Anonym poster: ba65e8a68d5847d583b39aaa5688ccc0 2
Gjest gjest Skrevet 3. februar 2013 #18 Skrevet 3. februar 2013 Jeg synes synd på alle barn, om jeg kjenner de eller ikke, som ikke får gaver BARE fordi moren (som i dette tilfelle) ikke vil ha kontakt med familien sin. Tenk dere julaften når det mangler julegaver fra 5-6 familier. Det er ganske mange gaver for en unge. Å motta gaver er en form for kontakt som kan oppleves som svært belastende. Mitt barn "mangler" gaver fra en del av familien på julaften, og det går helt fint. Ingen andre som er tilstede får gaver derfra heller.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2013 #19 Skrevet 3. februar 2013 Har hobby. Trenger ikke flere. Bare ble litt trist når jeg hørte om denne saken her. Synes synd i barna. Anonym poster: 34a36333999c06a97dbcb309a5dd2f85 Uff, stakkars barn hvordan overlever de med 24 julegaver istedenfor 25 under treet... Unger nå til dags lider ikke nød fordi de får en gave mindre, attpåtil av en person som sannsynlig har utsatt mamman deres for psykisk vold. De har derimot bruk for en mor som skåner de for manipulerende mennesker. Anonym poster: 8e5e80a1e15ec6aef71f5ccbda971db9 5
Wildy Skrevet 3. februar 2013 #20 Skrevet 3. februar 2013 Jeg har selv kuttet ut min familie etter flere års fysisk og psykisk misbruk og får stadig kjeft av foreldrenes naboer og venner som har sviktet foreldrene mine på det verste. De skulle bare visst hvordan det lå an. Familien min fremstår som perfekte på utsiden. Anonym poster: ba65e8a68d5847d583b39aaa5688ccc0 Det er akkurat det jeg mener. Hva som vises på utsiden er ikke alltid riktig, og det å kutte kontakten med familie er såpass drastisk at da tenker jeg at det kanskje ligger noe bak som jeg ikke vet.Håper det går bra med deg! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå