AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #1 Skrevet 2. februar 2013 Vi har kjøpt et gammelt hus og holder på med renovering. Har revet ned en vegg slik at kjøkkenet blir større. Både gulv, tak og vekker er skal byttes. Jeg har en fetter på min alder som er utdannet tømrer og han har nå hjulpet oss i flere dager. Han kommer etter jobb og er her til kvelden og i dag har han holdt på fra morgenen. Vi har ikke diskutert noe pris, vi spurte etter hjelp og han kom. Synes dere vi burde betale han noe? Eventuelt gi han en liten gave? Anonym poster: 3c76a2516c3ddcde2e911f3a805065c1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #2 Skrevet 2. februar 2013 Uff, ser at innlegget ble forferdelig dårlig skrevet (skriver fra mobil). Det skulle selvsagt stå vegger, og beklager alle kommafeil Anonym poster: 3c76a2516c3ddcde2e911f3a805065c1
Aldrisur Skrevet 2. februar 2013 #3 Skrevet 2. februar 2013 (endret) Blås i skrivefeilene - dette er lett forståelig. Jeg synes det må være en selvfølge at dere tilbyr betaling. Spør ham eventuelt hva han pleier å ta når han hjelper familie og venner. Sier han da at han ikke vil ha penger, ville jeg kjøpt noe jeg vet han setter pris på. Og etter min mening bør det være noe mer enn en "liten" gave. Det er utrolig kostbart å ha håndverkere til å gjøre noe for seg i dag. Endret 2. februar 2013 av Aldrisur 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #4 Skrevet 2. februar 2013 Jeg var ikke helt ærlig i HI. Det er min mann som hjelper sin fetter. Grunnen til at jeg skrev HI slik var for å ikke virke kravstor. Det virker som om fetteren og samboeren tar det som en selvfølge at han hjelper til gratis, og det synes ikke jeg er rett. Min mann vil ikke kreve noe penger, han vil ikke lage dårlig stemning. Får helt vondt av han som jobber 13 timer i strekk (først jobb og så hjelpe fetteren), han er ihjelsulten når han kommer hjem og stuper rett i seng etter at han har spist. Synes situasjonen er vanskelig. Min mann føler han ikke kan si nei, men det er da ikke rett at han skal gjøre mesteparten av jobben (fetteren har 10 tommeltotter) uten å få noe for det? Anonym poster: 3c76a2516c3ddcde2e911f3a805065c1
Aldrisur Skrevet 2. februar 2013 #5 Skrevet 2. februar 2013 Å ja, det forstår jeg. Selv har jeg en sønn som er håndverker, han hjalp familie og venner etter arbeidstid så han slet seg helt ut for en slikk og ingenting etter hvert. Spesielt helgene var ille, da ville alle "ha ham". Nå avtaler han en timepris på forhånd, og det ser ut til å gå veldig greit. Tror også de fleste ønsker å gjøre opp for seg, men det virker som om dette med penger og betaling ofte er et ømtålelig tema. Best å ta de før man begynner på den eventuelle jobben tror jeg. Håper det ordner seg til det beste for dere. 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #6 Skrevet 2. februar 2013 Tusen takk for svar Han får være mer bestemt framover og ikke ta på seg så mye arbeid. Anonym poster: 3c76a2516c3ddcde2e911f3a805065c1
Kaisamaia Skrevet 2. februar 2013 #7 Skrevet 2. februar 2013 Det er ganske vanlig å hjelpe slekt og venner... Men selvfølgelig..hvis det blir for mye, så.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #8 Skrevet 2. februar 2013 Det er ganske vanlig å hjelpe slekt og venner... Men selvfølgelig..hvis det blir for mye, så. Vi hjelper ofte familie og venner uten at vi venter å få noe for det. Da fetteren og samboeren kjøpte huset var vi med å flytte, det er en selvfølge for oss Men synes det blir litt mye nå og synes de kan gi han en liten oppmerksomhet som takk for hjelpen. Anonym poster: 3c76a2516c3ddcde2e911f3a805065c1
Strange Doll Skrevet 2. februar 2013 #9 Skrevet 2. februar 2013 Jeg hadde spurt om hva / om han vil ha betaling, og om ikke hadde jeg kjøpt noe han ønsker seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå