Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble nysgjerrig på hvor vanlig det er etter å ha lest en annen tråd her.

Hvilke fordommer har dere opplevd, har selv eller hørt? Er det "verre" eller bedre å være bifil enn homofil for de med fordommer? Forskjell på kjønnene?

Anonym poster: ea3afd14290e4a56acd3bcfc1fc2bb55

Videoannonse
Annonse
Gjest jente8923
Skrevet

Har ingen fordommer mot lesbiske, homofile, bifile.

Kunne aldri vært sammen med en som er bifil da....

• Liker 1
Skrevet

Verre å være bifil. Litt fordi det er så mange som sier de er bifile fordi de tør ikke stå frem som fullt homofile. Men til slutt så innrømmer de at de bare brukte å være bifil som buffer mot reaksjoner fra familien.

Anonym poster: 922d1e00e6abda09c12fd9f9d8b9b4ee

Skrevet

Jeg har fått høre mye rart fra folk når de har funnet ut at jeg er bifil.

Noen aksepterer ikke at det finnes andre legninger enn hetero- og homofil, slik at jeg blir sett på som en som enten er lesbisk eller hetero selv om jeg har hatt forhold i begge leire og forelsker meg i begge kjønn.

Noen tror at bifil ikke er en legning, men heller bare jenter som eksperimenterer (disse vil heller aldri innse at det finnes bifile menn)

Og noen igjen er hellig overbeviste om at å være bifil bare er noe man sier for å få oppmerksomhet.

Og så er det selvfølgelig de som mener at alt utenom heterofile er normalt.

Så har du de som er veldig ålreite om det som hverken fortrekker en mine eller kommenterer i det hele tatt når de hører jeg er bifil, slik at jeg får følelsen av at det er den naturligste saken i verden.

Familien min vet at jeg er bifil, men har aldri kommentert noe videre om det.

Jeg irriterer meg ofte over at bifile kjendiser blir klassifisert som lesbiske bare fordi de har hatt forhold med menn og plutselig blir sammen med kvinner, slik at det i media ikke eksisterer bifili.

Lesbiske kvinner er vanskeligere å komme i kontakt med som bifil, fordi mange lesbiske kvinner har samme fordommene mot bifile kvinner som heterofile menn har. Jeg har opplevd fra både kvinner og menn at de blir usikre i forholdet, fordi plutselig kan det hende jeg forelsker meg i det motsatte kjønn (motsatt for den jeg er i forhold med) og da føler de at de har ingenting å stille opp med.

Frustrerende både for meg og for dem. :murvegg:

• Liker 3
Skrevet

Jeg er overasket over alle de kjipe reaksjonene jeg har fått fra homofile. De vet selv hvordan det er å ikke passe inn i hetronormen, de vet hvor kjipt det er med fordommer med noe du ikke kan noe for og som overhodet ikke stemmer. Alikevel velger de å ha masse fordommer mot bifile (dette gjelder selvfølgelig ikke alle homofile).

Det er mange som tror jeg er kronisk utro, ikke klarer å være i et monogamt forhold, ikke tør å kmme ut som lesbisk, egentlig er hetro men bare vil ha oppmerksomhet, egentlig er hetro men bare har en "fase" hvor jeg "eksprementerer" men seksualiteten min.

Gaaaaaaah.

• Liker 9
Skrevet (endret)

Jeg er lesbisk, og det er ikke det at jeg at jeg har noe i mot bifile, men jeg er litt skeptisk til tanken å bli sammen med en bifil kvinne. Min grunn er: jeg har ikke lyst å bli dumpa for det motsatte kjønn. Mange lesbiske jeg har pratet med kjenner den samme frykten. Man frykter at bifile lener mest mot det motsatte kjønn, og derfor er man redd for at man ikke kan gi dem det de kan få hos en mann.

Kall meg paranoid, men det er bare sånn. Jeg kan ikke noe for det. Men så må jeg nevne at jeg ikke kjenner noen jenter som er bifil heller.

Endret av Chiyo
  • Liker 3
Gjest Katten.
Skrevet

Jeg er lesbisk, og det er ikke det at jeg at jeg har noe i mot bifile, men jeg er litt skeptisk til tanken å bli sammen med en bifil kvinne. Min grunn er: jeg har ikke lyst å bli dumpa for det motsatte kjønn. Mange lesbiske jeg har pratet med kjenner den samme frykten. Man frykter at bifile lener mest mot det motsatte kjønn, og derfor er man redd for at man ikke kan gi dem det de kan få hos en mann.

Kall meg paranoid, men det er bare sånn. Jeg kan ikke noe for det. Men så må jeg nevne at jeg ikke kjenner noen jenter som er bifil heller.

Så det er ikke noe stress å bli dumpet for en av samme kjønn?

• Liker 6
Skrevet

Så det er ikke noe stress å bli dumpet for en av samme kjønn?

Jo, men det blir litt annerledes. Fordi hvis en jenter dumper meg for en annen jente, så er det fordi hun ikke liker meg. Men hvis hun hadde dumpet meg for en mann så hadde det kanskje vært fordi han hadde noe som jeg ikke hadde... det vil si... fysisk.

Selvfølgelig er det ikke kos å bli dumpa uansett.

• Liker 2
Gjest Katten.
Skrevet

Jo, men det blir litt annerledes. Fordi hvis en jenter dumper meg for en annen jente, så er det fordi hun ikke liker meg. Men hvis hun hadde dumpet meg for en mann så hadde det kanskje vært fordi han hadde noe som jeg ikke hadde... det vil si... fysisk.

Selvfølgelig er det ikke kos å bli dumpa uansett.

Så, det er faktisk verre å bli dumpet fordi du ikke er født med en penis, kontra å bli dumpet fordi vedkommende ikke funker i lag med hvem du er som person?

In Sovjet Russia, logic sees you.

• Liker 9
Skrevet (endret)

Jeg er nå i et forhold med en mann, og han sier det samme som mange gjør:

Om jeg dumper han for en annen mann, så er det fordi jeg ikke liker min nåværende partner. Men hvis jeg hadde dumpet han for en kvinne så hadde det kanskje vært fordi hun hadde noe som han ikke hadde (fysisk).

Jeg ser helt annerledes på det (uten at det spiller noen rolle for noen). Om jeg hadde blitt dumpet av mannen min til fordel for en annen kvinne, så var ikke jeg god nok. Jeg var ikke tilstrekkelig nok som partner, men den nye kvinnen er. Det er MEG det er noe galt med.

Om han dumper meg til fordel for en mann, så er jeg jo helt skjangseløs. Jeg kan aldri få penis og riktig mengde testosteron. Det er altså ikke meg det er noe "galt" med, det er preferansene til partneren min.

Edit:

Det er dette jeg prøver å si, men Katten fikk det til bedre enn meg:

Så, det er faktisk verre å bli dumpet fordi du ikke er født med en penis, kontra å bli dumpet fordi vedkommende ikke funker i lag med hvem du er som person?

Endret av Alice123
  • Liker 5
Skrevet

Jeg ble nysgjerrig på hvor vanlig det er etter å ha lest en annen tråd her.

Hvilke fordommer har dere opplevd, har selv eller hørt? Er det "verre" eller bedre å være bifil enn homofil for de med fordommer? Forskjell på kjønnene?

Anonym poster: ea3afd14290e4a56acd3bcfc1fc2bb55

Bedre å være homofil. Bifile menn fryktes av eksperter å gjøre så HIV for alvor får fotfeste blant den hetrofile befolkningen. Det er ikke uten grunn at homofile og bifile menn ikke får lov til å gi blod.

Anonym poster: 649e3e4951af907c8166e8c6f61c703e

• Liker 2
Skrevet

Jeg får vel dele den absolutt mest fantastiske kommentaren jeg har hørt hittil. Den kom fra et alvorlig og bekymret familiemedlem i jula. "Man kan ikke stole på en som er så lite kresen på hvem hun ligger med. Før man vet ordet av det, er hun utro med en mann, kvinne, hund, katt eller et tre."

• Liker 8
Skrevet

In Sovjet Russia, logic sees you.

Altså jeg kan ikke forklarer hvorfor jeg føler det slik, men det gjøre jeg bare. That's my story and I'm sticking to it.

Jeg hadde tatt det bedre å bli dumpet for en annen kvinne enn en mann. :enig:

• Liker 1
Skrevet

Jeg får vel dele den absolutt mest fantastiske kommentaren jeg har hørt hittil. Den kom fra et alvorlig og bekymret familiemedlem i jula. "Man kan ikke stole på en som er så lite kresen på hvem hun ligger med. Før man vet ordet av det, er hun utro med en mann, kvinne, hund, katt eller et tre."

*titter forførende bort på orkidéen som står og tøser seg til på salongbordet*

• Liker 13
Skrevet

Jeg vet ærlig talt ikke om jeg skal sette meg ned og grine eller ramle sammen på gulvet i krampelatter.

Hva faen? :overrasket:

• Liker 2
Skrevet

*titter forførende bort på orkidéen som står og tøser seg til på salongbordet*

Ja, den tøsete planten har jo både stilk og blomster - helt klart en fristelse for bifile. :ler2:

Jeg vet ærlig talt ikke om jeg skal sette meg ned og grine eller ramle sammen på gulvet i krampelatter.

Hva faen? :overrasket:

Man må vel nesten bare le og synes litt synd på vedkommende, men ja, det er helt utrolig at det er mulig å tenke sånn. Og det ble sagt av en person i tredveårene, ikke et uvitende barn eller en rørete nittifemåring.

• Liker 7
Skrevet

Har ingen fordommer mot lesbiske, homofile, bifile.

Kunne aldri vært sammen med en som er bifil da....

Hvis du ikke har fordommer mot bifile, hvorfor ville du ikke vært sammen med en?

Anonym poster: 329bcc4c72d9b48951155ddcfaac5a34

• Liker 6
Gjest jente8923
Skrevet

Hvis du ikke har fordommer mot bifile, hvorfor ville du ikke vært sammen med en?

Anonym poster: 329bcc4c72d9b48951155ddcfaac5a34

Fordi jeg syns tanken på at gutten min ser på andre gutter og blir tent av det er ekkel. Det ville ikke føltes riktig for meg. Dessuten har jeg en veldig konservativ gammeldags holdning til sex og forhold så for meg vil det å være sammen med en som ikke er heterofil helt feil.

Men hva andre gjør, takler, tenker, tror, mener osv er opp til dem. Har flere homofile, lesbiske og bifile venner. Ser på dem som alle mine andre venner og har ingenting imot deres legning. Bare jeg ikke blir blandet inn i et forhold hvor en er bifil så er det greit.

• Liker 3
Skrevet

Enkelte av de eldre slektningene mine insisterer på at det ikke går an å være bifil. De mener at det bare er en trend, og at jeg er oppmerksomhetssyk. Heterofile tror ofte at jeg egentlig er lesbisk, men at jeg ikke tør å komme ut av skapet. Homofile tror ofte at jeg er feig, og at jeg ikke tør å komme ut av skapet. Noen ser for seg at jeg er en notorisk utro dritt, eller at jeg må ha trekanter hver gang jeg har sex. Det er også ganske vanlig at folk tror at det er umulig for meg å være i et monogamt forhold, siden jeg kommer til å "mangle noe vesentlig".

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...