Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Krim, selvfølgelig. Men kan du tipse meg med noen gode titler.

Skriv gjerne litt om boken også!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

PD James' siste

Røda Vargen - Liza Marklund

Minette Walters' siste

Jeg kan ikke si noe om dem, for jeg sparer dem til påske selv. Men jeg elsker alle de tre forfatterne og gleder meg!

Skrevet

Anbefaler Jo Nesbøs serie om Harry Hole. Bra, intelligent krim.

Skrevet

Støtter alle de over.

Også Unni Lindell. Nattsøsteren er den siste.

Skrevet

Har bare lest 1 krimbok i mitt liv, men det var Jeffrey Deaver - Kistedanseren. Kan anbefales!

Skrevet

En annen bok som slettes ikke er krim, men som jeg leste selv i påsken for ett par år siden er "The Dirt", biografien om Mötley Crüe. Det må være den mest vannvittige rockebiografien noensinne skrevet, og kan absolutt anbefales som påskelektyre!

Gjest Anonymous
Skrevet

John Grisham ( husker ike hva den nye heter)

Skrevet

Hva som helst av Agatha Christie, anbefaler spesielt "The Murder of Roger Ackroyd", "Ten Little Niggers (eller Indians, om du har en nyere versjon)", "Clocks", eller selvbiografien hennes (ikke akkurat krim, men fantastisk bok). Og leste du ikke "De døde går på ski" av Knut Nærum forrige påske, må du lese den nå.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis du ikke har lest noe av Liza Marklund, er det bare å sette i gang. Bøkene hennes handler om den kvinnelige krimjournalisten Annika Bengtson.

Selv har jeg lest "Sprengeren", "Studio Sex" og "Paradiset". Må nok få med meg "Prime Time" og "Den røde vargen" også.

Ellers er Jo Nesbøs krimbøker fantastisk spennende. Ekstra gøy er det jo med krim der handlingen er i Oslo.

Skrevet

Henning Mankell skriver veldig bra krim.

Skrevet

Henning Mankell skriver ikke bra krim! (tror det er blitt mitt korstog her inne å motarbeide HM, men hjelper det? Påstand mot påstand har aldri vært særlig overbevisende)

Derimot er kriminalhelten Fredric Drum å anbefale. Let etter de tynneste pocketutgavene til Gert Nygårdshaug!

Gjest Tante Tutta
Skrevet

Du bør lese Nøkkelvitnet av Jørn Lier Horst

Utrolig spennende krim. Svært realistisk politikrim fra norsk småby. Både form, stil, tone og selve intrigen, er realistisk gjennomført. I miljøskildringen, i skikkelser, i beskrivelsen og opprullingen av selve drapsdramaet, likeså.

Årets "snakkis" innen krimsjangeren.

PS: Mer om boken på www.uoppklart.no

Skrevet

Karin Fossum sine bøker er kjempebra. Liza Marklund og Henning Mankell. Unni Lindell.

Skrevet
Hvis du ikke har lest noe av Liza Marklund, er det bare å sette i gang. Bøkene hennes handler om den kvinnelige krimjournalisten Annika Bengtson.  

Selv har jeg lest "Sprengeren", "Studio Sex" og "Paradiset". Må nok få med meg "Prime Time" og "Den røde vargen" også.

Ja, og få med dere den første boken, tror den heter "På flukt" på norsk men ble litt usikker nå. Min utgave er på svensk og heter "Gömda"...

Skrevet

Masse Minette Walters. Har kjøpt meg "Acid Row" og "Fox" for å kose meg i påsken. Ellers kan du jo alltids lese litt god, gammel Agatha Christie.

Om Fox

Om Acid Row

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...