AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #1 Skrevet 2. februar 2013 OK, så jeg trenger å gå opp noen kilo, gjerne raskt! og lurer litt på hvordan jeg kan få gjort dette riktig, uten at det kun legger seg på magen.. Jeg pleier vanligvis å trene endel, løpe og sånn. men nå har jeg fått høre at jeg bør legge på meg; ikke trene og spise frityrstekt mat, stivelse, alkohol og sukker. føler dette umulig kan være en god ide, så lurer på hvordan jeg kan gjøre det riktig; om for eksempel jeg bør eller ikke bør løpe, trene styrke/ikke trene styrke, få i meg mer fett, proteiner eller langsomme eller raske karbohydrater. Tar gjerne også imot generelle andre tips. Noen som har gjort dette? Anonym poster: faca1fa9ffc8de224b1b76c92deb819c
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #2 Skrevet 2. februar 2013 OK, så jeg trenger å gå opp noen kilo, gjerne raskt! og lurer litt på hvordan jeg kan få gjort dette riktig, uten at det kun legger seg på magen.. Jeg pleier vanligvis å trene endel, løpe og sånn. men nå har jeg fått høre at jeg bør legge på meg; ikke trene og spise frityrstekt mat, stivelse, alkohol og sukker. føler dette umulig kan være en god ide, så lurer på hvordan jeg kan gjøre det riktig; om for eksempel jeg bør eller ikke bør løpe, trene styrke/ikke trene styrke, få i meg mer fett, proteiner eller langsomme eller raske karbohydrater. Tar gjerne også imot generelle andre tips. Noen som har gjort dette? Anonym poster: faca1fa9ffc8de224b1b76c92deb819c Om du skal gjøre det riktig, uten at det legger seg på magen må du sørge for å fortsatt spise sunt og balansert, men få i deg mer enn du forbrenner i løpet av dagen. Om du ønsker å gå opp fort bør du dermed trappe noe ned på fysisk aktivitet som forbrenner mange kalorier, og heller gå for basistrening en stund, slik at du slipper spise så fryktelig mye mat. Jeg er ikke i stand til å forbrenne store mengder fett/sukker, så det er slik jeg gjør det når jeg må øke vekt (feks etter matforgiftning :/ ). Det går relativt sakte, så om du øker fettmengden i maten går det sikkert fortere (ev spise nøtter til mellommåltid - inneholder innmari mange kalorier), men resultatet blir jevn sunn vekt, ikke slikt kvapsete midjefett du nok vil få ved å spise godteri og fastfood. Mine tips: -drikk kalorier mellom måltidene (melk, juice, drikkejoghurt) -velg det alternativet av produktet med mest energi (feks laks over torsk) -Nøtter, fett, etc inneholder mye kal pr. vektenhet (mer enn sukker) så jobb sunne alternativer inn i måltidet. -Ikke skip grønsaker, grovt brød og salat - de balanserer magen. Anonym poster: 0bce60882033c039ffeb51ac9767f1cd 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #3 Skrevet 2. februar 2013 Spis mer mat. Er ikke verre... Anonym poster: 577acb959123255b01dfe0a394704fd9
timido Skrevet 5. februar 2013 #4 Skrevet 5. februar 2013 Om du skal gjøre det riktig, uten at det legger seg på magen må du sørge for å fortsatt spise sunt og balansert, men få i deg mer enn du forbrenner i løpet av dagen. Om du ønsker å gå opp fort bør du dermed trappe noe ned på fysisk aktivitet som forbrenner mange kalorier, og heller gå for basistrening en stund, slik at du slipper spise så fryktelig mye mat. Jeg er ikke i stand til å forbrenne store mengder fett/sukker, så det er slik jeg gjør det når jeg må øke vekt (feks etter matforgiftning :/ ). Det går relativt sakte, så om du øker fettmengden i maten går det sikkert fortere (ev spise nøtter til mellommåltid - inneholder innmari mange kalorier), men resultatet blir jevn sunn vekt, ikke slikt kvapsete midjefett du nok vil få ved å spise godteri og fastfood. Mine tips: -drikk kalorier mellom måltidene (melk, juice, drikkejoghurt) -velg det alternativet av produktet med mest energi (feks laks over torsk) -Nøtter, fett, etc inneholder mye kal pr. vektenhet (mer enn sukker) så jobb sunne alternativer inn i måltidet. -Ikke skip grønsaker, grovt brød og salat - de balanserer magen. Anonym poster: 0bce60882033c039ffeb51ac9767f1cd Takk takk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå