verene Skrevet 18. mars 2004 #1 Del Skrevet 18. mars 2004 Har dere undersøkt med kirken om det er flere vielser på samme dag som dere? Hvilket nummer i køen er dere i så fall., og blir det veldig tett mellom vielsene på dagen deres? Jeg snakket med presten vår i går, og heldigvis virker det som det kun blir to vielser på vår dag - vi har kl. 13 og neste er ikke før 15.45. Håper det ikke presser seg inn et brudepar til mellom oss, deilig å slippe køfornemmelse på dagen vår! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 18. mars 2004 #2 Del Skrevet 18. mars 2004 Hos oss er det kø, vi er første par ut klokken 13, så er det vielse både klokke 14 og 15. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jea Skrevet 18. mars 2004 #3 Del Skrevet 18. mars 2004 vi er nr1 og det er enda ingen brudepar på samme dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sessa Skrevet 18. mars 2004 #4 Del Skrevet 18. mars 2004 Hos oss er det 3 par som gifter seg samme dag. Vi er det siste paret og det er jo veldig greit, for da slipper man stresse etterpå. Kirkepyntingen er det blomsterbutikken som står for, så ikke noe stress her :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 18. mars 2004 #5 Del Skrevet 18. mars 2004 Vi er siste mann ut. Vies klokka 16.00, mens førstemann ut er 14.00, neste 15.00 også tilslutt vi da :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 18. mars 2004 #6 Del Skrevet 18. mars 2004 Vi var de eneste som giftet oss i den kirken den dagen. Heldigvis. Jeg synes ikke det er så hyggelig at når man ankommer en vielse, så står gjestene etter forrige vielse igjen og når man går ut av kirken står de neste gjestene og venter på å komme inn. :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2004 #7 Del Skrevet 18. mars 2004 Alt spørs vel på hvor populær Kirken dere skal være i er. Når min venninne giftet seg så var det hele 9 par den dagen og det ble ekstremt hektisk for det var jo så vidt det andre paret rakk å komme seg vekk :o Kirken vi giftet oss i utfører ikke så mange vielser i løpet av et år så vi var heldige og var eneste paret denne lørdagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 18. mars 2004 #8 Del Skrevet 18. mars 2004 hos oss er det foreløpig bare oss, ikke en veldig populær dato, så tipper det holder seg slik også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingeborg Skrevet 18. mars 2004 #9 Del Skrevet 18. mars 2004 Vil bli veldig overrasket hvis det ikke er minst to andre vielser, klokken 13 og klokken 15. Kirken er nemlig veldig populær. Da kommer vi i midten med klokken 14. Men ettersom denne kirken ikke trenger mer pynt enn et par blomsteroppsatser, ser jeg ikke på det som noe problem. Har aldri vært noe problem når jeg har vært i vielser der før, i hvert fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myumi Skrevet 18. mars 2004 #10 Del Skrevet 18. mars 2004 Jeg arbeider endel i ett av landets mest populære kirker for vielser og det er ikke uvanlig med 4 brudepar på en og samme dag. Jeg har kun 20 minutter mellom hvert par til rådighet og må dessverre måke folk ut og skyfle folk inn men stort sett går det veldig greit. Vi har aldri opplevd noen negative tilbakemeldinger. Det gjøres på en ordentlig måte med høflighet og verdighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabby Skrevet 18. mars 2004 #11 Del Skrevet 18. mars 2004 Vi er foreløpig eneste par den dageen. Og jeg forventer ikke at så mange flere melder seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 18. mars 2004 #12 Del Skrevet 18. mars 2004 Jeg synes ikke det er så hyggelig at når man ankommer en vielse' date=' så står gjestene etter forrige vielse igjen og når man går ut av kirken står de neste gjestene og venter på å komme inn. :o[/quote'] Mange kirker har vel bare en inngang, men jeg vet at nidarosdomen kjører 3-4 brudepar pr dag i sesongen med en time imellom, hvor man går inn en inngang (Den på midten mot munkegata/sentrum) og kommer ut en annen (vestfronten, der mærta og ari kom ut). Sånn sett vil ikke gjester fra forskjellige vielser "møte hverandre i døren" og man har også tid og plass til å stå alene som gruppe og henge litt utenfor på forhånd, og utenfor etterpå, noe som alltid skjer. Folk skal gratulere osv. kanskje bilder skal tas. Har en time til det da før neste par m/gjester kommer ut. Helt super løsning Sikkert andre store kirker som gjør noe det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenogtredve Skrevet 18. mars 2004 #13 Del Skrevet 18. mars 2004 Vi gifter oss i en veldig populær kirke, men er (så langt) eneste par på vår dag. (... men vi har valgt en veldig upopulær dag, da...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 18. mars 2004 #14 Del Skrevet 18. mars 2004 Kjempesmart! Synd dette er vanskelig å få til i mindre kirker!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murf Skrevet 18. mars 2004 #15 Del Skrevet 18. mars 2004 vi kan jo ikke nekte noen andre å gifte seg den dagen :-) Her beregnes det en time mellom hvert par, dvs at bryllupene begynner kl 13, 14 og 15 feks. Da hadde man visst tid til inngang, vielse og stå litt på trappa før neste par ut. Men foreløbig er det ingen andre enn oss! Hurra! Sjekket senest for 10 minutter siden da jeg ringte kirken og ba dem sende papirene mine til den kirken jeg SKULLE ha sendt dem til.. M Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nessi Skrevet 18. mars 2004 #16 Del Skrevet 18. mars 2004 Foreløpig er vi eneste par den dagen, og siden det er på et lite sted, håper jeg det fortsetter sånn. Uansett tror jeg nok vi er siste paret den dagen, siden vi skal ha vielse kl. 1430. Dersom det skulle bli en annen vielse rett før eller rett etter vår, har kirken to innganger som kan brukes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lullu Skrevet 18. mars 2004 #17 Del Skrevet 18. mars 2004 Foreløpig er vi de eneste som skal gifte oss denne dagen, men det er jo ikke før oktober så det er jo mulig dette forandrer seg. Uansett er vi først ut, og det syntes jeg er greit jeg. Det eneste som er positivt med at noen gifter seg sammen dag, er muligheten for å spleise på kirkepynten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vendelin Skrevet 18. mars 2004 #18 Del Skrevet 18. mars 2004 Foreløpig er vi sista par ut klokka 15. Det er noen klokka 14 men utover det vet jeg ingen andre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 18. mars 2004 #19 Del Skrevet 18. mars 2004 Vi skal ha samtale med presten 6. april, og da skal vi spoerre hvor mange som gifter seg paa "vaar" dag. Kan tenke meg det er fullt den dagen, kirken har en delt forsteplass for populaere vielseskirker i Norge. Jeg er bare glad vi kan gifte oss der, heldig som hoerer til en saa flott kirke! Presten er kjempeflink, ogsaa - det teller mye. Saa egentlig er det et godt tegn at mange vil gifte seg i kirken vaar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 19. mars 2004 #20 Del Skrevet 19. mars 2004 Vi er de eneste på vår dag. Det er fordi det sognet har to kirker og det er en vielse kl. 13.00 i den andre kirka og derfor kjører de ikke vår vielse før kl. 15.00. De vil ikke ha to arrangement i to kirker samtidig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå