Gjest AKN Skrevet 2. februar 2013 #1 Skrevet 2. februar 2013 Jeg har akkurat fått beskjed at jeg er alvorlig syk og skal i behandling så fort som mulig. Jeg går hjemme med gutten min på halvannet år. Pappaen er i full jobb. Hva med barnet? Jeg har ikke fått noen konkrete tips om hvor jeg kan få hjelp. Noen som har noen tips? Har prøvd å søke litt på nett, men synes det er vanskelig.
Merete76 Skrevet 2. februar 2013 #2 Skrevet 2. februar 2013 velferdspermisjon til mannen ?barnehage plads til gutten? håber det går bra. tag kontakt til NAV. 1
Merete76 Skrevet 2. februar 2013 #3 Skrevet 2. februar 2013 http://www.lo.no/s/medlemskap/medlemsfordeler/05-Rett-til-velferdspermisjon/.
Gjest kine Skrevet 2. februar 2013 #4 Skrevet 2. februar 2013 Først av alt: god bedring til deg og de beste lykkeønskninger!! Skal krysse fingrene for deg. Når det gjelder barnet har dere nok ikke noen spesielle rettigheter vil jeg tro. Alternativene vil jo være dagmamma, bhg osv. Faren kan jo ta ulønnet permisjon men vil ikke tro han har noen andre goder, men dette avhenger jo av deres økonomi. Har du forsikring slik at du får noe utbetalt der?
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #5 Skrevet 2. februar 2013 Kontakt barnehagekontoret i kommunen samt helsesøster/lege for å få en medisinsk uttalelse slik at dere kan få prioritert plass.. inntil det er på plass må jo far stille opp og bruke opp sykt barn dagene sine og evt ta ut ferie/ulønnet permisjon/avspasering.. Han bør jo snakke med sin arbeidsgiver og informere om situasjonen.. Trist å høre at du er syk HI, dessverre er jo dette en av bakdelene med ulønnet permisjon. Du har ingen rettigheter i forhold til sykepenger og i tillegg får dere et problem i forhold til barnepass... Håper det ordner seg for dere raskt! God bedring.. Anonym poster: 884eaa878485b556d84ad79c41eedebb 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #6 Skrevet 2. februar 2013 Ta kontakt med NAV. www.nav.no/Helse/Sykt+barn+eller+familie/Omsorgspenger Anonym poster: c9140cd70872ba62e8ee5756883e966d
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #7 Skrevet 2. februar 2013 Ta kontakt med NAV. www.nav.no/Helse/Sykt+barn+eller+familie/Omsorgspenger Anonym poster: c9140cd70872ba62e8ee5756883e966d Dette omhandler de 10 sykt barn dagene som allerede er nevnt.. Far får ikke noen flere bare fordi far er syk.. Det er barnet som må være sykt for å få utvidet antall omsorgsdager... Anonym poster: 884eaa878485b556d84ad79c41eedebb
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #8 Skrevet 2. februar 2013 Dette omhandler de 10 sykt barn dagene som allerede er nevnt.. Far får ikke noen flere bare fordi far er syk.. Det er barnet som må være sykt for å få utvidet antall omsorgsdager... Anonym poster: 884eaa878485b556d84ad79c41eedebb Hvor i alle dager sier jeg han får mer? TS sier hun ikke finner info på nett. Jeg la inn link til en side på Nav.no der hun kan lese litt, og oppfordrer henne til å ta kontakt med NAV slik de kan hjelpe de. Så slapp av litt. Anonym poster: c9140cd70872ba62e8ee5756883e966d
charactouy Skrevet 2. februar 2013 #9 Skrevet 2. februar 2013 Far har rett på ti dager pga barnepassers sykdom - aka sykt barn dager. Ut over det, er jeg usikker på om dere har rett på noe, kontakt nav. Om han ikke har rett på mer, og din behandling overskrider dette, må dere bare finne en løsning ift barnepass. Jeg vet at en venninne søkte barnevernet om å få dekket sin mors lønn så hun kunne passe de øvrige barna mens hun var på sykehus med det ene, men vet ikke om dette vil være en mulighet for dere.
miss dolly Skrevet 2. februar 2013 #10 Skrevet 2. februar 2013 Hva slags sykdom snakker vi om? Det går jo an for far å få permisjon for å ta seg av syk og pleietrengende samboer. Men det er vel kanskje når de er på dødsleiet..? Ellers er det bare de 10 sykedagene ja.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #11 Skrevet 2. februar 2013 Kontakt barnehagekontoret i kommunen samt helsesøster/lege for å få en medisinsk uttalelse slik at dere kan få prioritert plass.. inntil det er på plass må jo far stille opp og bruke opp sykt barn dagene sine og evt ta ut ferie/ulønnet permisjon/avspasering.. Han bør jo snakke med sin arbeidsgiver og informere om situasjonen.. Trist å høre at du er syk HI, dessverre er jo dette en av bakdelene med ulønnet permisjon. Du har ingen rettigheter i forhold til sykepenger og i tillegg får dere et problem i forhold til barnepass... Håper det ordner seg for dere raskt! God bedring.. Anonym poster: 884eaa878485b556d84ad79c41eedebb Prioritert plass pga sykdom funker av erfaring dårlig. Helt idiotisk system. Brev ble sendt fra sykehuset om at jeg ikke var i stand til å ta meg av et barn 24/7, og at vi derfor måtte få prioritet når det gjaldt barnehageplass. Fikk svar om at det kun var alenemødre evt unger med tilknyttning til barnevernet som kunne prioriteres. At jeg ble så syk at jeg ikke engang alltid var i stand til å løfte ungen opp fra sengen spilte ingen rolle. Endte med at jeg selv måtte ta kontakt med barnevernet, og de ordnet barnehageplass på dagen. Anonym poster: 1568479de0221827c185c3bf76eac3ad
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #12 Skrevet 2. februar 2013 Huffda, håper behandlingen går bra, og at du blir fort frisk igjen! Jeg ville uten tvil sendt gubben til legen, forklart situasjonen, og de fleste leger vil da sykemelde mannen under "situasjonsbetinget stress". Da får han sykepenger og kan være hjemme med barnet og evt, pleie deg? frem til dere kan få bhg plass. Også synes jeg det er forferdelig at samfunnet er lagt opp til at mange foreldre MÅ gå hjemme ulønnet med barn, mens man venter på bhg plass og da misster alle rettigheter hvis uhellet er ute... God klem til TS og håper det ordner seg for dere:) Anonym poster: 5da138211a7170b8ecedc65933f5ce8a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå