AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #1 Skrevet 2. februar 2013 Igår natt fikk jeg vite gjennom min bestevenninne at kjæresten min er bifil. De er på en slik vibteeleir sammen, og hadde drukket ganske mye. Også "pang" så fortalte han dette til henne. Han har ikke sagt det til noen andre enn henne, og han er redd for å fortelle det til meg fordi han vil ikke at jeg skal forlate han. Han sa selv til henne at jeg er alt for han og den eneste for han. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal takle dette og hva jeg skal gjøre? Jeg har Grini hele natt etter at jeg fikk denne beskjeden. For jeg er så redd for at han kan gå over etterhvert til å bli. homofil. Jeg har absolutt ikke lyst til å miste han, han betyr alt for meg. Men samtidig så føler jeg at det blir helt feil for meg. Jeg er vandt med at det skal være mann og kvinne, og thats it. Jeg har ikke noe problemer med at venner er bifil, homofil eller lesbiske. Men at det er kjæresten min! Er det noen som har tips/råd, hva som helst! Jeg trenger virkelig svar på dette. For jeg aner ikke hva jeg skal gjøre nå! Er helt i sjokk og vil bare gråte. Anonym poster: 2371ce78769cedd7f3d6d7be616a599b
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #2 Skrevet 2. februar 2013 Trenger virkelig råd og hjelp! Vi har vært veldig lykkelig sammen. Og jeg elsker han over alt. Men jeg føler at det ødelegger litt. Altså jeg vet at det kanskje ikke er noe problem å være sammen med en bifil. For de har bare et større utvalg, hvis jeg skal si det sånn. Og jeg stoler helt og fullt på han. Men det er bare det problemet at jeg er livredd for at han vil gå fra meg hvis han finner ut at han er homo isteden. Anonym poster: 6eee816e7dadd828e9eef576d04bb6f9
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #3 Skrevet 2. februar 2013 Gi det litt tid. La deg selv få tid før du snakker ordentlig med han. Anonym poster: 35886b729b5b58c297e7961af6a0bda8 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #4 Skrevet 2. februar 2013 Ja. Men problemet er at jeg tenker på det hele tiden. Jeg klarer ikke å holde tårene inne. Føler at det er en fæl drøm. At verden går under. -Ts Anonym poster: 6eee816e7dadd828e9eef576d04bb6f9
Alice123 Skrevet 2. februar 2013 #5 Skrevet 2. februar 2013 Det er jo ingnting du kan gjøre med det. Han er bifil og slik er det bare, du må rett og slett venne deg til tanken. 6
Alice123 Skrevet 2. februar 2013 #6 Skrevet 2. februar 2013 Men altså... Jeg forstår ikke problemet. kjæresten din liker både menn og kvinner. Det er vel omtrent like stor kjangse for at han går fra deg til fordel for en annen mann, som en annen kvinne? Er det værre at han dumper deg til fordel for Espen, enn om han dumper deg til fordel for Tove? 29
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #7 Skrevet 2. februar 2013 han kan ikke "Gå over " til å være homofil, er du helt fjern eller? høres ut som om du lever i middelalderen. Er han bifil, så er han bifil, da blir han ikke magisk homo. Og hva mener du med at du er "vandt med at det skal være mann og kvinne"? selvfølgelig skal forholdet deres bestå av mann og kvinne, det er ikke sånn at han MÅ ha forhold med en mann i tillegg. Som det er sagt,hvis jeg var bifil hadde jeg dumpet en så ignorant menneske som deg Anonym poster: f5eed68895349291699dcb609c657fce 18
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #8 Skrevet 2. februar 2013 Nei du .. han er bifil og ikke homofil! Han er forelsket i deg som han sa til venninna de og elsker deg, da er det vell det som betyr noe! Ikke bekymre deg kjære deg! Anonym poster: a9564ced57aab669ad07badadf3009e3 6
Merete76 Skrevet 2. februar 2013 #9 Skrevet 2. februar 2013 uanset så pas på deg selv ifht SOS. et er at han er bifil , men er han utro? alderen deres har vel også noe at si? Hvis ikke du tenker at han er den du vil leve med for evigt og har det vanskeligt med at han er bifil er det vel ikke så svert at tage en snak og slutte forholdet men hvis dere har vert sammen ganske lenge og du mener at han er den rette for deg må du se om du kan forlige deg med tanken og evt. sette op,regler / avtaler for hvordan han skal kunne ha sex med menn samtidigt som dere har et forhold hvis det betyder noe for ham -en ting er jo bifil en anden ting er om han er monogam med forskjellige køn? klem til deg må ha vert et sjok uanset.
Gjest Purple Haze Skrevet 2. februar 2013 #10 Skrevet 2. februar 2013 Jeg skjønner godt at du synes dette er vanskelig. Jeg tror ikke jeg hadde taklet å ha en kjæreste som er bifil. Snakk med han om det som plager deg. Det er det beste. 6
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #11 Skrevet 2. februar 2013 Han sa selv til henne at jeg er alt for han og den eneste for han. Anonym poster: ae49bc0681620ee8cf886e1d716b2306 14
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #12 Skrevet 2. februar 2013 Nei du .. han er bifil og ikke homofil! Han er forelsket i deg som han sa til venninna de og elsker deg, da er det vell det som betyr noe! Ikke bekymre deg kjære deg! Anonym poster: a9564ced57aab669ad07badadf3009e3 George Michael gikk fra bifil til homofil. Ikke for å strø salt i såret, men det er noen som etterhvert finner ut at det er enklest å holde seg i den ene fila. Anonym poster: d1f786da2c367d13d1d14837f07cb70f 3
Alice123 Skrevet 2. februar 2013 #13 Skrevet 2. februar 2013 Men helt seriøst hva er problemet med å være sammen med en som er bifil? 10
Adhara Skrevet 2. februar 2013 #14 Skrevet 2. februar 2013 Det er kjæresten min også, og det er ikke noe problem i det hele tatt. Kjæresten din er vel den samme, selv om du har funnet ut av at han er bifil? Er vel det som teller. Han kommer ikke til å "gå over" til den homofile siden hvis han virkelig er bifil heller, så det burde du ikke bekymre deg over. Kom deg over fordommene dine, så går dette bra. Det er ikke hans feil at han er bifil. 5
Gjest Lille-pus Skrevet 2. februar 2013 #15 Skrevet 2. februar 2013 Det er kanskje selve tanken som gjør deg så usikker, TS ? Min aller første, forøvrig en meget bra mann, er bi. Det eneste som som lagde litt 'kabalder' i systemet var at vi hadde totalt ulik smak mht. menn Tenk litt, og les hva Alice123 skriver. Når du får tenkt litt logisk igjennom dette så vil jeg tro du ser at han vil ikke på mystisk vis 'bli homofil', selv om han etter et eventuelt brudd med deg skulle forelske seg i en annen mann. 4
Gjest Purple Haze Skrevet 2. februar 2013 #16 Skrevet 2. februar 2013 Men helt seriøst hva er problemet med å være sammen med en som er bifil? Selv om du synes det er greit, går det vel an å forestille seg at andre ikke synes det er greit. Vi er alle forskjellige, og har forskjellige grenser, verdier og preferanser. Jeg spør ikke deg hvorfor du synes det er greit med en bifil kjæreste, nettopp fordi det ikke spiller noen rolle for hva jeg ønsker i et forhold. 3
Gjest Sobril Skrevet 2. februar 2013 #17 Skrevet 2. februar 2013 (endret) Jeg tror jeg hadde blitt usikker selv. Man har jo hørt om de som har levd årevis i heterofile parforhold for så å finne ut at de vil ta skrittet fullt ut. Nei - man har ingen garanti for at en kjæreste er utro heller, men da har man gjerne et valg om å fortsette forholdet eller bryte det. Skifter en partner fil har man ingenting å bidra med, og det skjer såpass sjeldent kontra utroskap at det er vanskelig å sette seg inn i reaksjonsmønster på forhånd. Endret 2. februar 2013 av Sobril
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #18 Skrevet 2. februar 2013 Jeg skjønner godt at du er sjokkert, TS. Folk tenker ulikt, og for din del er det mann-kvinne som teller. Det må i tillegg være ekstra belastende å høre det gjennom andre og ikke ham selv. Kanskje det hadde vært helt annerledes om dere to hadde snakket om saken. Det er forresten slik at det ikke nytter å si at han ikke kommer til å skifte fil, for det er det ingen som vet. Noen skifter fil, noen fortsetter å være bifile... Vi er så uforutsigbare, vi mennesker! Det viktigste er vel å stole på hverandre og ha en god kommunikasjon Anonym poster: 195432c5d02453de214e6816bf2b8f25
Merete76 Skrevet 2. februar 2013 #19 Skrevet 2. februar 2013 Selv om du synes det er greit, går det vel an å forestille seg at andre ikke synes det er greit. Vi er alle forskjellige, og har forskjellige grenser, verdier og preferanser. Jeg spør ikke deg hvorfor du synes det er greit med en bifil kjæreste, nettopp fordi det ikke spiller noen rolle for hva jeg ønsker i et forhold. fuldstendig enig. Kan ikke altid regne med at alle har det på samme vis. selvom man overordnet ikke har noe imot andre seksuelle legninger. 1
Alice123 Skrevet 2. februar 2013 #20 Skrevet 2. februar 2013 (endret) Selv om du synes det er greit, går det vel an å forestille seg at andre ikke synes det er greit. Vi er alle forskjellige, og har forskjellige grenser, verdier og preferanser. Jeg spør ikke deg hvorfor du synes det er greit med en bifil kjæreste, nettopp fordi det ikke spiller noen rolle for hva jeg ønsker i et forhold. Det er en problemstilling jeg ikke kan sette meg inn i og ikke forstår. Flere her skriver at de forstår TS sin reaksjon. Jeg spør om hva som er utfordringen med å være i et forhold med en bifil fordi jeg ønsker å utvide horisonten, forstå hva de tenker rundt dette. Edit: Må legge til at for min del kan dere mene og føle hva som helst, jeg lurer bare på hvorfor. Det er utelukkende for min egen del jeg lurer, fordi det er en situasjon og en følelse jeg ikke kan sette meg inn i og det hadde vært artig å forstå den. Endret 2. februar 2013 av Alice123 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå