AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #1 Skrevet 2. februar 2013 Ja, skulle tro bryllupet i seg selv var motivasjon nok... Men neida Jeg er 167 cm høy og 96 kilo. Min drøm er å gå ned 40 kilo, tror at 60 kilo passer meg bedre.. Det jeg trenger av dere er RÅD OG TIPS for at jeg skal klare denne harde kampen. (For dette blir ikke lett!) Jeg har ei tredemølle i stua som står ubrukt. Hjelper det om jeg bruker den om dagen, og hvor ofte ca? Er sykemeldt, og kan derfor ikke gå turer og gå på treningssenter som andre.(vil ikke komme mer innn på dette pga at folk kan kjenne meg igjenn her inne .. ) Vil dere være med og tipse meg og hjelpe meg i kampen mot et lettere liv som hvit brud? Anonym poster: bb869aaa90069ad2bc611b9f641899eb
Merete76 Skrevet 2. februar 2013 #2 Skrevet 2. februar 2013 skal du giftes i 2013? har du råd til personlig trener?hvad med et delmål pā ti kg? 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #3 Skrevet 2. februar 2013 Du burde kanskje lagt denne tråden på trening/helse, og ikke på samliv?? Anonym poster: 9bcc37401154f9a37a4906f6d11c59eb
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #4 Skrevet 2. februar 2013 Ts her. Beklager,skal gifte meg om 2,5 år. Someren 29115 Anonym poster: bb869aaa90069ad2bc611b9f641899eb
Gjest Purple Haze Skrevet 2. februar 2013 #5 Skrevet 2. februar 2013 Ts her. Beklager,skal gifte meg om 2,5 år. Someren 29115 Anonym poster: bb869aaa90069ad2bc611b9f641899eb Sommeren 29115 er så lenge til, at jeg regner med du veier veldig lite da Send meg en PM, så kan jeg gi deg noen tips. 11
Gjest Kaninpus Skrevet 2. februar 2013 #6 Skrevet 2. februar 2013 Tredemølle er fint, og så kan du jo også se på treningsvideoer på youtube, og kjøpe noen enkle vekter til å trene med hjemme eller TRX-slynge som er genialt og trener hele kroppen:)
Løvetanten Skrevet 2. februar 2013 #7 Skrevet 2. februar 2013 Du må få litt muskler på kroppen, så prioriter styrke før kondis. Forøvrig er all aktivitet bra på det nivået du er, men musklene vil gi deg langtidseffekter og gi deg en strammere kropp. Meld deg på f.eks Grete Roede eller prøv lavkarbo. Mange som veier for mye trenger først å miste litt vekt før de føler seg komfortable med for mye fysisk aktivitet. Man kan også oppleve at noen helseplager blir mindre etterhvert som fettet forsvinner, og det er fullt mulig å tape vekt uten å trene. Jeg vil anbefale deg slynger. Om du ikke vil ha det så kommer du kjempelangt med et par tunge manualer (ihvertfall 5 kg hver) og en stepkasse. Du kan trene armer, skuldre, rygg- kjøre utfall, knebøy, armhevinger, planke etc. Ren mat er et must. Kutt ut sukker og raske karbohydrater. Spis kjøtt og fisk og fugl og egg og grønnsaker og nøtter og bær og meieriprodukter. Kutt ut risen, pastaen, poteten og brød (om du klarer). Det var mine råd. Noen mene kanskje noe annet? Finn ihvertfall noe du trives med og som gir resultater. Ikke vei deg så mye, ta heller mål. Men gjør ihvertfall ikke den feilen som mange gjør og sats utelukkende på kondis. Det har du ikke noe igjen for i det lange løp. Lykke til! 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #8 Skrevet 2. februar 2013 Klart du kan og absolutt BØR trene når du er sykemeldt!! Trening er godt for det meste-både fysisk og psykisk! Hva du et sykemeldt for har ingen noe med! Jeg var sykemeldt for ryggen en gang og det eneste som hjalp var å gå tur-jeg ble deprimert og ikke noe bedre i ryggen av å sitte inne. Jeg ble også sykemeldt når jeg var gravid og gikk også tur da-begge gangene følte jeg litt at folk tenkte at "klarer jeg å gå tur-så kan jeg jobbe". Men nei, jeg kunne ikke det og det måtte jeg minne meg selv på. Om du har en psykisk eller fysisk årsak til din sykemelding, om det er synlig eller ikke, så er det kun du som vet om du klarer å trene men ikke gå på jobb. Det er forskjell på å yte i eget tempo 1-2t på trening når en føler for det, enn å yte 7,5t på jobb... Lykke til og opp å gå!!! Anonym poster: 5936ed116d59c42d2186e68548fed044 2
Gjest LineaAlba Skrevet 2. februar 2013 #9 Skrevet 2. februar 2013 40 kg er mye, og har du ikke greid å sette igang ennå tror jeg det kan være lurt å få litt støtte til å komme igang. Det kan være en idé å alliere seg med fastlegen, forloveden og familien din, sånn at dere alle kan legge opp til en sunnere hverdag sammen. Og hva med grete roede-kurs? Jeg kjenner mange som har fått mye ut av det. Det er først og fremst kostholdet som vil sørge for en vektnedgang, så hovedfokuset ditt bør ligge der. Når kiloene begynner å forsvinne vil du merke at fysisk aktivitet blir mye lettere for deg også. Du bør ikke bruke sykemelding som en unnskyldning, du kan sikkert gå turer ol. uten noe problem. Faren for å bli langtidssykemeldt er større hvis du er inaktiv. Uansett, tror det er lurt å ikke starte opp med dette alene, det er ingen lek å gå ned i vekt!
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #10 Skrevet 2. februar 2013 Pass på sunne matvarer som nøtter og tørket frukt, fullt av kalorier og sukker. Spis regelmessig, rene produkter, ikke så mye kjøttfarser. Styr unna ost med mye fett, det samme med smør og margariner. Det samme med andre meieriprodukter, velg kalorifattige produkter. Knekkebrød og grovt brød. Mindre olje ved matlaging, f.eks. 2 dl olje er nesten 2000 kalorier. Beveg deg, helst rundt 1 time hver dag. Det kan du gjøre på tredemøllen. Bli svett, få opp pulsen. Anonym poster: acefb449e119688fdf9a620d5ae21dfa
Kaisamaia Skrevet 2. februar 2013 #12 Skrevet 2. februar 2013 Neida... bare litt lei her jeg ligger. Men kiloene renner av Heldigvis har du god tid på deg! Mange gode tips over her. Miste litt fett før du anstrenger deg for mye fysisk. Gå tur! Snakk med legen! Svøm! Det er bra når du er stor Lykke til:)
Gjest Euforia Skrevet 2. februar 2013 #13 Skrevet 2. februar 2013 Jeg tror jeg ville prøvd ketolyse. 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #14 Skrevet 2. februar 2013 Spis lite og ofte. Anonym poster: dadaf26b812b141dd91127fbadccf87e
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #15 Skrevet 2. februar 2013 Hvorfor kan du ikke gå og trene på treningssenter? Man kan gå ut selv om man er sykemeldt. Men litt merkelig om du er sykemeldt pga foten og så jogger du på tredemølle, selvsagt. Men er du sykemeldt pga rygg, psyken eller noe annet så kan du fint gå og trene på treningssenter. Mitt beste tips er å få seg personlig trener. Jeg har gått ned 30kg på 1 år ved hjelp av personlig trener. Dessverre har jeg 40 kg igjen jeg også, men jeg er ihvertfall på vei. Anonym poster: a4076c9a3336bb950f6b7003fcfd168e 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #16 Skrevet 2. februar 2013 Hvis du skal ned 40 kg må du gjøre det til ditt livs prosjekt. Da er det det du holder på med. Du kan ikke tro at du skal skvise inn trening og slanking mellom venninner, hobby, kjæreste og alt annet. Jeg sier IKKE at du skal bli fanatisk, men at du må prioritere dette. Det betyr at du må takke nei til ting hvis du har tenkt å trene, si jeg kan komme senere, og ikke tenke at du kan trene senere. Paradoksalt nok, så må du også sørge for at du er aktiv på andre områder slik at dette ikke blir alt du gjør - men det er det viktigste. Du må gjøre alt det riktige, skrive ned hva du kan spise og hva du faktisk spiser. Regne på kalorier, og sørge for at du spiser mindre. Drikke mye vann, få gode vaner, systematikk og regelmessighet. Det finnes INGEN snarveier. Jeg sliter med "bare" 10 kg, men jeg greier ikke å prioritere det høyt nok. Jeg har det for travelt med andre ting, jobb og verv, og da blir det for lite systematikk. Hadde jeg gjort mitt trene/slanke-prosjekt like godt som jeg gjorde jobben min hadde jeg vært i mål for lenge siden. Anonym poster: 17ea4337db30702f362f81b55a8b80e9 2
Gjest *Maja* Skrevet 2. februar 2013 #17 Skrevet 2. februar 2013 Jeg har egen mølle og den har gjort vidunder med meg og min kropp. Start med powerwalking(gå det forteste du klarer). Om du klarer 1 time så er det supert. Når du klarer å gjøre det uten særlig stress så legger du inn små joggeintervaller der første delmål er å løpe 1 km i strekk. Øk med en halv kilometer med jevne mellomrom. Sats på teknikk og pust, ikke fart, i starten. Når du klarer 3-5 km sammenhengende kan du tenke på å forbedre tiden din. Kjør en matplan. 3 store hovedmåltider: frokost, lunsj og middag. 2-3 mindre måltider: mellommåltid, dessert og kvelds. Frokostalternativer: Havregrøt med oppkuttet eple og kanel 3 Ryvita med egg og skinke Lunsj: Salat av kyllingfilet/tunfisk/mager skinke Mellom: 8 mandler og en frukt Middag: 200 gram karbonadedeig/kylling/fisk med en knytteneve brun ris/pasta med masse grønnsaker Dessert: Fruktsalat Kvelds: Et par Ryvita med magert skinkepålegg og grønt Drikk mye vann og te. Om du følger dette så vil du merke stor forskjell bare på noen uker. Powerwalkingen brenner godt med fett om du virkelig gjennomfører øktene og presser deg selv. Det er også noe du kan gjøre hver dag da det ikke sliter på noe i kroppen, men få iallefall inn 3-4 økter i startfasen. Ta på en film eller serie og gå 3
Gjest Eurodice Skrevet 2. februar 2013 #18 Skrevet 2. februar 2013 Hvorfor kan du ikke gå og trene på treningssenter? Man kan gå ut selv om man er sykemeldt. Men litt merkelig om du er sykemeldt pga foten og så jogger du på tredemølle, selvsagt. Men er du sykemeldt pga rygg, psyken eller noe annet så kan du fint gå og trene på treningssenter. Mitt beste tips er å få seg personlig trener. Jeg har gått ned 30kg på 1 år ved hjelp av personlig trener. Dessverre har jeg 40 kg igjen jeg også, men jeg er ihvertfall på vei. Anonym poster: a4076c9a3336bb950f6b7003fcfd168e Unnskyld at jeg spør, men hvor mye veide du i utgangspunktet når du har som mål å gå ned 70 kilo i alt?
Xylitol Skrevet 2. februar 2013 #19 Skrevet 2. februar 2013 Først og fremst; Så hyggelig at du skal gifte deg! Gratulerer Jeg vil anbefale et karboredusert kosthold dersom du skal ned såpass mye i vekt. Selv opplever jeg at søtsuget er fullstendig fraværende, jeg har tonnevis med energi og det føles veldig riktig for meg. Jeg er selvsagt klar over at "lavkarbo" (LCHF/Atkins/Ketolyse - Whathaveyou) ikke er for alle, men personlig har jeg sett fantastiske resultater med denne typen kost. Jeg var forøvrig hos lege før jeg startet og jeg tar jevnlig blodprøver/blodtrykk for å følge med på dette. Du har et relativt greit tidsrom (2,5 år om jeg forstår deg rett) for et vekttap av denne størrelsen. Skulle du velge å gå for lavkarbo-rettet kost, så gjør et forsøk på å endre livsstilen permanent, ikke bare for bryllupet. Finn et kosthold du kan leve med, ikke en diett. Lån noen bøker om emnet - sett deg godt inn i prinsippene før du eventuelt begynner. Etter noen uker vil du innse hvilket enormt grep sukkersuget har hatt om livet ditt Trening er alltid supert - om du bare klarer å gå raskt på mølla i 15 minutter, so be it. Gi deg selv skryt for all innsatsen du legger inn. Ikke bruk masse energi på negative tanker, orker du bare 10 minutter, så er det 10 minutter mer enn hva du gjorde i går Det høres kanskje spesielt ut, men det er ofte et problem at man starter med for høye forventninger til seg selv, og ender opp med å gi opp hele prosjektet - ofte noen kilo tyngre enn da man startet. Dette kan du få til ! 4
Kira-delta Skrevet 2. februar 2013 #20 Skrevet 2. februar 2013 Gratulerer :D Jeg bare fortelle deg om lilesøsteren min, hun veide 80kg i Juli 2012 da hun meldte seg på Grete Roede. Nå Har hun gått ned 23kg Uten veldig mye trening, bare ved å følge innstruksene på kurset og gå turer. Ellers er jeg selv tilhenger av Mølle og Ellipsemaskin, tre korte økter og to lange økter i uken har vært et halleluja for kroppen min:) Start smått, ikke for brått -da mister man fort motivasjon med vonde muskler og lite energi. Jeg begynte med å bare gå litt hver uke, og nå 15måneder senere løper jeg to mil lett som en plett! Og masse sund og god mat :D 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå