Stinkerbell Skrevet 2. februar 2013 #1 Skrevet 2. februar 2013 I vår kommune kildesorteres det meste, og det er veldig bra, synes jeg. Imidlertid har vi litt problemer med å finne ut av hvor vi skal oppbevare noe av det før det hentes. Til plast får vi slike store sekker som skal settes ut for henting, men det går nokså lang tid mellom hentingene, og hvor skal man i mellomtiden oppbevare dette? Vi har ikke lyst til å ha det ute, med tanke på dyr som kan lukte at det har vært mat i noe av plasten. Inne blir det litt ekkel lukt, og vi har ingen bodplass eller kjeller å ha sånt i. Det ser jo ikke særlig pent ut med en diger plastsekk inntil veggen på kjøkkenet heller. Hvordan gjør andre det?
pingelill Skrevet 2. februar 2013 #2 Skrevet 2. februar 2013 Jeg har et lite kott i gangen hvor jeg setter slikt. Blandt annet pose med panteflasker, pose med glass/metall og papir/papp. Vet ikke hvor jeg ville satt det ellers, ikke så lysten på å ha det stående fremme nei. Kanskje dere kan bygge et lite skjul eller noe på terasse/uten for inngangsdøren? Naboen vår gjorde det (til søppelbøttene riktignok), ser ganske fint ut faktisk
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #3 Skrevet 2. februar 2013 Jeg har det i garasjen jeg. Anonym poster: 1467c6b3da0faec347367e535fc6decf
Topplue Skrevet 2. februar 2013 #4 Skrevet 2. februar 2013 Jeg er nødt til å ha disse sekkene på kjøkkenet, og ofret halve vaskeskapet mitt for å trykke posene inn der. Også står noen vasketing spredt rundt om istedet. Det er litt upraktisk, men jeg synes sekkene er så stygge at det er verdt det. En venninne har hengt de opp i garderobeskapet i gangen, men hun er supernøye på skyllingen før hun hiver plasten.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #5 Skrevet 2. februar 2013 Her henter de en gang i måneden. Plastsekken står i uteboden. Har en plastpose på kjøkkenet hvor jeg dytter plastavfall i før det tømmes over i sekken. Her kan man dersom man ønsker levere plastavfall til miljøstasjoner som det er mange av og plassert strategisk til. Har du balkong kan du ha plastsekken der. Det skal ikke lukte for du skal vaske plasten først. Du kan også ha plassekken ute bak selve bosspannet. Anonym poster: 33c0b57e13affac009f75d030bb63cbd
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #6 Skrevet 2. februar 2013 Først og fremst skal ikke skitten plastikk i denne sekken. Jeg har min sekk bak døren på soverommet. Litt estetikk ofrer jeg for kildesorteringen, og med ren plastikk lukter det ingenting. Anonym poster: b7c09484bf1d678a9aaf859b5ee41533
Stinkerbell Skrevet 5. februar 2013 Forfatter #7 Skrevet 5. februar 2013 (endret) Jeg har selvfølgelig ikke skitten plast i plastavfallet, men plastemballasje som det har vært mat i lukter selv om den er skylt. Ekkelt inne, og ekkelt ute. Endret 5. februar 2013 av Stinkerbell
Gjest Badabing Skrevet 5. februar 2013 #8 Skrevet 5. februar 2013 Vi har den ute, og med en enkel knute på posen har jeg fortsatt ikke opplevd at det har vært dyr i den.
Gjest Eurodice Skrevet 5. februar 2013 #9 Skrevet 5. februar 2013 Her henter de en gang i måneden. Plastsekken står i uteboden. Har en plastpose på kjøkkenet hvor jeg dytter plastavfall i før det tømmes over i sekken. Anonym poster: 33c0b57e13affac009f75d030bb63cbd Sånn gjør jeg det også.
Minya Skrevet 5. februar 2013 #10 Skrevet 5. februar 2013 Vi har den på kjøkkenet vi. Skyller det som kan skylles, er det plast som er for tilgriset, kaster jeg den heller i restavfallet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå