Gå til innhold

Pris på brukt interiør,hva mener dere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en annonse ut på finn og begynner å bli frustrert.Går treigt.Jeg selger aldri for mer enn 50% av fullpris.Men hva mener dere?Er det/kan det være vanskelig når butikker har salg også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en annonse ut på finn og begynner å bli frustrert.Går treigt.Jeg selger aldri for mer enn 50% av fullpris.Men hva mener dere?Er det/kan det være vanskelig når butikker har salg også?

Ja, det kan være. Det kommer anpå hva det er. Hvis man får en ting i butikken for 70% av fullpris, mens du selger det for 50% av fullpris, så ville nok kanskje jeg også valgt å kjøpe det nytt. Da vet man helt sikkert hva man får. Men det kommer jo selvfølgelig helt anpå hva man selger :)

Skrevet

Hva selger du, da? Er det IKEA, er 50% altfor mye, for eksempel. Er det småting, må du nok også regne med å gå mer ned i pris.

Anonym poster: 29e9c1d9d77d15462baa9b9622376cf0

Skrevet

Kommer helt an på hva det er, og hvor gammelt det er?

Skrevet

Pynteting,interiør.Ikke noe fra ikea:)Er ting fra bl.annet lykke

Skrevet

Ja synes ofte interiørting på facebook er for dyrt. Det er brukte ting og prisen går ned.

Ville startet budene meget billig jeg, gjerne fra 20-30 kr, og da vil folk begynne å by. Vips får du kanskje

en 100-150 kr for hver ting. Synes ofte de lyktene blir veldig overpriset, butikkene selger for mye lykter, derfor bør de ned i pris.

Anonym poster: 4d75919bf3a43f496ddc2a76d9fa82a7

• Liker 1
Skrevet

Aner ikke hva lykke er, men om du vil få solgt kan du ikke legge deg høyere enn hva andre med samme vare gjør. Heller lavere om du må bli kvitt det.

Anonym poster: 5d003a14367ee123cf88afe40611e04e

Skrevet

Det er vanskelig å svare når du kommer med et så lite konkret begrep som interiør. Jeg tenker det er veldig avhengig av etterspørsel, merke og generell attraktivitet. For eksempel: Jeg kunne gjerne betalt 70 prosent av nypris for en nesten ubrukt Eames-stol. Jeg kunne derimot aldri i verden ha funnet på å betale det samme for relativt rimelige merker som Tine K, Zara Home og/eller House Doctor.

Mitt inntrykk er at det interiøret som selger best er enten vintage/retroting eller ny/klassisk design som enten er vanskelig å få tak i, gammel, eller rett og slett er utrolig etterspurt.

Hvis tingene dine ikke er i noen av disse kategoriene, tror jeg det er vanskelig å få mer enn 20-30 prosent av nypris for dem.

• Liker 2
Skrevet

Det er utrolig mange som selger overprisa interiør på nett. Og etterspørselen etter interiør er vel egentlig ganske dårlig på "vanlige" ting. Er det noe spesielt en kjøper er ute etter, er han jo villig til å betale opp mot 50 % av nypris ofte. Men ikke på interiør-ting man får veldig billig eller eventuelt på salg i butikker.

Skrevet

Få ofte helt gåsehud av hvor mye folk vil ha for brukte møbler og slikt.

Jeg hater å gi skambud, men samtidig så føler jeg at det ikke er verdt stort mer som regel..

Skrevet

Prisene virker greie de, men nå er det jo lenge til jul igjen. (Så det var noe julegreier der.)

Men med portoen i Norge så blir sånne småting veldig dyre å kjøpe.

Sist jeg hadde opprydding ga jeg mitt overskudd til et veldedig formål, til bruktbutikken her jeg bor. Fant ut at det var for mye bryderi å legge det ut for salg.

Legger ut større og dyrere ting, da jeg har samme erfaring som deg. Vanskelig å få solgt.

• Liker 1
Skrevet

Slik jeg ser det er det to problemer:

1. Det er veldig langt fra sesong på julepynt, som flere av tingene er.

2. Jeg, personlig, gidder sjelden å ta kontakt med en fremmed, avtale klokkeslett og møtes på et kanskje ukjent sted (GPS, you name it), for noe såpass billig, som det attpåtil er forholdsvis lett å få tak i i butikk. De aller færreste har behov for nips, det ville kanskje vært annerledes om det var noe like billig, men som dekket et prekært behov.

Hva med å prøve å finne en kjøp-salg-gruppe i Drammen på Facebook? Da er hvertfall publikummet ditt lokalt, det kan hjelpe.

• Liker 2
Skrevet

At jeg selger ting som brukes i jula til en billig pris er akkurat som å gå å kjøpe julepynt man får kjøpt på 70% nå om dagen.

Jeg har prøvd å selge dette før men butikkene har mer interiør nå enn noen gang,og det jeg tenker på da er at man får tak i lignende ting andre steder.Men vil anta at om jeg bytter pris til 30 kr pr ting,så bør vel det hjelpe.

Skrevet

Selg alt for en hundrelapp.

Anonym poster: 1a7b3c520728a501cef4fe4030681817

Skrevet

Har du sett alt i annonsen?

Skrevet

Har du sett alt i annonsen?

Ja. Det er mye smått dill, og mye av det var heller ikke særlig pent. Men folk orker ikke å styre med finn og sending og henting for en liten telysholder. Det kan jeg kjøpe på Nille.

Anonym poster: 1a7b3c520728a501cef4fe4030681817

• Liker 2
Skrevet

Så mye fint. Jeg ville hatt putene og det hvite huset :) Men porto blir litt dyrt.

Skrevet

Problemet med det du selger er at det ikke er noe spesielt ved det. Lignende ting selges på min lokale fretex til 5-15 kroner. Det er heller ikke noe en kjøper samlet, da tingene har så forskjellig stil. Gi det til en bruktbutikk eller til et loppemarked.

Anonym poster: 5d003a14367ee123cf88afe40611e04e

• Liker 1
Skrevet

Halv pris er for mye for brukte ting i dag. Det er mye brukt til salgs, en må nesten gi det bort.

Jeg hadde et møbel. Jeg angret veldig på kjøpet, da det aldri passet helt inn i vårt hjem.

Dyrt var det. Ca 13000. Til slutt la jeg det ut for salg for 6000. Ikke noe salg. Når jeg så var det flere som hadde tilsvarende pris på samme tingen. Averterte i lokalavisen med bilde til slutt. Fikk 4000

Anonym poster: 505ced111742deec23f9356b5ef2de8f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...