Gjest Flate_meg Skrevet 18. mars 2004 #1 Skrevet 18. mars 2004 Har lest en del i diskusjonsforumet ang brystproteser, da jeg i det siste har tenkt mye på det. Jeg har en veldig myk hud som lett danner arr, så jeg ble svært glad når jeg leste om Fanaklinikken som legger brystprotesen under muskelen (og mener at ved å snitte under armhulen så reduseres arret til et minimum). Er det noen her som har erfaring fra den type operasjon? Man vet liksom ikke helt om man kan tro helt på de forskjellige klinikkene..de er jo tross alt konkurrenter og trenger noe å lokke klienter med! Mens noen skriver at saltvannsprotesen har lettere for å lage kapsel og ikke føles like naturlig som silikon, skriver andre stikk motsatt! Det er veldig skummelt for sånne som meg som vurderer operasjon når infoen spriker sånn... Så vær så snill jenter, kom med alle erfaringer i mils omkrets!
pusur Skrevet 18. mars 2004 #2 Skrevet 18. mars 2004 Heisann "flate_meg"! Jeg hadde bestemt meg for å ta en brystforstørrelse denne våren og har derfor også undersøkt veldig mye. Blir også frustrert over motstridende informasjon :klø: Men nå har jeg valgt Fana Medisinske Senter og føler meg trygg på det. Har prøvd å komme i kontakt med andre som har gjort det der, men har ikke lykkes med det. Har sett på de tidligere trådene at "papaya" har gjort det på Fana (har send deg en PM, om du leser dette) Grunnen til at jeg føler meg trygg er at de metodene de bruker på Fana er svært utbredt i USA for eksempel. Les denne(upartiske) linken, den gir god informasjon, positive og negative, om de forskjellige metodene man kan velge http://www.breastimplants411.com/faqs.htm#size Jeg hadde tidligere bestemt meg for silikon, men nå har jeg ombestemt meg. Det er fordi saltvann ikke trengs å skiftes før de evt. lekker, mens med silikon må man være "føre var" og skifte de etter en tiårs periode. På Fana har saltvannsprotesene livstidgarantid. Det heter jo hos de fleste i Norge at silikon er ufarlig, men hvorfor er det så viktig å skifte de før de lekker da? En annen ting er at jeg som ikke har hatt barn ennå synes det er rett å bruke noe som man er 100% sikker på er ufarlig både for meg og ved amming er garantert ufarlig for barnet mitt. Tidligere hadde jeg tenkt å ta snittet i folden under brystet, der har jeg også ombestemt meg. Det er fordi når jeg, som ikke fått barn ennå, engang blir gravid vil jo brystene mine vokse og minke. Det kan føre til at arret(som er i under folden på brystet) kan forskyve seg lengre ut på brystet å bli godt synlig. Jeg har tenkt å legge protesen under muskelen, og saltvannsprotese under muskelen har hvist minimal sjangse for å kapsle seg. I tillegg ser det jo mer naturlig ut også, hvis man har små bryster fra før. Jeg skal under kniven i slutten av april, og gleder meg til det er overstått. tror resultatet blir veldig bra!
femme fatale Skrevet 18. mars 2004 #3 Skrevet 18. mars 2004 Har saltvannsproteser livstidsgaranti??Det er det første gang jeg har hørt. Høres jo veldig bra ut hvis det er sant...
pusur Skrevet 18. mars 2004 #4 Skrevet 18. mars 2004 Ja jeg hadde heller ikke hørt om det før de sa det på fana (andre steder sier de at det er ingen garanti på saltvann), bla. dette fikk jeg på mail fra Fana Ingen av protese typene har større fare for å gå hull på enn andre, men dersom det skulle gå hull på en silikon protese, vil man kunne få større problemer med å "reparere" skaden som da oppstår i brystkjertelen. Hull på en saltvannsprotese er helt ufarlig. Begge protesene er imidlertid meget sikre. Silikonproteser bør man etter en del år kanskje vurdere å skifte, saltvannsprotesene har livstidsgaranti fra leverandøren og trengs normalt ikke skiftes. I USA er det for øvrig forbudt å legge silikonprotser (kun tillat til kreftpasienter). FDA i USA godtar KUN at det legges saltvannsproteser hos ellers friske personer. Syntes det hørtes bra ut jeg
Dina Skrevet 18. mars 2004 #5 Skrevet 18. mars 2004 Jeg hadde tidligere bestemt meg for silikon, men nå har jeg ombestemt meg. Det er fordi saltvann ikke trengs å skiftes før de evt. lekker, mens med silikon må man være "føre var" og skifte de etter en tiårs periode. På Fana har saltvannsprotesene livstidgarantid. Det heter jo hos de fleste i Norge at silikon er ufarlig, men hvorfor er det så viktig å skifte de før de lekker da? Det er ikke korrekt at silikonimplantat må skiftes etter en tiårs periode for å være "føre var"! Det kan være behov for å skifte silikonimplantat etter 10-15 år, men om man ikke har problemer med implantatene, er det heller ingen grunn til å skifte! De kan altså også, i teorien, vare livet ut! Dette kun til informasjon! Lykke til! Dina
Gjest flate_meg Skrevet 20. mars 2004 #6 Skrevet 20. mars 2004 Det er så vanskelig med alle de forskjellige meningene om alt! Noen mener det er livstidsgaranti og andre ikke... Men er det noen som har flere gode linker til sider om brystproteser? Gjerne med før/etterbilder eller for/imot!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå