Sura Skrevet 2. februar 2013 #1 Skrevet 2. februar 2013 Et lite klapp på skulderen, noen vennlige ord, en telefon til noen som ikke har det bra. Et "godt jobba" til en kollega, et lite kakestykke til den ensomme naboen, hjelpe til med snømåking. Det koster så lite å gjøre en annens dag litt lysere. I går kjøpte jeg en liten bukett tulipaner til tre assistenter på jobb, fordi de gjør en fantastisk jobb som langt overskrider det som står i stillingsinstruksen deres. Reaksjonen jeg fikk var overveldende, og jeg har lyst til å formidle en liten utfordring til KG's medlemmer: Utgjør den lille forskjellen i ett menneskes liv. Det kan bety så utrolig mye. Nå er det jo sånn at en god gjerning ikke bare er enveis handlinger. Når du fyller en annens bøtte fyller du samtidig din egen. Win - win. Hva har DU gjort for å glede noen i det siste?
Ulva Skrevet 2. februar 2013 #2 Skrevet 2. februar 2013 Jeg har invitert farmor på middag i morgen. Ellers så kjøpte jeg ny mobil til mannen siden han knuste sin nå i uka . Bakte rundstykker og tok med ungene på kveldsmat hos min mormor og morfar. Det er vel det jeg har gjort nå i uka, tror jeg.
Gjest Fiore Skrevet 3. februar 2013 #3 Skrevet 3. februar 2013 (endret) Har som nyttårsforsett å bli flinkere til å glede andre (det koster jo så lite og gir så mye). Så foregående uke har jeg gitt masse komplimenter til både kjente og ukjente (en delig følelse å se hvor glade andre blir når selv fremmede positivt omtaler klær, hårsveis o.li), servert kaffe til kollegaer på avdelingen (utenom kaffepausen). I går betalte jeg en 10'er for dama forran meg i køen- da det var det hun hadde for lite- fikk mange overraskede smil fra de rundt- og håper de gjør det samme for noen neste gang. Endret 3. februar 2013 av Fiore
Sura Skrevet 3. februar 2013 Forfatter #4 Skrevet 3. februar 2013 Jeg trodde faktisk at jeg ikke kom til å få et eneste svar, så jeg er glad for å se at det er noen som har tenkt på dette. Godt jobba!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå