Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :) Jente på 17 år.

Typen min har lagt på seg en god del siden vi ble sammen, og han vet det godt selv. Han sier at han vil trene, men får aldri gjort det. Jeg vil at han skal trene både for egen skyld og for min skyld, men tanke på sex og tiltrekning. Pluss at jeg trener en del selv, hadde blitt pinlig om jeg hadde utviklet mer muskelmasse enn han.

Så hvordan kan jeg motivere han? Og hva kan jeg si til han? Skal jeg si det rett ut, eller gå rundt grøten?

Anonym poster: e4dc668655482fdc716aecee208ca4a3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du mora hans?

Anonym poster: 3b1173edccd635090ed2bcac1ab1c1f6

• Liker 2
Skrevet

Er du mora hans?

Jepp, jeg er sammen med sønnen min :) hvem er du?

• Liker 6
Skrevet

Tren sammen med han! Finn en fysisk aktivitet (bortsett fra sex;)) som dere begge liker?

Jeg hadde samme problem med en kjæreste av meg, jeg begynte å sutre om at jeg ville på piknik i skogen eller skitur eller noe sånt, dra han med ut i skog og mark og lær han å like det!

Litt fysisk slit, og kakao og kos som belønning, og noe ekstra spesielt til dessert ;)

• Liker 2
Gjest snoopy_93
Skrevet

Spør om han vil trene sammen med deg? Da kan dere motivere hverandre.

Skrevet

Er du mora hans?

Om unge mennesker legger på seg en god del vil vel både mødre, fedre, kjærester og andre bekymre seg for helsen til denne personen.

Ville ikke du?

Anonym poster: 257d858a6377a10f66a9168b2bc260a0

• Liker 1
Skrevet

Som de andre her har sagt, så er vel det beste spørre om han vil bli med deg. Synes han det er kleint å trene i sal får du overtale ham til å være med å gå kveldstur i første omgang, og bygge på derfra.

Skrevet

Som de andre her har sagt, så er vel det beste spørre om han vil bli med deg. Synes han det er kleint å trene i sal får du overtale ham til å være med å gå kveldstur i første omgang, og bygge på derfra.

Ja, han har sagt en del ganger at han ikke vil trene med meg fordi det kan bli rart.

Og turer går vi innimellom, men kanskje ikke nok? =)

-TS

• Liker 1
Skrevet

Om unge mennesker legger på seg en god del vil vel både mødre, fedre, kjærester og andre bekymre seg for helsen til denne personen.

Ville ikke du?

Folk må lære å ta ansvar for seg selv, en syttenåring skal da ikke oppdra typen og lokke og lure ham til fysisk aktivitet.

• Liker 4
Skrevet

Ja, han har sagt en del ganger at han ikke vil trene med meg fordi det kan bli rart.

Og turer går vi innimellom, men kanskje ikke nok? =)

-TS

Dere får lage noen faste ruter og utvide dem etter hvert. Når snøen er borte kan dere jo jogge sammen? Eventuelt kan dere kjøpe dere skrittellere og ha konkurranse om hvem som går flest skritt på en dag eller noe?

• Liker 2
Skrevet

Folk må lære å ta ansvar for seg selv, en syttenåring skal da ikke oppdra typen og lokke og lure ham til fysisk aktivitet.

Det skulle man kunne forvente, ja.

Men når de bare eser ut og tilsynelatende gir blaffen i egen helse er det bra at noen tar tak i det.

Hvem det er, eller alderen på vedkommende, som bryr seg nok til å ønske et bedre og lengre liv for den overvektige er irrelevant.

Denne unge mannen skal være glad han har en som er så glad i han at hun gjør en innsats for ham.

Ta en titt på realityserien "Biggest loser". Ting kan komme ut av kontroll og jo lengre tid og flere kilo vil det være vanskeligere å gjøre noe med det.

Google også hvilke sykdommer man er mer disponert for når man er overvektig.

Ts er glad i kjæresten sin og ønsker ham et langt og godt liv.

Det heter "å bry seg", og kun på en positiv måte. :)

• Liker 3
Skrevet

Det skulle man kunne forvente, ja.

Men når de bare eser ut og tilsynelatende gir blaffen i egen helse er det bra at noen tar tak i det.

Hvem det er, eller alderen på vedkommende, som bryr seg nok til å ønske et bedre og lengre liv for den overvektige er irrelevant.

Denne unge mannen skal være glad han har en som er så glad i han at hun gjør en innsats for ham.

Ta en titt på realityserien "Biggest loser". Ting kan komme ut av kontroll og jo lengre tid og flere kilo vil det være vanskeligere å gjøre noe med det.

Google også hvilke sykdommer man er mer disponert for når man er overvektig.

Ts er glad i kjæresten sin og ønsker ham et langt og godt liv.

Det heter "å bry seg", og kun på en positiv måte. :)

Kunne ikke vært mer enig!

Jeg var alltid kjempetynn og liten før, kunne spise på mcdonalds fem av sju dager i uka uten å legge på meg. Mødrene til barndomsvenninne mine brukte meg som skrekkeksempel på hvordan du endte opp når du ikke spiste.

Brått en dag tok det slutt, og jeg la på meg kilo etter kilo, før jeg nesten ikke var til å kjenne igjen. Jeg sliter fremdeles med å komme tilbake til normalvekten min (nå mener jeg selvsagt ikke at jeg skal være så tynn at jeg er en advarsel lengre), fordi ingen tok tak i meg (mamma trodde jeg hadde anoreksi, og mente at jo tykkere jeg ble, jo bedre var det osv).

Jeg ble nesten tvingt til å spise feit mat av alle rundt meg fordi jeg var så spinkel, og jeg var godt på vei til en usunn BMI på motsatt side. Det er kjempeviktig å bry seg om akkurat det, og det er kjempelett og komme skjevt ut.

Og det er motiverende og ha noen med seg, uansett om man vil det eller ikke. Jeg tvingte min gamle kjæreste med meg på tur, som jeg også gjør med min nåværende, og noen andre trenger å bli tvingt med.

MEN! Når man først er med eller får med seg noen til å trene er det viktig å gjøre folk oppmerksom på framgangen på en positiv måte :) Begynn med hvor bra kondis vedkommende har f.eks

• Liker 1
Skrevet

Hei :) Jente på 17 år.

Typen min har lagt på seg en god del siden vi ble sammen, og han vet det godt selv. Han sier at han vil trene, men får aldri gjort det. Jeg vil at han skal trene både for egen skyld og for min skyld, men tanke på sex og tiltrekning. Pluss at jeg trener en del selv, hadde blitt pinlig om jeg hadde utviklet mer muskelmasse enn han.

Så hvordan kan jeg motivere han? Og hva kan jeg si til han? Skal jeg si det rett ut, eller gå rundt grøten?

eh?

Anonym poster: 004b35cab980f0ff15960c191661aeec

Skrevet

Men ja, hurra for meg, jeg elsker trening så lenge det er sunt! Blablabla :P

Ikke si det direkte, det kan være veldig, veldig sårende. Se for deg at du var i hans situasjon og han sa "Du har lagt på deg, du har blitt feit!"... Du hadde kommet til å blitt lei deg, og det blir han og.

Lur han med deg liksom, sånn som turer og sånn, og komplimenter framgangen, på en litt "skjult" måte. Ikke si det direkte "WOW DU ER TYNNERE", men heller "oi, så sprek du har blitt;)"

Gjør det til et kompliment :D

Gjest Utlogget
Skrevet

Hvis han er som meg, så er den dørstokkmila utrolig lang og vanskelig å komme over. Og spørsmål om når jeg faktisk skal _gjøre_ noe med kosemagen i stedet for å bare snakke om det, har _ikke_ hjulpet så langt. Det er bare vonde påminnelser om at samboeren min får det til, til og med uten å jobbe for det, mens jeg får ikke til å prøve engang.

Hva med å hjelpe til med å sette opp faste tider og gjøremål? Den kvelden/dagen skal han gå tur uansett vær, kl x.x skal han ta styrketrening for mage/rygg etc. Kan han alliere seg med noen andre enn deg, og trene sammen med den/dem? (Siden han ikke ville trene sammen med deg, mener jeg.)

Skrevet

Hvis han er som meg, så er den dørstokkmila utrolig lang og vanskelig å komme over. Og spørsmål om når jeg faktisk skal _gjøre_ noe med kosemagen i stedet for å bare snakke om det, har _ikke_ hjulpet så langt. Det er bare vonde påminnelser om at samboeren min får det til, til og med uten å jobbe for det, mens jeg får ikke til å prøve engang.

Hva med å hjelpe til med å sette opp faste tider og gjøremål? Den kvelden/dagen skal han gå tur uansett vær, kl x.x skal han ta styrketrening for mage/rygg etc. Kan han alliere seg med noen andre enn deg, og trene sammen med den/dem? (Siden han ikke ville trene sammen med deg, mener jeg.)

Trening skal være gøy, ikke noe man gruer seg til å gjøre, det er hvertfall ikke gøy om man blir presset til å trene.

Gjest Utlogget
Skrevet

Jeg vet det. Om trening er like gøy som å være hos tannlegen, er det bortkastet.

Men han gir jo uttrykk for å ville trene. Og da kan det virke som at han syns det er vanskelig å komme i gang. Her kommer faste dager inn. Noen ganger er det godt med noen faste tidspunkt/dager der det "skal" gjøres. Og så lenge man kler seg godt nok, er det ofte det å komme seg utenfor døra som er vanskeligst.

I noen år var jeg på dansekvelder som ble arrangert en gang i uka. Og alle rundt meg visste at den kvelden var "hellig". Nå har jeg flyttet til et område uten den muligheten. Jeg har for så vidt god tilgang til både musikk og partner likevel, da kjæresten også liker å danse, men det blir aldri prioritert lenger. Likeledes med gåturer; jeg og "svigerinnen" har egentlig en avtale om å motivere hverandre til å gå tur. Vi har gått to turer på tre måneder ... Det gjør godt for kropp og sjel når vi først kommer oss ut, og vi er alltid enige om å gjenta dette oftere, men mer skjer det ikke på en god stund.

Skrevet

eh?

Anonym poster: 004b35cab980f0ff15960c191661aeec

Hva er det du ikke skjønner?

-TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...