Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest kingbed
Skrevet

Hva syns du om valentinsdagen? Liker/Liker ikke?

Skal du gjøre noe for kjæresten på valentinsdagen?

Isåfall, vet du hva du skal gjøre?

Forventer du at kjæresten gjør noe for deg den dagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Valentinesday betyr ingenting for meg. :)

• Liker 6
Skrevet

Vil helst ikke feire valentinsdagen og ville blitt overrasket om kjæresten min viet den noe oppmerksomhet (ikke positivt overrasket. Kanskje ikke negativt heller, det ville bare vært veldig rart og ulikt ham).

Jeg er veldig for at en skal kunne gjøre fine og romantiske ting for hverandre og med hverandre, det er ikke det. Men det blir så påtatt. Vil heller ha spontan gourmet-middag, vin og kos på en alminnelig tirsdag!

• Liker 2
Skrevet

Dagen i seg selv har aldri vært betydningsfullt, men liker å gi en ekstra oppmerksomhet i ny og ned uten at det blir klissete. Tidligere valentinsdager har vi ofte gitt denne ekstra oppmerksomheten akkurat denne dagen, så noe påvirket blir vi. Men forventer ingenting, ettersom det ikke er tradisjon for oss :P

Skrevet

Men holder folk seg hjemme med kjæresten, eller går dere ut på date?

Sist jeg kom til skade for å gjøre noe ut av dagen var for noen år siden med en eks som ville ha meg med ut for å spise. Og det samme skulle tilsynelatende samtlige par i byen, for det var jo bare stappfullt og masete.

Skrevet

Men holder folk seg hjemme med kjæresten, eller går dere ut på date?

Sist jeg kom til skade for å gjøre noe ut av dagen var for noen år siden med en eks som ville ha meg med ut for å spise. Og det samme skulle tilsynelatende samtlige par i byen, for det var jo bare stappfullt og masete.

Jeg hater valentinsdagen, for å si det rett ut. En unødvendig dag som er oppfunnet for at butikkene skal tjene penger på sjokolade, blomster og bamser.

Noen syns sikkert valentinsdagen er en fin dag å vise at man er glad i hverandre, men for meg trenger jeg ingen dato for det.

Så pointet mitt: jeg gjør ingenting på valentinsdagen, og blir sint hvis typen gjør noe. ( han vet hva jeg føler om denne dagen)

Anonym poster: 5accd3e21b16a90b4f0cf42aeb0fe1e8

• Liker 6
Skrevet

Vet ikke helt hva jeg synes om den dagen. Likte den før, men nå er det den eneste dagen i året jeg kanskje får blomster fra kjæresten, så den er velkommen. På en annen side er det trist at man må ha en slik dag for at man kan ha en romantisk middag og alt det der. Det blir liksom så påtvunget, at man føler et slags press for å gi noe på den dagen.

Anonym poster: 7bd99f50229d22fc22d5012f7673356a

Skrevet

Jeg hater valentinsdagen, for å si det rett ut. En unødvendig dag som er oppfunnet for at butikkene skal tjene penger på sjokolade, blomster og bamser.

Noen syns sikkert valentinsdagen er en fin dag å vise at man er glad i hverandre, men for meg trenger jeg ingen dato for det.

Så pointet mitt: jeg gjør ingenting på valentinsdagen, og blir sint hvis typen gjør noe. ( han vet hva jeg føler om denne dagen)

Anonym poster: 5accd3e21b16a90b4f0cf42aeb0fe1e8

Dagen er ikke oppfunnet for at butikkene skal tjene penger. Historien strekker seg langt, langt tilbake.

Anonym poster: a3cd164ece4e018089e22f4d84e988ac

• Liker 8
Skrevet

Jeg synes man skal benytte anledningen til å gjøre noe hyggelig for hverandre denne dagen. Det er utrolig hyggelig å få blomster på jobb, f.eks.

Men det trenger ikke være blomster. Et år lå en liten pakke i vesken min, fant pakken mens jeg satt på bussen, inni lå et par (billige) øredobber. Kjempesøtt!

Anonym poster: d3163dc63df023410e5ccd8fb069f8e8

Skrevet (endret)

Hvis ikke jeg får en feit svær diamantring, så bryr jeg meg ikke.

Haha! Neida. Dette er jo en dag hvor man gjør noe koselig sammen. Det er ikke nødvendig å kjøpe masse blomster, sjokolade, smykker o.l. En god middag hvor man skikkelig hygger seg, hjemme eller ute er mer enn nok for meg! :) Men diamanten hadde ikke skadet da..... ;)

Endret av Torepop
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Vi gjør ingenting spesielt. Kanskje vi lager middag sammen og ser en film (noe vi gjør vanligvis, bare at vi legger det på den dagen). Jeg har laget et kort til kjæresten min med oppmuntrende ord og tullebilder av oss, men det skal gis nå på mandags morgen. Det var uten valentinsdagen i tankene.

Jeg er ikke noe tilhenger av storromantikk én dag - jeg syns det er hyggeligere med hverdagsromantikk :)

Endret av ninuska_
Skrevet

Valentinsdagen har aldri hatt noe betydning for meg, og aldri vil den ha det heller.

Synes bare at det er tull, det er noe nordmenn har stjelt fra Amerika.

Valentinsdagen har derfor ingen betydning.

Anonym poster: db6fa3241dd155d50e04ef9970e179d3

Skrevet

Betyr ingenting. Akkurat som morsdag og farsdag, berre tull. Er mykje bedre å overraske/bli overraska andre dagar.:)

Anonym poster: 199c438559f5f958036908a7b598472e

Skrevet

Jeg tenkte på det da jeg gikk på ungdomsskolen, da ga vi kort til venninner og kjærester og det var like spennende hvert år hvem som ga hvem kort.

Nå så kan jeg kjøpe et kort hvis jeg kommer over det på et senter, men stort sett så glemmer jeg av det. Det betyr overraskende lite for meg, og mannen er faktisk mye flinkere enn meg på sånne ting.. Men han kan kjøpe med blomster hvis han har vært på butikken helt uten grunn, så jeg er ikke "sultefore" på blomster heller.

Skrevet

Har aldri "feiret" denne dagen. Mannen min ga meg blomster et par dager før denne dagen i fjor. Ble så glad! på kortet sto det "jeg elsker deg like mye idag som 14.02"

• Liker 2
Skrevet

Synes egentlig det er noe tull. Samme som morsdag og farsdag o.s.v.

Bare en dag som er oppfunnet for at butikkene skal tjene penger.

Synes det er bedre, og viktigere, å vise at man er glad i og bryr seg om folk hele året. Trenger ikke en spesiell dag for det...

Kjæresten min liker valentines og alt sånt, så vi skal ut å spise ihvertfall. Helt greit, men noe mer enn det orker jeg ikke gjøre ut av det.

Jeg har ikke tord å si til ham at jeg synes valentines er noe tull, så jeg får bare jatte med.

En kveld med kjæresten, uavhengig av dato, er jo koselig da. :)

Anonym poster: a4bf5cd4fabeff268665842eac47769e

Gjest Bibompibomp
Skrevet

La England og de øvrige landene som har hatt denne tradisjonen siden tidenes morgen ha den i fred, like mye som at disse landene lar oss nordmenn få ha våre i fred.

Det er handelsstanden, ene og alene, som prøver alt de kan å dytte dette på oss, for å tjene penger naturligvis (som alle andre såkalte "dager" de ser muligheter i).

Selvtenkende jordnære mennesker lar seg ikke påvirke av handelsstandens triks, og gir vel en god f... i de. Bedre som noen over her har skrevet, å heller gjøre noe for hverandre på uventa grunnlag, gjerne en alminnelig tirsdag.

Gjest kingbed
Skrevet

Har aldri "feiret" denne dagen. Mannen min ga meg blomster et par dager før denne dagen i fjor. Ble så glad! på kortet sto det "jeg elsker deg like mye idag som 14.02"

utrolig søtt :rodmer:

Skrevet

Syns det er en kjempe koselig dag! Skulle gjerne feiret den hadde jeg hatt mulighet, men så har jeg en samboer som ikke bryr seg noe om slikt. Så kjøper jeg en gave til han sier han takk, åpner og går tilbake til sitt igjen. Dermed kutter jeg ut sånne dager!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...