Gjest milla Skrevet 2. februar 2013 #1 Skrevet 2. februar 2013 hvordan definerer du sjalusi? Jeg er sjalu, ikke sykelig men vanlig sjalu. kjæresten min mener at vist jeg er sjalu så stoler jeg ikke på han . dette mener jeg er helt feil. hva mener dere ?
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #3 Skrevet 2. februar 2013 Nei, sjalusi er ikke bare basert på tillitt til kjæresten, men også basert på sin egen selvsikkerhet. En sunn form for sjalusi vil jeg mene er at man ikke skal tolerere alt rundt kjæresten- viser jo at du er glad i h*n. Tenker ikke småting, men de tingene som gjør personen til din kjæreste og ikke venn. Anonym poster: ea7d2bc0651b3b6c953d75af4f99c20c
Bernardette Skrevet 2. februar 2013 #4 Skrevet 2. februar 2013 Det er litt vanskelig å kommentere så lenge du ikke kommer med eksempler på din "vanlige sjalusi".
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2013 #5 Skrevet 2. februar 2013 Jeg synes sjalusi er en tillitserklæring. Det betyr bare at du er redd for å miste kjæresten din.
Gjest Fintepikken Skrevet 3. februar 2013 #6 Skrevet 3. februar 2013 Sjalusi fører ingenting godt med seg, det fører til krangling og mistanke. Det er helt greit å være sjalu, men man trenger ikke å fortelle partneren sin om det, gjør partneren derimot noe galt er saken en helt annen. Definisjonen på galt vil vel variere litt etter hvilke grenser man har satt for hverandre, men overdreven flørting, hemmelighetshold og intim fysisk kontakt kan være rasjonelle grunner til å være sjalu. Det å være sjalu på noe som kan skje, noe som du ser for deg kan være problemet eller at partneren din har kontakt med andre av samme kjønn som deg er i ikke sunt. Vanskelig å skjønne hva du mener med vanlig sjalusi, men jeg nevner iallefall de jeg kommer på.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2013 #7 Skrevet 3. februar 2013 En viss grad av sjalusi sunt og betyr ikke nødvendigvis at man ikke stoler på partneren. Sykelig sjalusi derimot er noe annet. Men å definere nøyaktig hvor grensen går nok vanskelig og tenker meg den varierer fra person til person. Anonym poster: b4961374b9f64433d30d2e47a6103b8f
Steinar40 Skrevet 3. februar 2013 #8 Skrevet 3. februar 2013 Blind tillit er ihvertfall aldri sunt. 2
Havbris Skrevet 3. februar 2013 #9 Skrevet 3. februar 2013 En liten porsjon sjalusi, som bare betyr at man er redd for å miste den man elsker, kan neppe gjøre stor skade. Den synes nesten ikke og påvirker ikke hverdagen. Sykelig sjalusi derimot, kan skade mye og ta stor plass - plass som egentlig skulle vært fyllt opp av kjærlighet. Hvor er du i sjalusilandskapet?
Gjest Amazing Cunt Wig Skrevet 3. februar 2013 #10 Skrevet 3. februar 2013 Enig med havbris, litt sjalusi bør ikke nødvendigvis bety så mye. Den sykelige varianten er den man aldri blir ferdig med.............
Gjest Sunheart Skrevet 3. februar 2013 #11 Skrevet 3. februar 2013 At du kjenner det stikker litt er bare helt normalt, men sykelig sjalusi er ikke sunt , og iallefall ikke om du belemrer partneren din med det hele tiden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå