AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #1 Skrevet 2. februar 2013 Kors har jo blitt veldig trendy nå, å ha som symbol på klær, smykker og armbånd. Hva synes dere om at ikke-kristne bruker dette kun for mote? Gjør dere det selv? Og tenker dere at en som f.eks bruker et slikt armbånd er kristne?: Anonym poster: bfbd9121d31575b39714221567d0e2b7
Gjest Yellow Taxi Skrevet 2. februar 2013 #2 Skrevet 2. februar 2013 Jeg er i utgangspunktet enig i at det er idiotisk og bruke slikt om man ikke er kristen, men samtidig så er det såpass mange av de som selv definerer seg selv som kristne som egentlig ikke er det så jeg vet ikke om det har så mye å si i praksis. Om jeg hadde vært kristen hadde i alle fal jeg følt meg mer brydd av folk som hevdet de var det enn de som var åpne om at de bare brukte symbolene.
Helena83 Skrevet 2. februar 2013 #3 Skrevet 2. februar 2013 Jeg synes det blir feil å bruke noe sånt hvis det ikke betyr noe for deg personlig...Korset er jo et symbol på noe man tror på.. 2
Cosette Skrevet 2. februar 2013 #4 Skrevet 2. februar 2013 (endret) Nå er det jo ikke slik at troende kan kreve noe eierskap til symboler de oppfatter som religiøse, så hva de måtte mene om saken er jo fullstendig likegyldig. For øvrig er korset en rimelig generell fysisk utforming uavhengig av religion, det er jo simpelthen to stenger i et kryss, så jeg forbinder det ikke kun med kristendommen heller. Jeg synes ikke korsdetaljer er særlig estetisk pent og kommer ikke til å hive meg på trenden selv. Endret 2. februar 2013 av Cosette
Gjest Vampen Skrevet 2. februar 2013 #5 Skrevet 2. februar 2013 Strengt tatt pynter man seg jo med et gammelt torturredskap. Det er ganske spenstig. Men ja, jeg synes det er teit. Det er et religiøst symbol, og som ikke-troende føles det veldig rart å skulle pynte seg med noe som symboliserer noe jeg ikke tror på. 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #6 Skrevet 2. februar 2013 Disset vel kristne da jeg var barn jeg da, ettersom fiskene mine så ut som deres fisk. Men sånn i alt synes jeg nok korset blir litt misbrukt, men det er greit for meg. Så blir det kanskje mindre fokus på reiligion. Et kors var et kors før Jesus ble hengt på det også. Anonym poster: de8f2a92847d809ae6e4a8944fa20896
Gjest Blomst83 Skrevet 2. februar 2013 #7 Skrevet 2. februar 2013 Jeg ville personlig ikke gått med klær,smykker etc med kors da jeg selv ikke er kristen.
fresia Skrevet 3. februar 2013 #8 Skrevet 3. februar 2013 det kunne ikke falt meg inn å bruke klær eller tilbehør med kors da jeg ikke er kristen. hvis jeg ser noen som går med kors tenker jeg automatisk at de er kristne, ja 2
Gjest Crazycatlady Skrevet 3. februar 2013 #9 Skrevet 3. februar 2013 (endret) Har sett denne trenden en stund nå, men for min del blir det feil å bruke kors. Syns det er et såpass sterkt symbol at jeg ikke ville følt meg komfortabel med å bruke det. Har sett noen plagg som er kule med kors, men jeg kommer nok ikke til å bruke det. Edit: Kors kommer aldri til å bety noe annet for meg enn kristendom. Jeg syns ikke at det er et nøytralt eller uskyldig symbol som det en stjerne eller et hjerte er. Endret 3. februar 2013 av Crazycatlady 1
Transelise Skrevet 3. februar 2013 #10 Skrevet 3. februar 2013 Som antikristen kan jeg aldri tenke meg noe kors eller annet kristen symbol 2
Gjest Tidssone Skrevet 3. februar 2013 #11 Skrevet 3. februar 2013 Jeg bruker kors fordi det står for tro på noe. Pent utformede kors kan være utrolig vakre!
Envy Skrevet 3. februar 2013 #12 Skrevet 3. februar 2013 Jeg er ikke personlig kristen og synes det blir helt feil å hive meg på denne kors-trenden. Synes det er veldig mye fint med kors på rundt omkring, og er sikkert mye av det jeg kunne tenkt meg å bruke, men får meg bare ikke til det, da jeg føler jeg sender et signal til omverden som ikke stemmer.
Kjempeliten Skrevet 3. februar 2013 #13 Skrevet 3. februar 2013 De aller fleste av oss flyr nok rundt med symboler vi ikke tenker over hva betyr. Jeg går med det jeg syntes er fint. Sålenge jeg ikke støter noen så bør det være greit.
Gjest Belus Skrevet 3. februar 2013 #14 Skrevet 3. februar 2013 Er det same med det omvendte korset i ein del "alternativ"-miljøer; det er jo så sjukt kult og rebelsk å vere satanist at alle dei trendy tidligare (og noverande) emokidsa fortel alle og einkvan at dei er det, endå dei knapt kan skille Temple of Set frå Church of Satan.
Gigi Skrevet 3. februar 2013 #15 Skrevet 3. februar 2013 (endret) Jeg bruker å ha et kors rundt halsen fordi jeg er kristen. Ikke fordi det er trendy. Jeg synes det er ganske rart at ikke-kristne skal gå rundt med kors, men dem om det. Det støter meg ikke, men ser jeg noen som bruker et kors regner jeg automatisk med at de er kristne. Edit: Skrivefeil Endret 3. februar 2013 av Gigi
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2013 #16 Skrevet 3. februar 2013 Jeg er kristen og går gjerne med kors, men har ikke noe mot at andre bruker det uavhengig av tro. Vi har jo også kors i flagget vårt. Anonym poster: a8283e647e999da6b7c52f203f728e2d
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2013 #17 Skrevet 3. februar 2013 Som katolikk synes jeg det er tristere p se fjortiser med rosenkranser, tror ikke de vet den dritt om de en gang, blir litt provosert når jeg ser det, faktisk. Anonym poster: a46ed7aa761c51ef80b65a7799047b42 1
Gjest Tidssone Skrevet 3. februar 2013 #18 Skrevet 3. februar 2013 Som katolikk synes jeg det er tristere p se fjortiser med rosenkranser, tror ikke de vet den dritt om de en gang, blir litt provosert når jeg ser det, faktisk. Anonym poster: a46ed7aa761c51ef80b65a7799047b42 Nøyaktig hva er det som provoserer deg?
Gjest strykebrett Skrevet 3. februar 2013 #19 Skrevet 3. februar 2013 Jeg kommer aldri til å gå med kors fordi jeg vil for all del ikke bli tatt for å være kristen.
Anglofil Skrevet 3. februar 2013 #20 Skrevet 3. februar 2013 (endret) Jeg er ikke kristen, men jeg kan faktisk bruke et smykke som er et kors. Det er fordi det stammer fra en tid da jeg definerte meg som kristen og oppriktig trodde jeg også var det. Dette smykket betyr mye for meg personlig, og det har litt mer mening for meg enn at det kun er et kors. Det er et minne fra en god tid i livet mitt, og smykket blir et minne fra den tiden. Nå er jeg agnostiker, så det føles ikke så fryktelig feil å bruke det. Men nei, det er overhodet ingen motegreie, og jeg bruker det kun ved spesielle anledninger. Mvh Yvonne Endret 3. februar 2013 av Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå