AnonymBruker Skrevet 1. februar 2013 #1 Skrevet 1. februar 2013 For noe den andre forelderen ikke anser som god grunn - får man nektet da? Dette gjelder selvsagt fraskilte foreldre med delt foreldreansvar (ikke 50/50 fordeling, hvis det har betydning). Anonym poster: e7ec497ea416c356e81ceb07c83efa48
Silfen Skrevet 2. februar 2013 #2 Skrevet 2. februar 2013 Jeg kan ikke se hvordan du skal kunne nekte dersom det er i den forelderens tid med barnet. Og er grunnene helt innihampen så antar jeg at man muligens ikke får fri heller, om det er utover de 2 dagene man kan avtale med lærer om fritak.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #3 Skrevet 2. februar 2013 Jeg kan ikke se hvordan du skal kunne nekte dersom det er i den forelderens tid med barnet. Og er grunnene helt innihampen så antar jeg at man muligens ikke får fri heller, om det er utover de 2 dagene man kan avtale med lærer om fritak. Tror ikke det er snakk om å ta fri noen dager. Anonym poster: 0720d23f61e4163768f448431575ec81
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #5 Skrevet 2. februar 2013 Man skal ikke tro, man skal vite. Det er snakk om noen timer, ikke full dag. Dette er et barn som absolutt trenger å være til stede i undervisningen, og årsaken til fraværet kan sammenlignes med å ta barnet fri for å dra på shopping. TS Anonym poster: e7ec497ea416c356e81ceb07c83efa48
ToveM Skrevet 2. februar 2013 #6 Skrevet 2. februar 2013 Man tar ikke ungene fri fra undervisning for å shoppe, i alle fall ikke i min verden...
Gjest Regine Skrevet 2. februar 2013 #7 Skrevet 2. februar 2013 Hvis det er i din tid, så kan du nekte , for du har ansvaret, men er det i den andres tid, kan du ikke det. Bare håpe at skolen har vet nok til å si nei/ta det opp m den forelder det gjelder.
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2013 #8 Skrevet 2. februar 2013 Husk at da dere gikk fra hverandre måtte du fra da av dele ditt barn med en person som etterhvert ikke er en del av livet ditt.. Dette er en av de kamelene som må svelges...
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #9 Skrevet 2. februar 2013 Husk at da dere gikk fra hverandre måtte du fra da av dele ditt barn med en person som etterhvert ikke er en del av livet ditt.. Dette er en av de kamelene som må svelges... Det burde være helt åpenbart at mitt problem med dette ikke er sjalusi og at jeg ikke ønsker å dele barnet med den andre forelderen. TS Anonym poster: e7ec497ea416c356e81ceb07c83efa48
Gjest O___o Skrevet 2. februar 2013 #10 Skrevet 2. februar 2013 Høres ut som en skilt forelder som leter etter feil og mangler ved den andre forelderen til barnet. 1
Silfen Skrevet 2. februar 2013 #11 Skrevet 2. februar 2013 Så nå er det gått fra noen dager til noen timer? Uten at du kan oppgi grunn? Dette lukter forelder som vil ødelegge.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #12 Skrevet 2. februar 2013 Så nå er det gått fra noen dager til noen timer? Uten at du kan oppgi grunn? Dette lukter forelder som vil ødelegge. Hvor har jeg skrevet dager? Barnet blir bedt fri fra undervisning, har jeg skrevet. Ingenting om dager. Dette gjelder noen timer en skoledag. Og grunnen? Barnet skal til frisør. Og har vært hos vedkommende forelder i mange dager (inkludert helg) før denne klippetimen. Det er overhodet ikke greit i min bok at dette skjer i skoletiden, og hvis det betyr at jeg er ute etter å ødelegge, må både du og andre gjerne mene det. Jeg vil vite om jeg har noe jeg skulle sagt angående tidspunktet. TS Anonym poster: e7ec497ea416c356e81ceb07c83efa48
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2013 #13 Skrevet 2. februar 2013 Hvor har jeg skrevet dager? Barnet blir bedt fri fra undervisning, har jeg skrevet. Ingenting om dager. Dette gjelder noen timer en skoledag. Og grunnen? Barnet skal til frisør. Og har vært hos vedkommende forelder i mange dager (inkludert helg) før denne klippetimen. Det er overhodet ikke greit i min bok at dette skjer i skoletiden, og hvis det betyr at jeg er ute etter å ødelegge, må både du og andre gjerne mene det. Jeg vil vite om jeg har noe jeg skulle sagt angående tidspunktet. TS Anonym poster: e7ec497ea416c356e81ceb07c83efa48 Kan aldri folk lære at dersom de legger ut saken skikkelig i første omgang, så er det kanskje enklere å få litt saklige svar...
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2013 #14 Skrevet 2. februar 2013 Hvor har jeg skrevet dager? Barnet blir bedt fri fra undervisning, har jeg skrevet. Ingenting om dager. Dette gjelder noen timer en skoledag. Og grunnen? Barnet skal til frisør. Og har vært hos vedkommende forelder i mange dager (inkludert helg) før denne klippetimen. Det er overhodet ikke greit i min bok at dette skjer i skoletiden, og hvis det betyr at jeg er ute etter å ødelegge, må både du og andre gjerne mene det. Jeg vil vite om jeg har noe jeg skulle sagt angående tidspunktet. TS Anonym poster: e7ec497ea416c356e81ceb07c83efa48 OMG!! Dette er storm i vannglass.. At barnet en gang bare for noen timer blir tatt ut fra skolen betyr da vilelig ingen ting.. Sjerp deg!!!
Silfen Skrevet 2. februar 2013 #15 Skrevet 2. februar 2013 Lol, snakk om å være en vanskelig forelder. Stakkars den som må samarbeide med deg. 4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #16 Skrevet 2. februar 2013 Lol, snakk om å være en vanskelig forelder. Stakkars den som må samarbeide med deg. Vanskelig fordi jeg spør om det er greit å skulke skolen for frisør på et forum? Anonym poster: e7ec497ea416c356e81ceb07c83efa48
Silfen Skrevet 2. februar 2013 #17 Skrevet 2. februar 2013 Alt avhenger av omstendigthetene, kjære du. Og omstendighetene gjør at jeg mistenker deg for 1)å være vanskelig i utgangspunktet og 2) ikke fortelle hele sannheten. 1
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2013 #18 Skrevet 2. februar 2013 Jeg synes ikke det å skulle til frisøren er noe i nærheten av en forsvarlig grunn for å ta barnet ut av skolen. Dere som synes TS er vanskelig fordi hun ikke synes dette er greit; har dere i det hele tatt barn? Her holder jeg virkelig med TS (selv om innlegget var klossete formulert til å begynne med). Hun er ikke vanskelig, det er far som begår feilen her, ikke hun.
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2013 #19 Skrevet 2. februar 2013 Alt avhenger av omstendigthetene, kjære du. Og omstendighetene gjør at jeg mistenker deg for 1)å være vanskelig i utgangspunktet og 2) ikke fortelle hele sannheten. Jeg er ikke TS, men bare lurer. Hvorfor mistenker du ts for å være vanskelig, bare fordi hun ikke vil at barnet skal tas ut av skolen for å dra til frisøren? Tror ikke jeg kjenner et eneste menneske som vil se det som en gyldig grunn til fravær.
Silfen Skrevet 2. februar 2013 #20 Skrevet 2. februar 2013 Det er internettskepsisen min som slår inn. Akkurat som gaydar har jeg dustdar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå