Gå til innhold

Det sies at menn er enklere en kvinner...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange kvinner liker å omtale menn som enklere vesen en de selv er. Hvorfor er det da så mange kvinner her inne som ikke forstår seg på menn og søker råd om menn, dating, menns signaler, menns følelser og så videre? Burde ikke kvinner skjønne det om menn er så enkle...?

Anonym poster: 0af967222c5a56c4bf7350ee216290e9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Menn er alt annet enn enkle. De er faktisk forferdelig kompliserte! Det har jeg innsett for lenge siden.

Håpløs gjeng! :bond:

• Liker 4
Skrevet

Mange kvinner liker å omtale menn som enklere vesen en de selv er. Hvorfor er det da så mange kvinner her inne som ikke forstår seg på menn og søker råd om menn, dating, menns signaler, menns følelser og så videre? Burde ikke kvinner skjønne det om menn er så enkle...?

Jeg bruker menn som samtalepartnere når jeg skal ha enkle svar. Det funker.

• Liker 2
Skrevet

Det er faktisk et godt poeng! Vi kvinner analyserer og går alt for mye rundt grøten. Menn er rett på sak!

• Liker 1
Skrevet

Menn er lettere å prate med enn kvinner, synes nå jeg :)

Kvinner har det med å holde igjenn enkelte ting i praten, eller at de snakker kryptisk..

Anonym poster: 90e9280643802a5a6d7e65fae8e4e6fb

Skrevet

Er dette fordi du ikke kommer fram til de enkle svarene selv?

Skrevet

Menn er enkle. Det er derfor vi ikke forstår dem. Vi analyser og koker masse suppe på en spiker, mens mannen egentlig mente akkurat det han sa.

Anonym poster: e4faf47f62348a4479ee32821942dce8

• Liker 2
Skrevet

Det er fordi vi snakker fra levra uten å overanalysere alt mulig.

Skrevet

Menn er enkle. Det er derfor vi ikke forstår dem. Vi analyser og koker masse suppe på en spiker, mens mannen egentlig mente akkurat det han sa.

Det er forskjell på rasjonell og enkel.

Anonym poster: 27a2a7211822e6e69cafafd4860258e8

• Liker 1
Skrevet

Så du mener menn er enkle, som i mindre intelligente, fordi de sier det de mener...

• Liker 1
Skrevet

Jeg finner menn enklere å forholde seg til enn kvinner. Det er mye lettere å forstå dem. Men jeg er åpen for tanken om at dette rett og slett kan komme av at jeg har mer trening på å kommunisere med menn enn med kvinner, til tross for at jeg er kvinne selv.

Når kvinner sier menn er "enkle" så håper jeg de ikke mener at de er uintelligente, men heller mer likefremme. Noe som er topp! :biggrin:

Anonym poster: a709c4b8fa48c7c995f7dbd8ee523353

Skrevet

Så du mener menn er enkle, som i mindre intelligente, fordi de sier det de mener...

Nei

Gjest SpaceBaby
Skrevet (endret)

Det her med at menn er så enkle er bare en gammel floskel uten hold i virkeligheten, akkurat som den om at jenter blir fortere modne enn gutter. De fleste damer finner meg komplisert (ihvertfall de gangene jeg ikke bare "jatter med"), og jeg finner de fleste damer akkurat det samme. Kvinner og menn er som to forskjellige arter som snakker samme språk. Tankegangen vår er vidt forskjellig. Vi har ikke den samme oppfattelsen av veldig mye, som f.eks. hva som er "enkelt", hva som er "komplisert" og hva det vil si å være "moden".

Endret av SpaceBaby
Skrevet

Jeg finner menn enklere å forholde seg til enn kvinner. Det er mye lettere å forstå dem. Men jeg er åpen for tanken om at dette rett og slett kan komme av at jeg har mer trening på å kommunisere med menn enn med kvinner, til tross for at jeg er kvinne selv.

Når kvinner sier menn er "enkle" så håper jeg de ikke mener at de er uintelligente, men heller mer likefremme. Noe som er topp! :biggrin:

Helt enig.

Skrevet

Jepp, dette er kvinners definisjon på enkel. Det klinger litt bedre å si at "vi er kompliserte og menn er enkle" enn "vi er utydelige og menn er rasjonelle" :)

• Liker 2
Skrevet

Det er forskjell på rasjonell og enkel.

Det er forskjell på å diskutere og kverulere.

Skrevet

Jepp, dette er kvinners definisjon på enkel. Det klinger litt bedre å si at "vi er kompliserte og menn er enkle" enn "vi er utydelige og menn er rasjonelle" :)

Nå er det da virkelig ikke sånn at det ene utelukker det andre. Man kommuniserer ikke nødvendigvis tydelig selv om man er rasjonell i hodet.

Finnes det egentlig mennesker som virkelig tror at det ene kjønnet er mer intelligent enn det andre?

Som SpaceBaby er inne på over her handler det nok mer om kommunikasjon mellom kjønnene.

Man kan fint ha en doktograd i astofysikk uten å forstå seg på menn, og vise versa.

Skrevet

Nå er det da virkelig ikke sånn at det ene utelukker det andre. Man kommuniserer ikke nødvendigvis tydelig selv om man er rasjonell i hodet.

Så menn enkle fordi de ikke kommuniserer tydelig?

• Liker 2
Gjest Eugene Onegin
Skrevet

Kvinner er ganske enkle de og....De er ihvertfall ikke så innviklet som de selv kanskje liker å tro

• Liker 1
Skrevet

Uheldigvis så tror jeg en del kvinner mener akkurat det.... Det er helt klart en negativ klang i ordet enkel, som enkel i hodet (mindre intelligent)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...