Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2013 #1 Skrevet 1. februar 2013 Ja det hørest fantastisk ut. Jenta mi på 8 år sa til kjæresten min at hun elsker han og kysser han på munnen.(hun ser jo at vi gjør det) Jeg har ett veldig dårlig forhold til barnas far og hans nye samboer og holder dette ikke sjult for barna.prøver å vere ærlig rett og slett. barna har samver 2.hver helg og jentene synst det er greit å reise dit ,men gutten min vil ikke,men må. jeg snakket med jenta mi igår og sa til henne at det ikke var nødvendig å kysse kjæresten min på munnen,og at dette er noe kjærester gjør og at det er greit å gjøre det med mamma og pappa. Hun seier at hun vil gjøre det og at hun ikke kysser pappa,han bare får klem.Hun er pappa jente så jeg syns dette var litt rart. Hun seier hun elsker han og at hun vil gjerne gi han suss. Jeg er jo veldig glad for det,men blir veldig bekymra for pappa forholdet,hun seier også at hun vil at kjæresten min skal vere pappaen hennes. jeg sier da at hun har pappa og får ikke ny. Kjæresten min er kjekk med alle barna mine og tvinger seg ikke på på noen måte,dem har fått bruke den tiden dem trenger og det er deres inisjativ når de sitter på fanget og gir klem. syns dere det er galt av meg å holde igjen fordi dem faktisk har en pappa.?
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #2 Skrevet 2. februar 2013 Jeg syns du har reflektert godt over dette, og har flere gode poenger. I mitt synspunkt har du grunn til å være beskymret for pappaforholdet. Men samtidig må du huske at ting går seg til, og det er ikke sikkert at det er en så stor sak som du tenker at det er. Forsøk å diskuter med venner/familie og kjæreste og hør hva de sier, unngå negativt snakk om pappaen til barna og prøv å kom frem til en løsning =) Anonym poster: 244e384a4d86829742c70d4e5dac6356 1
Gjest Purple Haze Skrevet 2. februar 2013 #3 Skrevet 2. februar 2013 Det skurrer veldig at du ikke legger skjul på ditt dårlige forhold til far overfor barna dine. Du setter dem i en lojalitetskonflikt, og det er vondt for barn. Selvfølgelig vil de si at de ikke er så glad i pappa til deg, så lenge du snakker negativt om han til dem. Det er skikkelig fy-fy. Jeg får inntrykk av at ungene dine kan ha litt emosjonelle utfordringer i forhold til voksenpersonene i livet sitt. I min verden er det ikke vanlig at barn oppfører seg sånn med foreldres nye kjæreste. Snarere tvert i mot, så pleier barn i den alderen å ha litt mer sunn skepsis til nye partnere hos foreldrene. Helt greit at ungene sier til din nye kjæreste at de elsker han, men kyssing på munnen ville jeg ikke tillatt. 10
Gud Skrevet 2. februar 2013 #4 Skrevet 2. februar 2013 Det skurrer veldig at du ikke legger skjul på ditt dårlige forhold til far overfor barna dine. Enig. Slikt gjør man ikke. 4
Gjest kine Skrevet 2. februar 2013 #5 Skrevet 2. februar 2013 Det skurrer veldig at du ikke legger skjul på ditt dårlige forhold til far overfor barna dine. Du setter dem i en lojalitetskonflikt, og det er vondt for barn. Selvfølgelig vil de si at de ikke er så glad i pappa til deg, så lenge du snakker negativt om han til dem. Det er skikkelig fy-fy. Jeg får inntrykk av at ungene dine kan ha litt emosjonelle utfordringer i forhold til voksenpersonene i livet sitt. I min verden er det ikke vanlig at barn oppfører seg sånn med foreldres nye kjæreste. Snarere tvert i mot, så pleier barn i den alderen å ha litt mer sunn skepsis til nye partnere hos foreldrene. Helt greit at ungene sier til din nye kjæreste at de elsker han, men kyssing på munnen ville jeg ikke tillatt. Helt enig i dette! Får et inntrykk av at du er ute etter å få faren mindre involvert i livet deres og leter etter grunner og aksept her inne. Du skal ALDRI snake stygt om faren og kjæresten hans og du bør skamme deg. Når datteren dier at hun vil kysse din samboer på munnen mens faren bare får kyss på kinnet tolker jeg det som at hun higer etter bekreftelse fra deg.
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2013 #6 Skrevet 2. februar 2013 Må forsvare meg litt her,jeg snakker ikke stygt om faren ,men må være ærlig med barna. Barna har store problemer med farens nye samboer og hennes barn. det er forøvrig enn annen historie enn denne da hennes barn er på ulike barnevertiltak. Faren lover barna ting som aldri blir noe av,det er ikke godt for barna mine der. Men ønsker self. at barna skal kose seg med sin far,men når det ikke sjer må man vere ærlig! spørsmålet her var om dere tillater at barna kysser samboer på munnen og seier elsker deg! Jeg kysser mine barn på munnen,men tvinger dem self ikke til det. jentene, men ikke gutten,han vil bare ha kyss på kinnet og klem. jeg skammer meg ikke over mitt nye valg av samboer,og skammer meg heller ikke over å si til barna at tingene er slik som far ønsker å ha det! Faren svarer ikke på sms eller tlf fra meg,men ringer barna avogtil på egne tlf. ts
Gjest Eurodice Skrevet 2. februar 2013 #7 Skrevet 2. februar 2013 Må forsvare meg litt her,jeg snakker ikke stygt om faren ,men må være ærlig med barna. Barna har store problemer med farens nye samboer og hennes barn. det er forøvrig enn annen historie enn denne da hennes barn er på ulike barnevertiltak. Faren lover barna ting som aldri blir noe av,det er ikke godt for barna mine der. Men ønsker self. at barna skal kose seg med sin far,men når det ikke sjer må man vere ærlig! spørsmålet her var om dere tillater at barna kysser samboer på munnen og seier elsker deg! Jeg kysser mine barn på munnen,men tvinger dem self ikke til det. jentene, men ikke gutten,han vil bare ha kyss på kinnet og klem. jeg skammer meg ikke over mitt nye valg av samboer,og skammer meg heller ikke over å si til barna at tingene er slik som far ønsker å ha det! Faren svarer ikke på sms eller tlf fra meg,men ringer barna avogtil på egne tlf. ts Jeg synes kyssing på munnen er forbeholdt kjærester/partnere, men forstår at andre kan se annerledes på det. Hvorfor gjør du dette til spørsmål om du skal tillate/ikke tillate at barna dine kysser kjæresten din på munnen? Jeg synes det er merkelig at han ikke reagerer på dette. 1
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2013 #8 Skrevet 2. februar 2013 Jeg synes kyssing på munnen er forbeholdt kjærester/partnere, men forstår at andre kan se annerledes på det. Hvorfor gjør du dette til spørsmål om du skal tillate/ikke tillate at barna dine kysser kjæresten din på munnen? Jeg synes det er merkelig at han ikke reagerer på dette. Det er ikke et problem at barnet kysser kjæresten min på munnen,men jeg syns dette er noe mellom foreldre og barn(biologiske) Men det jeg reagerer på er at dem ikke kysser sin pappa! iog i den forbinnelse ønsket jeg å høre med dere,men så blir man sjelt ut for å vere en dårlig mor som ikke seier at far er flott,når det ringer en bjelle at han absolutt ikke er det! Kjæresten min reagerer ikke noe særlig på det,men prøver jo å ungå det!
Herr Langbein Skrevet 2. februar 2013 #9 Skrevet 2. februar 2013 Må forsvare meg litt her,jeg snakker ikke stygt om faren ,men må være ærlig med barna. Det må man strengt tatt ikke. Ofte, ja. Men det er mye de skal skjermes fra. Ellers enig med den lilla tåkeskyen. 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #10 Skrevet 2. februar 2013 Jeg hadde stefar fra jeg var seks til åtte år (så fant foreldrene mine sammen igjen). Da kysset jeg ham på munnen, som jeg også kysset mamma, pappa og brødrene (og besteforeldre og noen tanter og onkler) mine på munnen. Ser ikke noe galt i det. Anonym poster: 422f8a83fa0b9f1c30667f7ec913bdff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå