Gå til innhold

Kan magen reagere på bananer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i en to ukers periode vært ekstremt oppblåst og proppfull av luft. Det var ganske smertefullt, og har jo måttet holde luften inne på jobb :sjenert:

Kunne først ikke skjønne hva som var årsaken. Men så plutselig kom jeg til å tenke på at mageproblemene kom samtidig med bananene. Jeg begynte nemlig å spise banener, gjerne to om dagen. Det er jo så lettvint i en travel hverdag.

I hvertfall, jeg kuttet ut bananene, og magen ble bra igjen samme dag! Hadde ingen anelse om at man kunne bli oppblåst av bananer. Flere der ute som har opplevd det samme?

Anonym poster: 082cee311cc4282eb980645d9b7d8dc7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bananer kan iallefall gjøre deg forstoppet så ja vil tro at det kan ha en sammenheng med banan spisinga di.

Skrevet

Bananer har mye fiber, og kroppen bruker tid på å venne seg til økt inntak av fiber, derfor skal det skje sakte, og man skal øke inntaket av vann. Ender opp med en forbedret fordøyelse så lenge du gjør det riktig og lar kroppen få tid :)

Anonym poster: 88019218750f3d25f2215a1d19c396c9

Skrevet

Jeg trodde bananer oftest hindret at man ble oppblåst? Men det kan jo hende du rett og slett er allergisk.

Anonym poster: 02027061555120a6e2a0a97472c957d2

Skrevet

Jeg tåler ikke bananer, får smerter i magen av de, det skyldes allergi.

Anonym poster: 51b69c5f5b0202d2fb17ca58cee8d2bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...