dobri123 Skrevet 1. februar 2013 #1 Skrevet 1. februar 2013 Istedetfor å starte sak der oppretter jeg min egen tråd. Langt ifra ute etter å lage en stor diskusjon, men jeg vil vite noe. Jeg forstår det virkelig ikke. For meg er det en ting om du lever på trygda, gidder ikke jobbe, gidder ikke søke jobber, ikke gidder ta utdanning, ikke jobber igjennom nav som praksis eller kurs. Den slags personer ville jeg IKKE datet, og ikke klart å ha et slikt forhold til. Men hva om jobben din går konkurs og du får støtte fra NAV en periode til du er tilbake på beina. Hva om du er arbeidssøker, og får hjelp frem til du finner deg jobb, mens du samtidig går på kurs eller praksis plasser igjennom NAV. Er det virkelig like ille som de som sitter hjemme på ræva og ikke gjør en møkk for pengene sine? Akkurat det forstår jeg virkelig IKKE! 1
Gjest Badebuksa Skrevet 1. februar 2013 #2 Skrevet 1. februar 2013 Nei, selvfølgelig ikke. Det er jo et retorisk spørsmål.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2013 #3 Skrevet 1. februar 2013 Da faller man ikke under definisjonen av en naver, det er jo ikke samme sak. Anonym poster: 7cf6941951da9e71c9194cea84931b4b 2
Gjest RockOn Skrevet 1. februar 2013 #4 Skrevet 1. februar 2013 Da fallet man ikke under definisjonen av en NAV'er? Jeg trodde det betydde alle som gikk på NAV jeg.. Så det å "NAV'e" er bare et annet ord for det gamle "sosialklienter" med andre ord...
Gjest SpaceBaby Skrevet 1. februar 2013 #5 Skrevet 1. februar 2013 Istedetfor å starte sak der oppretter jeg min egen tråd. Langt ifra ute etter å lage en stor diskusjon, men jeg vil vite noe. Jeg forstår det virkelig ikke. For meg er det en ting om du lever på trygda, gidder ikke jobbe, gidder ikke søke jobber, ikke gidder ta utdanning, ikke jobber igjennom nav som praksis eller kurs. Den slags personer ville jeg IKKE datet, og ikke klart å ha et slikt forhold til. Men hva om jobben din går konkurs og du får støtte fra NAV en periode til du er tilbake på beina. Hva om du er arbeidssøker, og får hjelp frem til du finner deg jobb, mens du samtidig går på kurs eller praksis plasser igjennom NAV. Er det virkelig like ille som de som sitter hjemme på ræva og ikke gjør en møkk for pengene sine? Akkurat det forstår jeg virkelig IKKE! Tror ikke det er noen som mener at de to scenarioene går for det samme. Ikke en gang jeg mener det, som i prinsippet er imot all form for statlig trygd.
Gjest Raindrops Skrevet 1. februar 2013 #6 Skrevet 1. februar 2013 Da fallet man ikke under definisjonen av en NAV'er? Jeg trodde det betydde alle som gikk på NAV jeg.. Så det å "NAV'e" er bare et annet ord for det gamle "sosialklienter" med andre ord... Nei, begrepet favner ikke alle som mottar trygd. Google it.
dobri123 Skrevet 1. februar 2013 Forfatter #7 Skrevet 1. februar 2013 Men da forstod jeg mye mer! Takk for svar!
Gjest lise Skrevet 1. februar 2013 #8 Skrevet 1. februar 2013 Tror ikke det er noen som mener at de to scenarioene går for det samme. Ikke en gang jeg mener det, som i prinsippet er imot all form for statlig trygd. Får virkelig håpe du ikke blir så syk at du blir ute av stand til å jobbe da.
Gjest SpaceBaby Skrevet 1. februar 2013 #9 Skrevet 1. februar 2013 Får virkelig håpe du ikke blir så syk at du blir ute av stand til å jobbe da. Dersom jeg levde i et samfunn uten statlig trygd, får jeg håpe jeg hadde hatt vett til å skaffe meg privat forsikring. Dersom ikke, kunne jeg ikke ha klandret noen andre enn meg selv.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2013 #10 Skrevet 1. februar 2013 Føler det har blitt litt blandings mellom "å få penger fra NAV fordi man trenger det" og god, gammeldags "trygdesnylter". NAV er til for en grunn. Enkelte mennesker er helt avhengig av denne hjelpen for å klare seg. Andre igjen, utnytter dessverre bare NAV, og det er vel sistnevnte gruppe folk ikke akkurat drømmer om å date.. Anonym poster: 38cdc094e569b53675d8d3274c3d1a10
Gjest Badebuksa Skrevet 1. februar 2013 #11 Skrevet 1. februar 2013 Da fallet man ikke under definisjonen av en NAV'er? Jeg trodde det betydde alle som gikk på NAV jeg.. Så det å "NAV'e" er bare et annet ord for det gamle "sosialklienter" med andre ord... Nave er et skjellsord, det er slik jeg oppfatter det. Nedlatende, generaliserende mobbeord brukt av folk som hater folk som går på nav.
2shy Skrevet 1. februar 2013 #12 Skrevet 1. februar 2013 Dersom jeg levde i et samfunn uten statlig trygd, får jeg håpe jeg hadde hatt vett til å skaffe meg privat forsikring. Dersom ikke, kunne jeg ikke ha klandret noen andre enn meg selv. Vi er heldige som bor i et land som fanger opp (de fleste) og gir økonomisk støtte. Men du må forstå at det å bli for syk til å jobbe innebærer stor økonomisk konsekvens uavhenig om hva slags samfunn man lever i.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2013 #13 Skrevet 1. februar 2013 Nave er et skjellsord, det er slik jeg oppfatter det. Nedlatende, generaliserende mobbeord brukt av folk som hater folk som går på nav. Din oppfattelse er ikke definisjonen som oppegående mennesker går ut ifra, så det er ikke så veldig relevant. Det bare ødelegger diskusjoner om de som faktisk naver. Anonym poster: 7cf6941951da9e71c9194cea84931b4b
Gjest Badebuksa Skrevet 1. februar 2013 #14 Skrevet 1. februar 2013 Din oppfattelse er ikke definisjonen som oppegående mennesker går ut ifra, så det er ikke så veldig relevant. Det bare ødelegger diskusjoner om de som faktisk naver. Anonym poster: 7cf6941951da9e71c9194cea84931b4b Se der ja, enda en dømmende person. Kan vi ikke finne et sånt ord for de som ikke går på nav, men som er syke, eller et ord for de som jobber og ikke har tid til barna sine? Eller hva med et ord for de som er på kvinneguiden. Kvinneguidere.. Dere kvinneguidere altså! Æsj.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2013 #15 Skrevet 1. februar 2013 Kan folk få med seg betydningen av begrepet snart? Slutt å snakke om hva dere "føler" det betyr, definisjoner på ord baserer seg ikke på hva en og annen måtte føle ordet betyr. Å NAVe/en som NAVer = å snylte/en som snylter på staten, en som faktisk kan arbeide men som skulker unna. Anonym poster: a79d5324943dd468a7fda20958c052db 1
Gjest RockOn Skrevet 1. februar 2013 #16 Skrevet 1. februar 2013 Nave er et skjellsord, det er slik jeg oppfatter det. Nedlatende, generaliserende mobbeord brukt av folk som hater folk som går på nav. Jepp, sånn forstod jeg det også. Så at det å "NAV'e" faktisk utelukker noen som går på NAV forstod jeg ikke før i dag..
Gjest RockOn Skrevet 1. februar 2013 #17 Skrevet 1. februar 2013 Nei, begrepet favner ikke alle som mottar trygd. Google it. Jeg beklager, jeg hadde egentlig ikke tenkt noe særlig over begrepet, i hvertfall ikke nok til å Google det...
Gjest RockOn Skrevet 1. februar 2013 #18 Skrevet 1. februar 2013 Wow, de la sammen flere instanser og isteden for at "sosialklienter" er de som er dømt nord og ned, så er det nå ALLE som mottar hjelp. Det er mange som bruker det som før ble kalt "sosial stønad", også er det de som har gått konkurs, blir skadet i jobben, får slitasjer og trenger hjelp til å ta annen/videreutdanning. Men vi skal dømme disse også, som kun trenger "hjelp" i en overgangsperiode og ikke setter seg ned og mottar "trygd". Jeg er sikker på at de som er så bitre for alle som får økonomisk hjelp av staten, de er kun misunnelige fordi de ønsker dette selv... For jeg trives i jobben min, liker å gå på jobb og jeg har ikke noe problem med at andre får hjelp av staten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå