Gå til innhold

Vaskejobb - bygge seg oppover? - nordsjøen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke alle har hatt mulighet til utdannelse av ulike grunner, der i blant jeg.

Ok da, jeg har enda mulighet, men tenkte å "bygge meg opp" på en annen måte.

Kan ikke ha store kravet nå, men jeg leste at man tjener ganske greit som vaskehjelp i nordsjøen, er det "dumt" av meg å ha dette som mål?

Jeg tenker, hvorfor ikke? Jobben må gjøres, jeg har ingenting i mot å vaske/rydde og ta i et tak.

For øyeblikket venter jeg på et mer tilrettelagt arbeid via nav. Men er jo ikke vits å si seg fornøyd med det, resten av livet, så sant jeg får mulighet til annet?

Noen som har jobbet som vaskehjelp i nordsjøen (eller andre "alternative" steder) eller som kanskje kjenner noen ?

Og er det veldig vanskelig å få jobb på sånne steder? Kan tenke meg at vaskejobb ikke er det mest ettertraktede, men allikevel...

Anonym poster: 9f1fc6615945482d52ec5825c3aa75ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ganske vanskelig å få jobb som forpleining på platform eller båt i Nordsjøen. Du må ha riktige kurs (som koster litt), og det er ganske stor konkurranse om å få jobbene. Det er gode og populære jobber. Ingen drittjobb, selv om det er "vaskejobb". Men du kan vel høre med noen firma om hva de ser etter o.l.?

Anonym poster: d0586885dbe23fdd7a20fc5e96e1739f

Skrevet

Hva med å begynne med vaskejobb på en båt. For eksempel Color Line, DFDS eller Hurtigruten? Da jobber du også på skift (så du kan bo langt fra havna), sikkerthetskursene blir dekket av rederiet, du har mulighet til å jobbe deg oppover, og arbeidsmiljøet er godt.

Søk som forpleiningsassistent hos de forskjellige!

Syns forøverig det står ære av at du leter etter egne løsninger istedet for å vente på Nav.

Skrevet

www.offshoreutdanning.no/hjelp/jobbe-offshore-som/forpleining/

www.offshorecrewing.no/forpleining/

Her finner du litt relevant info. Håper det kan være til hjelp.

Skrevet

De fleste jeg kjenner som jobber offshore trives godt med det forresten. Men ikke alle som venner seg helt til å være borte så lenge. Sånn sett anbefaler jeg heller platform/rigg enn båt, siden båtene har lengre turnuser.

Du må også ha god helse for å få helseattest og for å klare sikkerhetskursene. Om man vil på platform eller rigg må man for eksempel ha helivelt-kurs. Da er man opp-ned under vann! Hadde ikke vært noe for meg, for eksempel. ;)

Skrevet

Husk også at det er svært stor rift om jobber i forpleiningen offshore, og uten fagbrev kommer du ihvertfall ingen vei. Kursene du må ha koster også skjorta. Og fortsatt er nåløyet biiiiitteliiiite.

Anonym poster: 3c762c12fcbb6ce0dfcac18c104e91c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...