Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2004 #1 Del Skrevet 17. mars 2004 Og har ikke vært i utlandet siden steinalderen omtrent. Så hva gjør jeg - med penger f eks? :-? Kan jeg bruke mitt vanlige visakort eller må jeg veksle penger? Er det noe som er billig å handle i England, som klær, sminke, snop, alkohol og sånt.... Noen tips? 8) Jeg reiser stort sett for fornøyelsens skyld, men det hadde vært greit med noen råd - om de ikke er for dyre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingeborg Skrevet 18. mars 2004 #2 Del Skrevet 18. mars 2004 Du kan bruke ditt vanlige visakort og ta ut penger i minibanker, for eksempel. De fleste butikker tar også visa. Et godt råd: Begrens deg til flere, større kontantuttak - bankene tar nokså grusomme gebyrer for uttak fra utlandet. Nå vet ikke jeg hvor du skal i England, men generelt er prisnivået litt lavere enn det norske. Den største forskjellen synes jeg er utvalget, særlig på klær og sånt - hvis du skal til en av de større byene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 18. mars 2004 #3 Del Skrevet 18. mars 2004 Klær og sko er ikke så himla mye billigere enn i Norge, men det er som Ingeborg sier, utvalget er veldig mye større! Og noen butikker er også billigere, selvfølgelig... Ta med deg noen kontanter, 50 pund, kanskje. Så har du til tog og t-bane fram til du finner deg en minibank og kan ta ut penger. Gled deg - det er morsomt å shoppe i England!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 18. mars 2004 #4 Del Skrevet 18. mars 2004 Husk at det er vanlig å tipse f.eks. drosjesjåfører. Skal du til London kan det vært lurt å kjøpe Visitor Travel Card (må kjøpes i Norge, i London får du kun dagskort eller ukeskort) fra Ticketservice. Det er et kort som gjelder for kollektivtransport i et ønsket antall dager og for et ønsket antall soner. Sminke er billigere enn i Norge, klær er derimot ikke nevneverdig billigere, men utvalget er jo definitivt større. Skal du ta med deg kontanter, prøv å unngå store sedler som £20 eller £50, særlig sistnevnte kan du få store problemer med å bruke. Men egentlig trenger du svært lite kontanter, stort sett alle butikker tar VISA (men pass på, noen, som Marks & Spencers, tar bare Delta, som vi i Norge ikke har). Å spise på restaurant er definitivt mye billigere enn i Norge, og London har flust av flotte restauranter, så her kan du kose deg for en billig penge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la_luz Skrevet 20. mars 2004 #5 Del Skrevet 20. mars 2004 Fortiden er det ikke noe spesielt som er noe særlig billigere. £1 = 12,6kr. Til min store fortvilelse, ikke så gøy for en student. Du har noen billig artige kles kjeder: Top Shop, Dhorty Perkins og River Island ( anbefales) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helena Skrevet 20. mars 2004 #6 Del Skrevet 20. mars 2004 Jeg var nettopp i London, og det var absolutt ikke billig! Det var faktisk nesten dyrere enn hjemme, men da stod pundet i over 13 nkr. For øyeblikket er kursen litt bedre. Mat er litt billigere. Den store forskjellen er, som andre har sagt, utvalget. 80-tallet er definitivt fjernet fra butikkene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslejenta Skrevet 20. mars 2004 #7 Del Skrevet 20. mars 2004 Men egentlig trenger du svært lite kontanter, stort sett alle butikker tar VISA (men pass på, noen, som Marks & Spencers, tar bare Delta, som vi i Norge ikke har). Jeg handlet på M&S for halvannen uke siden i England og de tok VISA. Det lønner seg å bruke kortet ditt i butikk da du bare betaler for butikk-kjøp, som er den samme prisen som du betaler for butikk-kjøp i Norge. Ofte rundt 2 kroner. Minibankuttak er ofte rundt 30 kroner + 1/2% av beløpet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå