AnonymBruker Skrevet 1. februar 2013 #1 Skrevet 1. februar 2013 Naboen rett ved siden av har aldri likt meg tror jeg, uten at jeg noen gang har hatt med han å gjøre, og jeg har nå hatt problemer med han i snart 2 år! Han har alltid vært en plage, da han bestandig har vært nødt (tvangstanker skulle en tro) til å renovere huset sitt, et bittelite hus på opprinnelig 90kvm tror jeg, som han hvert eneste år så lenge jeg kan huske har endevendt hver eneste skrue på... Så for 2 år siden fant han ut han ville destruere parkeringsplassen sin og bygge en ny i motsatt retning - slik at bilen sto sidelengs istedenfor framlengs. Han søkte oss lov om å få rive ned en felles hekk med begrunnelse å bygge om denne parkeringen, og utrolig nok ga min far han lov - men mot at gubben satt opp nytt gjerde i samme stil som det vi har fra før, og malte det. Et halvår etterpå fikk jeg meg egen bil, og det var fra før av mildt sagt jævla trangt i gaten, da en annen nabo likte å fylle opp gaten med uskiltede biler han solgte rundt. Til tross for førstnevntes egne parkering, som han har revet en hekk for å få laget (oppgradert), står han KONSEKVENT parkert i gata framfor i sin egen hage - de få gangene jeg klarer å kapre en plass der, DA står han gledelig i hagen sin!! Det som skjer da er at han holder øye med plassen i gaten, slik at når jeg kjører ut, så går det maks en halvtime før han hopper i skoa og faktisk (utrolig nok) kjører bilen ut i gata og kaprer plassen tilbake. Han har også en vrakbil han driver å øvekjører med kidden sin i, den står også gateparkert, men da litt lenger borte, ikke engang den kan han være så smart å parkere på sin egen parkering! Altså han kunne i det minste ha parkert én av dem i hagen. Det er ingen som forstår opplegget hans. Siden det er så totalt ulogisk, meningsløst og direkte unødvendig, føler jeg at han nærmest gjør det på pur faen for å irritere. Det hender de gangene jeg klarer å få plassen i gata, når han stå bak meg, at jeg kjører bilen opp i panseret på han slik at han har 30cm klaring, da må han rygge og stresse for å komme ut.. men selv det får han ikke til å forandre på seg. Siden dette har pågått i 2 år snart fikk jeg for noen uker siden så nok at jeg tok fatt penn og papir og skrev en saklig, kort beskjed med ønske om at han tok i bruk sin faktiske private hageparkering, begrunnet i plassmangelen gaten har fra før, der vi uten plass av rent medmenneskelige grunner burde få "førsteretten" når andre biler har muligheten til å stå på sin egen eiendom. Samtlige andre som har samme parkeringsmuligheter privat (95% av husene) BRUKER plassen sin, så da mener jeg han kan være så vennlig å bruke sin slik at plassene i gaten frigjøres. Jeg er altså helt uten parkering svært ofte pga denne idioten av en 50åring. Av og til forbanner jeg han så mye at jeg blir utslitt av det!! Så hva pokker skal jeg gjøre når ikke engang et pent formulert brev hjelper?! Helt ærlig skulle jeg gjerne fått noen til å herpe bilen hans, men da hadde han nok skjønt hvem som sto bak uansett. Snakke med fyren tør jeg ikke fordi han er så utrolig arrogant og aggressiv i uttrykket, er redd han ville skjelt meg ut for bare å våge å tenke på å si fra Anonym poster: 68b669b2fa4c29d7b3358425e1807dd5
Chloe- Skrevet 1. februar 2013 #3 Skrevet 1. februar 2013 (endret) Gata er jo felles, så er nok ikke noe å få gjort med mangel på folkeskikk. Selv stusser jeg over at dere ikke har parkering nok på deres egen eiendom. Hvor mange biler har dere tilsammen? Endret 1. februar 2013 av Chloe- 4
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2013 #4 Skrevet 1. februar 2013 Hageparkeringen har 2 biler, disse er det de som eier huset som bruker. Dermed er det ikke plass til min bil i hagen, ellers hadde jeg jo så klart fått stått der... Greit at gata er felles, men det handler litt om vennlighet også, når han har en ypperlig mulighet til å hjelpe oss uten parkering med å få oss plass ved at han parkerer på sin tomt, så er det arrogant å ikke bruke muligheten. Han har jo ingen grunn for å ikke stå i hagen (tror det kommer av at han synes den stygge bilen sjenerer "utsikten" hans, da han sikkert heller vil se på hagesteinen sin fra vinduet enn ræva på en sliten gammal bil som nesten ligner han selv på sine "eldre" dager) Jeg tenkte kanskje han gjorde dette noe ubevisst, og kom fram til at så lenge jeg holder munn kan han jo ikke tenke seg fram til at det plager (selv om han burde)- derfor skrev jeg lappen. Ingen vonde ord å lese der, men ikke søren om han brydde seg om den nei! Anonym poster: 68b669b2fa4c29d7b3358425e1807dd5 1
Majott Skrevet 1. februar 2013 #5 Skrevet 1. februar 2013 Hva med de uskiltede bilene, har den andre naboen egentlig lov til å ha de stående i gata? Hvorfor ikke prøve, for alles del, å få gjort noe med dem?
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2013 #6 Skrevet 1. februar 2013 Har ikke noe konstruktivt å komme med her, annet enn at jeg føler med deg. Får håpe på at han blir gjenfødt som oppdrettskylling. Anonym poster: ac23c5b44d246364c549291bfafea05e 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2013 #7 Skrevet 1. februar 2013 Syns du går etter feil nabo her. Du skriver jo om nabo nr 2 som har fyllt opp store deler av gata med uskiltede biler... PS: Og hvorfor bor du egentlig for foreldrene dine ennå? Anonym poster: e8ea49f904a438d045f7e1c33d2db87b 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2013 #8 Skrevet 1. februar 2013 Syns du går etter feil nabo her. Du skriver jo om nabo nr 2 som har fyllt opp store deler av gata med uskiltede biler... PS: Og hvorfor bor du egentlig for foreldrene dine ennå? Anonym poster: e8ea49f904a438d045f7e1c33d2db87b Gratulerer til deg for tidenes mest relevante spørsmål. Til TS, Tror du får ta det opp med han ansikt til ansikt. Forklar problemet på en ordentlig måte. Anonym poster: 4cc6c6a936e6b4eb7bd627ce1a7b16ee 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #9 Skrevet 2. februar 2013 Hva med de uskiltede bilene, har den andre naboen egentlig lov til å ha de stående i gata? Hvorfor ikke prøve, for alles del, å få gjort noe med dem? Lurte også på om det var lov, mistenker han drev skatteunndragelse mtp hvordan salget foregikk. Vi sa fra om det da han på tidspunktet jeg fikk bil hadde 3 uskiltede linet opp her utenfor. Dvs det var kona som fikk beskjed, hun foreslo vi skulle komme tilbake med en pose boller og legge fram spm forsiktig til ham, for bilene var babyene hans, så det ville bli vanskelig mente hun. Imidlertid forsvant disse et halvår etterpå, og nå har han bare 3 igjen, disse står i sidegaten, så de forstyrrer ikke meg. Anonym poster: 68b669b2fa4c29d7b3358425e1807dd5
E312 Skrevet 2. februar 2013 #10 Skrevet 2. februar 2013 (endret) Tviler på at salg av biler fra gata er særlig lovlig. når det ikke er privatsalg! Endret 5. februar 2013 av E312
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå