Papilio Skrevet 1. februar 2013 #1 Skrevet 1. februar 2013 Jeg og sambo har hatt det litt vanskelig for tiden. Mye skyldes dårlig kommunikasjon, samt at vi ikke har vært ordentlig kjærester på en stund. For å bryte med gamle vaner og komme litt bort fra hverdagen har jeg foreslått at vi skal prøve å kose oss mer, gå på date blant annet. Men, her trenger jeg litt råd. Hva kan jeg og kjæresten gjøre sammen på date? (har ikke datet på kjempelenge, er litt rusten på dette). Jeg lurer også på hvordan jeg kan bedre kommunikasjonen med kjæresten? Jeg er redd for at vi skal gå ut for å kose oss, og så ende opp med at samtalen dør etter det obligatoriske "hvordan har din dag vært?". Jeg ønsker å snakke med ham på en slik måte at jeg kan vise interesse for det han tenker og føler. Når samtaletemaene er oppbrukt ender jeg som regel opp med å snakke masse om meg selv og mitt, noe som absolutt ikke hjelper på kommunikasjonsproblemet.
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2013 #2 Skrevet 1. februar 2013 Jeg og kjæresten har god kommunikasjon, men vi har slitt litt med sexlivet, og da har jeg foreslått noe litt snålt, men det fungerte utrolig bra både med sexlivet ooog generelt i hverdagen (samtaler og kos) Det jeg foreslo var at vi drar ut et sted, gjerne et utested eller en bar. Vi drar ikke sammen, den ene drar først og så den andre, vi dro dit som "single" og rett og slett latet som vi ikke kjente hverandre. Vi måtte starte helt på nytt med flørting, spm og kroppsspråk... Som oftest blir man litt for "trygg" i et forhold, og dette gjorde at man ikke kunne forvente at det var greit å bare ta tak i rompa til kjæresten og begynne å rå kline. Siden vi "ikke kjente" hverandre så måtte vi ta alt sakte det høres kanskje litt klient å gjøre noe slikt, og vi tenkte det samme, vi har også veldig lett for å le av slike ting, men dette funket urolig bra!!! Prøv det ))
Papilio Skrevet 1. februar 2013 Forfatter #3 Skrevet 1. februar 2013 Det var et veldig spennende forslag. Jeg trur kanskje kjæresten min ville hatt litt vansker med å tørre å bli med på noe sånn, det er nok langt utenfor hans komfortsone. Men jeg skal helt klart foreslå det etterhvert. Men jeg ble veldig nysgjerrig på hva dere snakker om når dere møtes som "single"? Blir dere kjent med ukjente sider ved hverandre?
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2013 #4 Skrevet 1. februar 2013 Jeg skal love deg det ikke var noe vi begge trodde vi skulle klare å gjennomføre uten latterkrampen... Men vi var begge veldig innstilt på å "fikse" vårt problem! Nå har vi "normale" dater som kjærester ihvertall 2-3 ganger i mnd for å opprettholde det vi har noe vi begge har skjønt er at det hjelper ikke bare å elske hverandre, man må jobbe for å ha et godt forhold Vel vi oppdaget mye rart vi likte seksuelt sett da hehe undrer samtalene så gikk mye ut på hva vi likte til hverandre... Og det vi var flinke til er at ALT som var på tanke ble spurt og fortalt... Jeg vil ikke røpe noe spesifikt men det er mye småting som overrasket hverandre. Som feks en simpel ting som at LIKER å få blomster selvom jeg alltid har sagt at jeg ikke ser på det som viktig. Vi er begge veldig lite romantiske men vi har begynt å gjøre små romantiske ting
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2013 #5 Skrevet 1. februar 2013 Hverdagslige ting som å gå tur, ta med seg kakao, kamera og matpakker kan være koselig date. Kanskje skitur? Lage en god middag sammen med god vin ved siden av. Ha en kveld i uken hvor dere har tv og data fri, og heller bruke tiden sammen. Filmkveld, kino, cafe, bowling, restaurant, svømmelhall eller noe kulurelt er fine dater. Oppleve og gjøre ting sammen gjør at det kan bli lettere å ha noe å snakke om. Stillhet og nyte hverandres selskap kan også være en fin ting
MissStiles Skrevet 2. februar 2013 #6 Skrevet 2. februar 2013 Ha en fast date-dag en gang i mnd. Bytt på å finne på hva dere skal gjøre.
Gjest GirlDreamer Skrevet 2. februar 2013 #7 Skrevet 2. februar 2013 Vi passer på å ihvertfall ha en dag i uken som vi tilbringer sammen, enten vi går ut for å finne på noe, eller tilbringer dagen hjemme. Det som er viktigst når man har kjærestetid er å ikke la seg distrahere av f.eks data, telefon eller TV. Da kan man ha kvalitetssamtaler og virkelig være oppmerksomme på hverandre. F.eks hvis dere spiser middag sammen hjemme, så spis ved spisebordet og ha TVn avslått så dere kan prate mens dere spiser. En date kan jo være hva som helst, er bare fantasien som stopper dere Men det er jo fint om dere kan finne på ting som interesserer dere begge, men dere må også gi og ta, så av og til burde du bli med på ting som interesserer han mer og omvent. Vi prøver å spare mest mulig, så vi har begrenset oss til å spise ute en gang i måneden, men man kan da lage mye godt hjemme også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå