AnonymBruker Skrevet 1. februar 2013 #1 Skrevet 1. februar 2013 Min Chihuahua på 1 år, fores kun med vom&hundemat. Han har fått mat 2 ganger om dagen de siste månedene, morgen og ettermiddag. Men, de siste ukene synes jeg han har spist så lite. Han snuser på maten, så går han og finner på noe annet. Først flere timer senere vil han spise, ofte. Det hender han spiser med en gang, men det er sjelden. Han får siste måltid kl 17, da får han mat neste gang i 07-tiden. Skulle jo tro han var sulten da, men når jeg kommer hjem fra jobb nå, har han vist null interesse for frokosten sin, og var ikke interessert i å spise da jeg kom hjem heller. Nå er jo klokka straks fem. Så jeg lurer på om jeg skal kutte det ene måltidet? Eller om jeg skal gi han mindre mat? Han veier 2,5 kg, og jeg skal vel innrømme at han nok får en del mer enn han skal ift kroppsvekt....Dette er fordi jeg har målt og veid den vittelille porsjonen han skal ha ift vekt, og jeg innbiller meg at han ikke blir mett av det. Men, det blir han vel, han er jo ikke store tassen. Siden han er en chi, og jeg har lest at de er utsatt for lavt blodsukker, har jeg vært nøye med at han skal få i seg to måltider pr. dag, men han virker så lite interessert. Han er frisk og fin i formen ellers. Er det jeg som overforer, som gjør at han ikke vil ha mat, eller skal jeg kutte ned til kun 1 måltid om dagen? Det skal vel legges til at jeg er førstegangs-hundeeier, og er veldig bekymret for at han skal gå sulten.... Anonym poster: ffbfd9d9204155fe57b0c494589d2a90 Anonym poster: ea6ec616e2ea2afd825fe0e5f697e080
Gjest Blue Jeans Skrevet 1. februar 2013 #2 Skrevet 1. februar 2013 Hunden min (chihuahua-blanding) spiser mat 2 ganger om dagen i alle fall. Og han feiler det ingenting. Veldig fornøyd hund. Får også smaksprøver nå og da Men kunne det vært en ide og bytta mat? Er vel kanskje noen "regler" for det også (som sikkert noen flinke hundefolk vil svare på) men hunden min får ofte pølser, godbiter eller andre ting han liker oppi tørforet Det finnes også sånn "krydder" med leversmak i dyrebutikken, for at maten skal smake litt bedre. Men om hunden din liker maten han får og alikevel ikke er interessert så er det vel ikke mye å gjøre. Han spiser jo sikkert om han er sulten.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2013 #3 Skrevet 1. februar 2013 Har bytta fra tørrfòr til V&H, tørrfòr vil han ikke ha, og V&H,er jo veldig bra hundemat hvor han får i seg alt han trenger. Har pulver med leversmak, men jeg tror ikke det er smaken det er noe i veien med, har ikke vært noe problem før. Jeg er ikke veldig tilhenger av å tilsette usunn snacks i maten for å lokke han til å spise.... Jeg har veid maten hans nå, og han får ALT for mye. Det er antakelig derfor han ikke orker å spise det opp. Han skal ha 27 gram pr. dag, og han har fått minst det dobbelte, og av og til enda mer. Jeg gav han ca 30 gram til kvelds, frossen mat, og da spiste han det opp med èn gang, og slikket i tillegg skåla ren. Jeg fikk jo lyst til å gi han mer når han først spiste, men det er jo veid ift vekta hans, så det skal jo være det han skal ha, selv om jeg synes det ser sørgelig lite ut. Men, han er jo ikke store hunden heller... Anonym poster: ea6ec616e2ea2afd825fe0e5f697e080
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2013 #4 Skrevet 1. februar 2013 Ikke 27 gram pr. dag, men pr. måltid. Anonym poster: ea6ec616e2ea2afd825fe0e5f697e080
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå