Gå til innhold

2 åring kastet opp gult slim...hva er det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en toåring som i dag er syk (feber). H*n kastet opp gult slim i sta (luktet ikke vanlig oppkast). Har vært plaget med litt hoste/forkjølelse i ca 3 uker, men vært i bra allmenn tilstand.

Hva er det gule slimet?

Anonym poster: 8ff0c507c75207582b81aa67283ba2f2

Skrevet

Hvis barnet har spist og drukket litt lite, så kan det være galle?

:heks:

Skrevet

Hvis barnet har spist og drukket litt lite, så kan det være galle?

:heks:

Ja, det tenkte jeg også på. Men vil ikke det lukte spy? Og er det så "slimete"? var som snørr, bare gult og veldig slimete..

• Liker 1
Gjest navnelapp
Skrevet

Det er nok galle, ikkje noko farleg, men ubehageleg. Mitt tips er å gi barnet forsiktig litt og litt å drikke, og så seigmenn. Dei er lette å spise, og lette å kaste opp om det skulle skje, samtidig som dei gir litt energi.

Skrevet

Hoste og forkjøelse i TRE uker med feber?

Da tror jeg ikke KG er stedet for å spørre om råd...

Skrevet

Hoste og forkjøelse i TRE uker med feber?

Da tror jeg ikke KG er stedet for å spørre om råd...

Ts her...Nei, h*n har ikke hatt feber før nå :) hadde h*n hatt feber i 3 uker så ville jeg selvfølgelig ha gått til legen for lengst!

• Liker 1
Skrevet

Galle er ikke slimete. Jeg vil tror det er snørr og guffe som samles i luftveiene, hvis det renner fra nese og svelg hele tiden pga forkjølelse, vil han automatisk svelge en del av dette.

Anonym poster: c82ae99809e675330e8b26c565312f92

• Liker 1
Skrevet

Beklager, jeg leste nok ikke innlegget ditt skikkelig.

Hvis han hadde svelget snue, hadde det nok blitt brutt ned ganske raskt av den sterke magesyren.

Jeg tror heller ikke det er galle. Heller magesyre. Hvor lenge har han kastet opp?

Det viktigste er å få i han væske han liker, ikke fast føde. Slik at han ikke skal bli dehydrert og for opprettholde syre/base-balansen i kroppen.

Skrevet

Jeg tror heller ikke det er galle. Heller magesyre. Hvor lenge har han kastet opp?

Det viktigste er å få i han væske han liker, ikke fast føde. Slik at han ikke skal bli dehydrert og for opprettholde syre/base-balansen i kroppen.

Ts her. Det går fint :) Kastet bare opp i dag. Jeg ble litt usikker på hva det kunne være da det ikke var noe jeg hadde sett før...! H*n er helt utslitt og ligger å sover. Hva gjør man hvis h*n nekter å drikke f.eks vann?

Gjest navnelapp
Skrevet

Viss han har vore sjuk så lenge du seier ville eg teke han til legen, og fått han testa for RS-virus og liknande.

Skrevet

Ts her. Det går fint :) Kastet bare opp i dag. Jeg ble litt usikker på hva det kunne være da det ikke var noe jeg hadde sett før...! H*n er helt utslitt og ligger å sover. Hva gjør man hvis h*n nekter å drikke f.eks vann?

Gi han en saftis.

Anonym poster: 083860951924ddd32d428df43fbae810

Skrevet

Kan vel være snørr? Hvis snørret har gått rett ned i svelget og han kaster det opp igjen.

Gjest snoopy_93
Skrevet

Jeg kastet opp gul-grønt slim når jeg var syk og det var nok snørr og slim ifra luftveiene. Jeg spiste ikke noe, drakk ikke noe, men svelget en del slim osv. (Deilige detaljer)

Skrevet

Galle er ikke slimete. Jeg vil tror det er snørr og guffe som samles i luftveiene, hvis det renner fra nese og svelg hele tiden pga forkjølelse, vil han automatisk svelge en del av dette.

Anonym poster: c82ae99809e675330e8b26c565312f92

Enig i denne. Galle lukter galle! Spørs om du ikke burde ta en tur til lege slik at han kan få skikkelig nesespray og noe slimoppløsende.

Anonym poster: 98aa13af4fc76aa591fb27bf6f5c72e3

Skrevet

Hei

Ts her!

Jeg dro til legen fordi h*n greide ikke å holde på mat/drikke. Er slim som kommer fra snørr/tetthet da h*n har vært forkjølet en god del stund. Hadde også streptokokker...

Annonse
Skrevet

Hei

Ts her!

Jeg dro til legen fordi h*n greide ikke å holde på mat/drikke. Er slim som kommer fra snørr/tetthet da h*n har vært forkjølet en god del stund. Hadde også streptokokker...

Det var det jeg tenkte. Hørtes veldig ut som halsbetennelse og skikkelig problemer med bihuler. Var mye plaget med dette en periode og da spydde jeg også snørr rett og slett.

Anonym poster: 98aa13af4fc76aa591fb27bf6f5c72e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...