AnonymBruker Skrevet 1. februar 2013 #1 Skrevet 1. februar 2013 Funderer litt på bordsettingen, og fordi min forlover ikke kjenner mine foreldre synes jeg kanskje det kan bli litt kjedelig for henne og partneren å sitte på hovedbordet. Er det "godtatt" å ha kun brudepar med foreldre på hovedbordet (vi tenker E eller U-form)? Og hva er "reglene" eller meningene om resten av plasseringen. Må man f.eks. ta nærmeste slekt og familie på utstikkerne på E'en eller U'en, eller kan man blande fritt? Tenker at forloverne må få sitte nær oss, selv om de kanskje ikke blir sittende på hovedbordet. Innspill, anyone? Anonym poster: f41bf627e753731b535fc42911f61c74
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2013 #2 Skrevet 1. februar 2013 Og forresten! Skal partnere sitte ovenfor hverandre eller ved siden av? Anonym poster: f41bf627e753731b535fc42911f61c74
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2013 #3 Skrevet 1. februar 2013 Og hvor viktig er det med annenhver mann/kvinne? Anonym poster: f41bf627e753731b535fc42911f61c74
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2013 #4 Skrevet 1. februar 2013 Vi skal ha runde bord. Forloverne med partner og våre barn sitter ved vårt bord. Foreldre samt søsken sitter ved nærmeste runde bord. Utover det blander vi slik at de vi tror vil trives best sammen sitter sammen. Vi splitter ikke par, men de sitter ikke ved siden av hverandre. Ved rundt bord vil de uansett naturlig ha blikk-kontakt ved bordet. Annenhver kvinne/mann er viktig syns jeg, men det er sikkert ikke alle som er så opptatt av det. Dessuten er det ikke sikkert det går opp med gjestene Men jeg syns man bør bestrebe seg på at det blir annenhver. Anonym poster: 2b55135f157e350a21b5eae4b58a20db
Arkivskap Skrevet 1. februar 2013 #5 Skrevet 1. februar 2013 Vi skal også ha runde bord. Tenker at det er oss, ungene, forloverne og foreldre som sitter ved hovedbordet. Tenker ikke på at de bordene som da blir nærmest oss blir viktigst på noen måte.
Petalouda Skrevet 1. februar 2013 #6 Skrevet 1. februar 2013 Vi splitter ikke par og lar de sitte enten ved siden av eller tvers ovenfor hverandre. Egentlig skal jo gifte par sitte langt fra hverandre. Vi skal ha annenhver mann og kvinne, for for meg er det viktig. Resten har vi ikke bestemt ennå, jeg tror jeg skal vente med å bestemme det til jeg ser helt sikkert hvem som faktisk kommer
Gjest 2013 bryllup Skrevet 1. februar 2013 #7 Skrevet 1. februar 2013 Vi skal ha E-bord. Mest sannsynlig 14stk på hovedbordet (brudens fire faddere - brudens mor - brudens far - bruden - brudgommen - brudgommens mor - brudgommens far - brudgommens fire faddere). På den midterste utstikkeren skal vi ha våre forlovere over hverandre med sitt følge ved siden av seg (de vil da sitte ganske nær oss, da den midterste utstikkeren vil være rett overfor oss). Håper du forsto dette
melly666 Skrevet 1. februar 2013 #8 Skrevet 1. februar 2013 Det er en stund til jeg skal gifte meg, men kommer med det jeg har sett for meg likevel Ser for meg E-form uten den midterste utstikkeren. Og så forloverne inni (på innsiden av) E-en helt oppe ved hovedbordet. Og kun foreldre (vet ikke helt hva jeg skal gjøre med "stefar" enda da..) + brudeparet på hovedbordet. Resten av nærmeste familie vil bli blandet fritt men par skal få sitte ved siden av hverandre. (vet ikke med andre, men jeg synes det er vanskelig å snakke hvis man må skrike over til andre siden av bordet)
Gjest Mnea Skrevet 5. februar 2013 #9 Skrevet 5. februar 2013 Vi skal ha runde bord, på hovedbordet med oss skal foreldre og forlovere sitte :-) Mer enn det har jeg ikke tenkt på..
Amens Skrevet 6. februar 2013 #10 Skrevet 6. februar 2013 Vi hadde absolutt ingen borsplassering. Eneste var at ved hovedbordet så satt min mann og jeg, våre foreldre og besteforeldre. Vi hadde runde bord og jeg tror at mange syntes det var kjekt å sitte med den de ville. Noen hadde med seg partnere som ikke kjente så mange. Vi var i en konfirmasjon i min familie for noen år siden hvor min tante hadde plassert oss annenhver fra de forskjellige delene av slekta. Min mann synes det ble en kjedelig middag. Han kjente ikke konfirmanten så bra og måtte lide seg gjennom tre retter med mennesker han absolutt ikke kjente.
Petalouda Skrevet 6. februar 2013 #11 Skrevet 6. februar 2013 Vi har bestemt oss og faktisk lager vi T - bord, men uten at bordene henger sammen. så vi lager hovedbordet den ene veien med oss, faddere, forlovere, foreldre og søsken, og så sitter alle nevøer og nieser på "nedoverdelen" i T`en, men det er ca halvannen meter mellom bordene. Det blir veldig bra i vår setting - alle nevøer og nieser er mellom 16 og 23 år, og det er tolv av dem, så det blir perfekt
Moderfavn Skrevet 6. februar 2013 #12 Skrevet 6. februar 2013 Det blir sammenhengende langbord, på et eller annet vis. Vi må se på lokalet og ta mål før vi vet sikkert hvordan det blir. Nærmest oss blir det vel nærmeste familie. Søster og samboeren er våre forlovere, og så blir det foreldre og besteforeldre.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #13 Skrevet 6. februar 2013 Vi splitter ikke par og lar de sitte enten ved siden av eller tvers ovenfor hverandre. Egentlig skal jo gifte par sitte langt fra hverandre. Vi skal ha annenhver mann og kvinne, for for meg er det viktig. Resten har vi ikke bestemt ennå, jeg tror jeg skal vente med å bestemme det til jeg ser helt sikkert hvem som faktisk kommer Er det ikke dere som skal ha stående buffet/champagnemottakelse, eller har jeg misforstått noe her? Anonym poster: 2b55135f157e350a21b5eae4b58a20db
Gjest Adriane Skrevet 6. februar 2013 #14 Skrevet 6. februar 2013 Runde bord hos oss også, med foreldre og forlovere ved vårt bord. Splitter ikke par her heller, og blander slik at alle ved bordet kjenner minst 2-3 andre ved samme bord. Prøver også å sette folk vi vet har felles interesser eller lignende ved samme bord, slik at de som er ukjente for hverandre allikevel har en felles plattform de kan ha som samtalegrunnlag Vurderer også å gjøre sånn at alle, enten inni bordkortet eller menyen, får en liten setning/et par tre linjer om sidemannen. (F.eks "din sidemann er friluftsmann, har dyptgående interesse for vin og er brudgommens barndomsvenn") eller noe sånt - er kun på planleggingsstadiet
Gjest Kiara! Skrevet 6. februar 2013 #15 Skrevet 6. februar 2013 Jeg har lyst til at disse skal sitte ved hovedbordet vårt: mine foreldre, forlovere, mormor, svigermor, brudgommens bror med samboer. Da er vi ti tilsammen... Kanskje sette opp et langbord til oss eller noe slikt. Synes mormor må være på hovedbordet.
Petalouda Skrevet 6. februar 2013 #16 Skrevet 6. februar 2013 Er det ikke dere som skal ha stående buffet/champagnemottakelse, eller har jeg misforstått noe her? Anonym poster: 2b55135f157e350a21b5eae4b58a20db vi skal ha begge deler
Amens Skrevet 6. februar 2013 #17 Skrevet 6. februar 2013 Runde bord hos oss også, med foreldre og forlovere ved vårt bord. Splitter ikke par her heller, og blander slik at alle ved bordet kjenner minst 2-3 andre ved samme bord. Prøver også å sette folk vi vet har felles interesser eller lignende ved samme bord, slik at de som er ukjente for hverandre allikevel har en felles plattform de kan ha som samtalegrunnlag Vurderer også å gjøre sånn at alle, enten inni bordkortet eller menyen, får en liten setning/et par tre linjer om sidemannen. (F.eks "din sidemann er friluftsmann, har dyptgående interesse for vin og er brudgommens barndomsvenn") eller noe sånt - er kun på planleggingsstadiet Det hørtes faktisk kjempe koselig ut! Litt artig om noen sitter seg feil og beskrivelsen "elsker "fotballlag", trapist øl og er gift med søstra til brugommen" plutselig blir tildelt en gammelt tante ... Blir sikkert en ice-braker uansett;) 1
Irja Skrevet 6. februar 2013 #18 Skrevet 6. februar 2013 Vi skal ha langbord. På hver side av oss sitter forloverne våre, så foreldre
Gjest Adriane Skrevet 6. februar 2013 #19 Skrevet 6. februar 2013 Det hørtes faktisk kjempe koselig ut! Litt artig om noen sitter seg feil og beskrivelsen "elsker "fotballlag", trapist øl og er gift med søstra til brugommen" plutselig blir tildelt en gammelt tante ... Blir sikkert en ice-braker uansett;) Tusen takk, Amens - det var en kjempehyggelig tilbakemelding! Hahaha, ja, det er klart - det kan bli noen morsomme situasjoner ut av det om noen skulle klare å sette seg feil Får bare håpe vi (les: jeg) klarer å lage bra nok bordkart til at sjansen for å sette seg feil er minimal
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå