Gjest Gunhild Skrevet 1. februar 2013 #1 Skrevet 1. februar 2013 Jeg forlater faren til sønnen vår på grunn av vold. Han har slått sønnen et par ganger. Jeg har nå fortalt om voldsepisodene til en offentlig instans, som antakelig sender inn en bekymringsmelding til barnevernet. Hva er veien videre nå? Har noen her erfaring med dette? Jeg skjønner at barnevernet sikkert vil iverksette noen undersøkelser, men hva vil de undersøke? Han? Barnet? Meg? Boforhold? Andre forhold rundt oss? Hvor omfattende vil dette bli? Hvordan vil det foregå? Er det noen her som har erfaring med dette eller alternativt jobber i barnevernet og kan si noe om gangen i slike saker? (Det er forresten også noen voldsepisoder mot meg).
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2013 #2 Skrevet 1. februar 2013 Har ikke noe erfaring å dele når det kommer til det praktiske, men har i et tidligere forhold vært utsatt for noe av det samme. Ville bare ønske deg lykke til videre, og jeg er glad for å høre at du tok det rette, men kanskje også såre, valget om å forlate mannen. Ønsker dere alt godt videre! Anonym poster: 4e4eb580a0ce22bce61ddd90a319adf3
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2013 #3 Skrevet 1. februar 2013 Barnevernet vil undersøke at du faktisk tar ansvar ved å skjerme barnet fra flere voldsepisoder. Mulig barnevernet også vil anmelde voldsepisodene til politiet. Barnevernet vil også sikkert hjelpe dere med å gå oppfølging ift evt traumer. Barnevernet vil undersøke situasjonen ved samtaler med deg, barnet, barnefaren samt hjemmebesøk. De vil også innhente informasjon fra andre offentlige instanser som skole/barnehage, helsesøster, politi osv. Lykke til! Se på kontakten med barnevernet som hjelp i ut av en vanskelig livssituasjon!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå