Gå til innhold

Barn eller ikke i bryllupet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal dere invitere barn i bryllupet deres?

Hvis ja:

-har dere noen "aldersgrense" på barna? (Eks, barn over 8 år)

-er barna med hele dagen/kvelden eller bare deler?

Hvis nei:

Hvordan gir dere beskjed om dette til gjestene?

Anonym poster: 1ccb4af024c64eb6dad4f9c13182044a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen barn blir invitert til oss. Vil ikke ha dagen ødelagt med småunger som bråker og løper rundt.

Anonym poster: 372422e13a677cc5b71fa3893b370990

• Liker 18
Skrevet

Jeg skal ikke gifte meg med det første, men jeg tenker ofte på hvilket bryllup jeg vil ha, og jeg er veldig klar på at jeg vil ha et bryllup uten barn. Men, jeg ser for meg at dette fort kan bli dårlig mottatt, spesielt av min svigersøster.... Hehe, får ta det problemet etterhvert ;)

• Liker 2
Gjest kiara_pusen
Skrevet

Vi skal selvfølgelig ha mine tre kusiner som også er brudepiker i bryllupet + et par spebarn. De får bli så lenge de har lyst, hun på 15 må hjem for å passe hunden etter nattmaten. ;)

Det er noen flere barn, men ingen av de er invitert hadde ikke kost seg uansett.

Skrevet

Det har jeg og min kjære snakket om. Den dagen vi gifter oss skal det ikke være noen under 18-20 år der. De som ikke ønsker å komme pga det viser bare hvem de er ovenfor oss, så kanskje like greit. Er ikke lysten på å ha barn i et bryllup + det faktum av at en fest ikke er et sted for barn. Dessuten, overtrøtte unger som blir sutrete, hell no!

• Liker 6
Skrevet

Det har jeg og min kjære snakket om. Den dagen vi gifter oss skal det ikke være noen under 18-20 år der. De som ikke ønsker å komme pga det viser bare hvem de er ovenfor oss, så kanskje like greit. Er ikke lysten på å ha barn i et bryllup + det faktum av at en fest ikke er et sted for barn. Dessuten, overtrøtte unger som blir sutrete, hell no!

Helt enig!

• Liker 3
Gjest Adriane
Skrevet

Det er noe jeg/vi sliter med å ta en avgjørelse på. Vi har selv barn - et i tenårene og et mindre barn, og de ønsker vi selvsagt å ha med. Da føler jeg veldig at også andres barn må få delta (som barna til forlovere). Og har man først med disse, føler jeg det blir feil å "nekte" andre å ha med sine barn, dersom de ønsker å ha de med. Jeg vil tro at det er en del foreldre som selv foretrekker å ikke ha med barna, for da kan de slappe mer av og slå seg litt mer løs. Men for de som ønsker å ha barna med, eller ikke har noen som kan være barnevakt, føler jeg det mest riktig at de skal få lov til å ha de med seg. Vi har ikke kommet til enighet her ennå, så vi får se hva det blir til. Sannsynligvis inviterer vi ikke med barn, men skriver at de som ønsker å ha med seg barna er velkommen til det for eksempel. Tror jeg. Muligens. Hehe :)

• Liker 2
Skrevet (endret)

Vi ønsket ikke å ha barn, og sa ifra om dette. Det vil si; vi skrev det ikke i invitasjonene, men vi skrev kun navnene til de inviterte, og gikk ut ifra at gjestene visste hva dette betydde.

Samtlige gjester uteom to ble ikke overbegeistret og ringte og spurte om barna var invitert eller ikke. Vi svarte nei, og holdt oss til det. At de ble litt snurt der og da var ikke grunn god nok for at vi skulle åpne for barn i bryllupet vårt siden vi ikke ønsket det.

Endret av Portvinpiken
  • Liker 5
Skrevet

I invitasjonene skriver vi ingenting om barn, så går ut fra at det ikke kommer noen ;) tenkte at våre egne to (begge under 3 år) får være med så lenge det er moro for de.. Tenker at vi får noen til å hente de rundt kl 18- 19 på kvelden..

Vi skal servere alkohol i bryllupet, og utover kvelden mener jeg det er naturlig at "aldersgrensen" er 18 år for å være med..

Gjest Adriane
Skrevet

I invitasjonene skriver vi ingenting om barn, så går ut fra at det ikke kommer noen ;) tenkte at våre egne to (begge under 3 år) får være med så lenge det er moro for de.. Tenker at vi får noen til å hente de rundt kl 18- 19 på kvelden..

Vi skal servere alkohol i bryllupet, og utover kvelden mener jeg det er naturlig at "aldersgrensen" er 18 år for å være med..

Det er her vi sliter da, ang vårt eget barn i småbarnsalder. Alle som evt kunne ha hentet og passet på etter et visst tidspunkt, er jo i bryllupet vårt de også :fnise: Så det er der vi sliter. Vi tror egentlig at så å si alle de andre gjestene med barn sørger for barnevakt - nettopp for å slippe å konsentrere seg om barna når de egentlig skal kose seg og slappe av - men vil allikevel ikke være rigide dersom noen må ha med barna. Tror vi ikke skriver noe om det i invitasjonen, og så får heller folk spørre. Evt snakker vi med de som vi vet det kan være en utfordring for, og gjør avtaler direkte. Tror det blir løsningen vår.

Forøvrig enig med deg i at det på et tidspunkt definitivt er naturlig med aldersgrense på de som er tilstede :jepp:

Skrevet

Vi sliter med det samme problemet som dere ang hvem som skal passe barnet/barna. Jeg har ikke spurt noen ennå, for alle aktuelle blir jo bedt i bryllupet.. har faktisk begynt å vurdere om vi skal spørre noen som jobber i barnehagen til ungene..

Skrevet

Jeg synes det der er merkelig. Det å f. eks ikke invitere niesene og nevøene sine i bryllupet.

Tror dere folk godtar det like bra hvis jeg unnlater å be folk over 50 år i dåpen til ungen min, fordi jeg ikke vil ha kjedelige, skravlete gamlinger i dåpen? ;)

Anonym poster: 0d0ba4908bda886343c3e8d15d812132

• Liker 7
Gjest Adriane
Skrevet

Alle mine nevøer og nieser er over 18, og er dermed som voksne å regne. De barna det er snakk om i vårt tilfelle, er venners barn ;) Men jeg ser poenget ditt for all del :)

• Liker 1
Gjest Adriane
Skrevet

Vi sliter med det samme problemet som dere ang hvem som skal passe barnet/barna. Jeg har ikke spurt noen ennå, for alle aktuelle blir jo bedt i bryllupet.. har faktisk begynt å vurdere om vi skal spørre noen som jobber i barnehagen til ungene..

Hmmm, det er jo faktisk ingen dum idé... Muligens... Jeg har tenkt på naboer f.eks, men tror egentlig verken naboene eller ungen ville være helt komfortabel med det. Men så har vi mine tanter og onkler da, som ikke er invitert i bryllup (vi inviterer kun aller nærmeste familie, og venner). De kunne være aktuelle, men kjenner ikke barnet vårt godt de heller, og visa versa. Nei, det der er faktisk en aldri så liten utfordring, som jeg foreløpig ikke ser noen god løsning på. En annen ting er at jeg ser ikke for meg at vår lille er villig til å bli dratt vekk fra festen sånn med det første - vil jo være der det skjer osv. Men det er jo grenser selvsagt, for hvor lenge det er greit at man har små barn tilstede. Så en eller annen løsning må vi finne :) (Noe sier meg forresten at svigermor fort kan finne på å melde seg frivillig til å ta seg av ungen etter at kaker er spist og "brudevalsen" danset)

Skrevet

Våre egne barn skal være med på hele bryllupsfeiringen. I tillegg har vi bedt alle vi er onkler og tante til. Vi har også bedt alle søskenbarna våre, og der er det noen barn. Hvis alle kommer så blir det 8 under 12 år (der 3 er våre egne). Jeg tenker at det er opp til foreldrene hvor lenge de kan få være med på festen. Vi har også 4 som er mellom 15 og 18 år.

• Liker 1
Skrevet

Vi skal ikke ha barn i bryllupet. Vi skal ha tre brudepiker i kirken men de skal ikke være med på festen etterpå. Vi skal ha fri bar og da syns jeg ikke det egner seg med barn :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes ikke det passer seg med barn og fyll. Vi serverer vin til maten, men det er også det. Derfor ser jeg ikke noe problem med at eget og andres barn er med. Vi ser ikke på det som en mindre lykkelig dag dersom den også fylles av glade barn som ler og tøyser. Heller det enn fulle voksne som raver rundt og ler litt for høyt. ;)

• Liker 5
Skrevet

Jeg synes ikke det passer seg med barn og fyll. Vi serverer vin til maten, men det er også det. Derfor ser jeg ikke noe problem med at eget og andres barn er med. Vi ser ikke på det som en mindre lykkelig dag dersom den også fylles av glade barn som ler og tøyser. Heller det enn fulle voksne som raver rundt og ler litt for høyt. ;)

Får man ikke drikke så mye vin man vil?

• Liker 1
Skrevet

Får man ikke drikke så mye vin man vil?

Joda, så mye de vil til maten. Det begrenser seg selv.

• Liker 2
Gjest Badebuksa
Skrevet

Jeg ble ikke bedt i bryllupet til en i familien da jeg var 16 år :( Synes det var dårlig gjort.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...