Gå til innhold

male fliser over kjøkkenbenken


Jeanine

Anbefalte innlegg

er det noen som har prøvd det? Har nettopp kjøpt nytt hus og flisene som er over kjøkkenbenken er ikke akkurat min stil.. vet at det går an å male fliser, men er det noen som har prøvd det og hvordan ble resultatet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jada, har prvd, ble kjempefint. Malte mørkerøde fliser hvite. Først en god vask med Pingo eller Salmiakk, skyll godt av. Mal over med oljebasert heftgrunn, så 2 strøk med oljemaling i ønsket farge. Vips, så har du nye fliser! :kul:

Tiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tenkt å male flisene, men jeg er usikker på hvordan jeg gjør med fugene. Ser ikke det litt jalla jalla ut å bare male over alt sammen? Jeg har tenkt å male hvite fliser i en eller annen farge, og da tror jeg det vil se nokså hjemmegjort ut om fugene også blir lysegule. Må jeg ta lysegrå med egen pensel i fugene, og vil det bli pent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mal fugene i en egnet farge - den fungerer fint, men bruk for all del tape når du skal male så det ikke blir kjempeskjeivt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det, og det ble faktisk veldig bra!

Malte fugene og alt, ble veldig bra. Skal se om jeg får lagt ut bilde i albumet :-)

Fant ut senere at det faktisk er fullt mulig å bruke de gamle flisene som underlag for nye fliser, om en ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...