AnonymBruker Skrevet 1. februar 2013 #1 Skrevet 1. februar 2013 Jeg har et par hull i cv-en min, dette pga sykdom. Jeg har nå søkt jobb i et halvt år, uten hell. Jeg har også vært innom personlig med søknad og cv, men jeg får ikke levere de pga at alle søknader skal sendes via internett. Så, kan jeg skrive i søknaden at hullene skyldes tidligere sykdom? Eller blir det for dumt? Tror at søknadene mine havner i nederste bunke hele tiden. Jeg må ha jobb nå, virkelig! Håper at dere har noen gode tips til meg. Anonym poster: 53654e4976bdcbade75349a4260f3040
Portvinpiken Skrevet 1. februar 2013 #2 Skrevet 1. februar 2013 Har du informert om dette tidligere og mistenker at det kan ha noe å gjøre med at du ikke kommer på intervju? Er det store hull? Det kommer litt an på hva slags stilling og om du er ordentlig kvalifisert til det du søker på, men jeg tror ikke det nødvendigvis er positivt å informere om sykdom så lenge det ikke er påkrevd eller fyller stor "mistenkelige" hull. Gi de heller sjansen til å møte deg først så kan du evt. svare på dette hvis/når du kommer på intervju. Ofte kan man bli forhåndsdømt så derfor er det bedre å eventuelt forklare dette når du får muligheten til å vise deg frem ved et møte.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2013 #3 Skrevet 1. februar 2013 Ts her Jeg har bare fått komme på 1 eneste intervju på 6 måneder, og det var fordi at de ringer opp nærmest alle som har søknad lagret på nett. En selgerjobb, kun basert på provisjon. Ikke noe for meg, desverre. Skulle tro at jeg er kvalifisert til de jobbene jeg søker på. Har gått yrkesrettet på vgs, og jeg søker på relevante jobber. Disse hullene jeg snakket om, har med å gjøre at jeg har droppet ut et par ganger, fordi jeg desverre ikke klarte å fullføre pga sykdommen. Håper virkelig at jeg kan få meg en jobb snart! Har jo møtt opp personlig mange steder, men alle sier jo at jeg må sende inn via nett. Har også spurt om å få snakke med arbeidsgiver da jeg har møtt opp personlig, men alle sier at de ikke går. Blir så frustrert! Takk for svar Anonym poster: c479ac6d3a79ddbd054748dd9d5e219b
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2013 #4 Skrevet 1. februar 2013 Kan du ikke fylle opp i hullene med utenlandsopphold, det er svært positivt. Au-pair hos en norsk familie i Australia f.eks hvis det er fare for at engelsk kunnskapene røper deg. Ved spørsmål om referanse, får du noen til å ta i mot telefonen, som kan ha vært din arbeidsgiver. Men dette er på grensen, du må være forsiktig - men alt er bedre enn hull i CV pga. sykdom. Arbeidsgivere liker bare friske og raske folk, og de som har vært syke blir det igjen - tenker mange arbeidsgivere, dessverre. Anonym poster: cb78ebdcea3bc0f72adc19b7a8f2616c
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2013 #5 Skrevet 1. februar 2013 Ts her Kommer aldri til å lyve eller jukse på en Cv. Anonym poster: c479ac6d3a79ddbd054748dd9d5e219b 7
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2013 #6 Skrevet 1. februar 2013 Men er det en typisk sykdom som kan komme tilbake, eller er det noe hvor du er like sannsynlig til å ikke få den igjen som alle andre? Anonym poster: 9c64b4eca5841995cdbc028063e7dcad
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2013 #7 Skrevet 1. februar 2013 Men er det en typisk sykdom som kan komme tilbake, eller er det noe hvor du er like sannsynlig til å ikke få den igjen som alle andre? Anonym poster: 9c64b4eca5841995cdbc028063e7dcad edit, kommer selv til å ha store hull pga depresjoner, vet ikke hvordan arbeidsgiver kommer til å reagere på det, Anonym poster: 9c64b4eca5841995cdbc028063e7dcad
Gjest celebi Skrevet 1. februar 2013 #8 Skrevet 1. februar 2013 Kan du ikke fylle opp i hullene med utenlandsopphold, det er svært positivt. Au-pair hos en norsk familie i Australia f.eks hvis det er fare for at engelsk kunnskapene røper deg. Ved spørsmål om referanse, får du noen til å ta i mot telefonen, som kan ha vært din arbeidsgiver. Tidenes dårligste råd... "Australia, ja. Hvor i Australia var du?" "Eeeh.. Sydney!" "Sydney er en fin by. Hvor i Sydney bodde familien du jobbet hos?" "Ehm, altså, det het... La meg tenke..." Vil tippe vedkommende ikke får jobben. 3
Gjest Wilhelmine Skrevet 1. februar 2013 #9 Skrevet 1. februar 2013 Arbeidsgivere liker bare friske og raske folk, og de som har vært syke blir det igjen - tenker mange arbeidsgivere, dessverre. Det de liker dårligere enn syke folk, er uredelige løgnere som skryter på seg kompetanse/erfaring de ikke har. Sannheten kommer alltid for en dag, man vil alltid avsløre seg på ett eller annet. Om ikke før man har fått jobben, så garantert senere. Det er ikke noen særlig god egenreklame og vips har du en arbeidsgiver som aldri vil stole på deg, du har mistet all troverdighet og får atpåtil en dårlig referanse senere. Ærlighet lønner seg i det lange løp. Å lure på seg et år eller noe i Australia vil bli avslørt. Bra du ikke tenker på sånne løsninger, TS! Mye bedre å være ærlig. Jeg tror ikke jeg hadde nevnt sykdom i søknad, men heller nevnt det på intervju. Men da må man jo først få komme på intervju da :S Lykke til
Portvinpiken Skrevet 2. februar 2013 #10 Skrevet 2. februar 2013 Kan du ikke fylle opp i hullene med utenlandsopphold, det er svært positivt. Au-pair hos en norsk familie i Australia f.eks hvis det er fare for at engelsk kunnskapene røper deg. Ved spørsmål om referanse, får du noen til å ta i mot telefonen, som kan ha vært din arbeidsgiver. Men dette er på grensen, du må være forsiktig - men alt er bedre enn hull i CV pga. sykdom. Arbeidsgivere liker bare friske og raske folk, og de som har vært syke blir det igjen - tenker mange arbeidsgivere, dessverre. Anonym poster: cb78ebdcea3bc0f72adc19b7a8f2616c Tidenes dummeste tips og sier ikke så rent lite om den som gir et slikt tips...Trist.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå