Gå til innhold

Hvordan foretrekker menn oss kvinner i slutten av 40 - årene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nok en tråd om kvinnelig usikkerhet.

Jeg stusser på litt hva mannen min tenker om meg og kroppen min.

Var for et par år siden "veldig tynn", under 53 kg.

Da fikk jeg høre det både av ham og andre.

Etterhvert her jeg gått opp til 60 kg. (-)

Går og tenker at nå syns han egentlig jeg er feit for nå sier han ingenting.

Det jeg er mest redd er at menn og samfunnet forøvrig ikke egentlig bryr seg om hvordan vi "godt voksne" ser ut da vi er avlegs allikevel.

For meg så betyr det i alle fall nesten mest av alt å bli sett på som attraktiv - i alle fall fra et personlig standpunkt.

Selv om jeg er i et parforhold så har jeg ambisjoner på et individuelt plan også.

Og spar meg for moralisering om at jeg er umoden for alderen og hold dere til temaet. Selvfølgelig har jeg andre verdier men akkurat nå er det attraktivitet jeg vil diskutere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mann digger store pupper. Etter to barn med ammingforstod jeg at ha ikke tente på de tomme lefsene mine. Ikke synes jeg de var spesielt pene selv heller :/

jeg sjekket opp med kirurg og fant ut at jeg ville operere. Fortalte det så til mannen min som var veeeldig skeptisk. Men han fikk bli med og snakke med kirurgen.

Tok silikon og senere fettsuging på magen.

Mannen min tenner som bare det og jeg er kjempefornøyd.

Når det kommer til vekt tror jeg at menn generelt liker at vi har litt å ta i enn at vi er veldig tynne.

Skrevet

Min mann digger store pupper. Etter to barn med ammingforstod jeg at ha ikke tente på de tomme lefsene mine. Ikke synes jeg de var spesielt pene selv heller :/

jeg sjekket opp med kirurg og fant ut at jeg ville operere. Fortalte det så til mannen min som var veeeldig skeptisk. Men han fikk bli med og snakke med kirurgen.

Når det kommer til vekt tror jeg at menn generelt liker at vi har litt å ta i enn at vi er veldig tynne.

Jeg sa det vel ikke direkte - men jeg var egentlig mere interessert i svar fra menn.

PS Jeg har ganske små faste bryster. Ganske ungpikeaktige faktisk.

Gjest Mann41aar
Skrevet

Mann her: Synes mange damer bare blir penere med alderen, men det kan også være motsatt.

Viktig å ta vare på kropp og sjel, kle seg "trendy", flørte litt med oss mannfolka - selv om en er over 40 år :blomst:

Skrevet

Hei, er vanskelig å si hvikje vekter som er attraktive, synes kan være attraktivt, med tynne, normale og de som har litt ekstra kilo.

40 åringer er ikke avleggs, selv om jeg synes andelen attraktive er høyere når man er yngre. Men om du ønsker å være attraktiv så er du mest sannsynlig attraktiv, det går jo mye på vilje, om man legger litt tid på kropp klær, frisyre eller om man bare ikke bryr seg.

Hilsen Mann

Anonym poster: cfe4563521a946d8f996a08809697384

Skrevet

Hyggelig mann du har da :dry:

Anonym poster: 94b7dd7d81a4cfd505756601742e39bf

• Liker 6
Skrevet

Noe så ufattelig trist.

Hvordan skulle det hjelpe på selvfølelsen til TS - eller din egen, for den saks skyld?

• Liker 2
Skrevet

Å, så koselig - nå ble jeg glad. Litt silikon og fettsuging så er livet kosemose igjen.....................sukk!

Anonym poster: d768ade2695b6096f27c97e6b5a7c245

• Liker 3
Skrevet

Nok en tråd om kvinnelig usikkerhet.

Jeg stusser på litt hva mannen min tenker om meg og kroppen min.

Var for et par år siden "veldig tynn", under 53 kg.

Da fikk jeg høre det både av ham og andre.

Etterhvert her jeg gått opp til 60 kg. (-)

Går og tenker at nå syns han egentlig jeg er feit for nå sier han ingenting.

Det jeg er mest redd er at menn og samfunnet forøvrig ikke egentlig bryr seg om hvordan vi "godt voksne" ser ut da vi er avlegs allikevel.

For meg så betyr det i alle fall nesten mest av alt å bli sett på som attraktiv - i alle fall fra et personlig standpunkt.

Selv om jeg er i et parforhold så har jeg ambisjoner på et individuelt plan også.

Og spar meg for moralisering om at jeg er umoden for alderen og hold dere til temaet. Selvfølgelig har jeg andre verdier men akkurat nå er det attraktivitet jeg vil diskutere.

Vi menn er akkurat like forskjellige som dere kvinner og har akkurat like forskjellige preferanser når det kommer til kjæreste/partner. Jeg for min del er midt i 30-årene, men jeg må si at jeg tenner oftere på kvinner som er eldre enn meg en på kvinner som er yngre en meg.

Når jeg tenner på en kvinne så er det ikke kroppen hennes som er det viktigste, det er personlighet, væremåte og utstråling som gjør meg interessert. Om en kvinne har noen kilo ekstra på kroppen så betyr ikke det noe som helst, så lenge vi ikke snakker om ekstrem overvekt. Vær deg selv og vær stolt av den du er!! Det er ingenting som er mere tiltrekkende en akkurat det!!!

• Liker 1
Skrevet

Hallo, jeg er i starten av 20-åra og er 60 kg!! Er normalvektig, slank og er egentlig fornøyd med kroppen min...

men jeg skjønner godt at jenter blir usikre på seg selv, når de leser sånne ting som det du skriver..

at jenter/kvinner som egentlig veit at de ser flotte ut og har en normal vekt, syter over vekta og skriver at de føler seg feite!!

Viss du er 40 år, og fortsatt under 60 kg, så tipper jeg at du ser smashing ut!!

Jeg er helt sikker på at mannen din er fornøyd med deg slik som du er :)

Anonym poster: bc85a1d4550d9a4db016a51f6f99aa2f

Gjest Katten.
Skrevet

Godt trent, med sunn kropp, vett i skallen og en umettelig appetitt.

Skrevet (endret)

Jeg tenker at TS heller bør spørre mannen sin om hva han mener.

Endret av Steinar40
  • Liker 1
Skrevet

Vi menn er akkurat like forskjellige som dere kvinner og har akkurat like forskjellige preferanser når det kommer til kjæreste/partner. Jeg for min del er midt i 30-årene, men jeg må si at jeg tenner oftere på kvinner som er eldre enn meg en på kvinner som er yngre en meg.

Når jeg tenner på en kvinne så er det ikke kroppen hennes som er det viktigste, det er personlighet, væremåte og utstråling som gjør meg interessert. Om en kvinne har noen kilo ekstra på kroppen så betyr ikke det noe som helst, så lenge vi ikke snakker om ekstrem overvekt. Vær deg selv og vær stolt av den du er!! Det er ingenting som er mere tiltrekkende en akkurat det!!!

Håper ikke at man, når man er midt i normalvektsjiktet, har "noen kg ekstra på kroppen".

Jeg har en BMI på 21,5 til 22. Normalvekts BMI for kvinner er 19 til 25.

Anonym poster: 129baf95d3658d8ddf1414e4bd0738bb

Skrevet

Håper ikke at man, når man er midt i normalvektsjiktet, har "noen kg ekstra på kroppen".

Jeg har en BMI på 21,5 til 22. Normalvekts BMI for kvinner er 19 til 25.

Anonym poster: 129baf95d3658d8ddf1414e4bd0738bb

Hæ? Dette var et merkelig svar, må jeg si... Nei, med noen kilo ekstre så mener jeg noen kilo ekstra, ikke normalvektig. Altså litt ekstra fett her og der.... Du må være ekstremt kroppsfiksert siden svaret innlegget mitt ikke var spesifikt nok for deg...

• Liker 1
Gjest SpaceBaby
Skrevet (endret)

Mann på 31 her. "Avleggs" er nok en smule harsh. Det er klart at yngre damer generelt er mer attraktive rent fysisk, men det betyr ikke at det ikke dukker opp noen fine "eldre" damer i ny og ne også. Det som er felles for de eldre damene jeg finner attraktive, er at de er slanke, kanskje på grensa til tynne, og ikke har skaffet seg manneklipp. De kler seg gjerne litt mer smakfullt (men samtidig sexy) og vet hvordan de skal sminke seg uten å overdrive. De ser med andre ord ikke ut som de er klare for pensjonsalder, samtidig som de ikke forsøker å se ut som 16-åringer heller.

Generelt later det til at det å holde seg slank er det viktigste dersom en ønsker å ta vare på utseendet med åra, både for menn og for kvinner. Med yngre damer merker jeg at dette med størrelse og fasong er mindre viktig, de ser liksom bra ut nesten uansett. Men etter hvert som en blir eldre, begynner naturligvis ting å sagge litt, og da hjelper det veldig å være tynn. Det merker jeg på meg selv også. Det er mye viktigere for meg å passe vekta nå enn det det var for 10 år siden. Før kunne jeg godt kle noen ekstra kilo uten å se helt for jævlig ut, mens nå får jeg hengemage og storkehals med en gang.

Og så finnes det så klart også 1000 andre ting som kan gjøre en dame attraktiv, så dersom dere to har vært gift en stund ville jeg ikke ha noia for mye angående det her. Da regner jeg med forholdet deres er bygget på en del dypere ting også. Bare hold deg litt slank og ikke få deg manneklipp.

Endret av SpaceBaby

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...