Gå til innhold

Hva er den lengste perioden katten din har vært borte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man hører jo stadig mirakelhistorier om katter som forsvinner, for så å plutselig dukke opp igjen mange mange år etterpå. Hva er det lengste du har opplevd? Jeg leter stadig i "funnet"-annonser o.l. etter min kjære katt som forsvant for 4 år siden. Jeg er så redd for hva som kan ha skjedd med han, og innerst inne tror jeg vel at han er død, men kanskje noen kan komme med noen historier som gir håp?

Anonym poster: 105ffae43893382300f9d3cb8ca8f775

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er en som aldri har vandret ute i mer enn-8 timer (om sommeren), og da står han og hyler for full hals utenfor.

Men jeg er sikker at noen andre har noen gode historier. Ville bare gi en :klem:

Skrevet

Da moren min flyttet til et svært lite sted spekulerte vi om at katten hadde prøvd å komme seg tilbake til gamlehuset. Vi så ikke noe til den katten på 7 år. Men en dag, da den nye katten i hus hadde blitt gravid, kom han opp i vinduet (foreldrene min har aldri vært flink med kastrering, og jeg var veldig ung). Det viste seg at han kom for å se til den gravide pusen fordi han anntaglig var faren etter fargene på kattungene å dømme. Han kom og gikk gjennom de siste ukene før og de første ukene etter kattungene var født. Men så plutselig kom han ikke tilbake. Etter det så vi han aldri igjen. Men da var han også blitt ganske gammel.

Det kan ha vært en tro kopi av gamlekatten, men vi sammenlignet bilder og markeringer i pelsen for å ikke snakke om oppførsel. Han bar også preg av å ha gått ute en stund. Det kan ikke ha vært noen andre enn han. Var helt utrolig å se han igjen om så bare en time om dagen.

Anonym poster: 18e5d20c5a92b5d7260865351589ce51

Skrevet

Stakkars deg Ts. :hug: Det er mitt verste mareritt at Pusina mi bare skal bli borte og jeg aldri skal få vite hva som har skjedd. Ble den bare borte hjemmefra en dag, og så ikke spor etter den siden? Jeg har lagt vinn på å få pusene mine hjemmekjære, så det lengste noen av mine har vært borte, er 2 døgn. Det skjedde en gang med gamlepusen som ble 17 år, og har skjedd en gang med Pusina som som er 6.

Det vil ikke dermed si at ikke pusen din kan leve i beste velgående et sted (litt avhengig av hvordan den forsvant). Hvis den forsvant fra hjemmet sitt for 4 år siden, og har hatt mulighet til å komme tilbake dit hele tiden i løpet av disse 4 årene, vil jeg være forsiktig med å tro noe sånt. Men likevel, hvis det var det tilstrekkelig med ubehagelige endringer i hjemmet dens før den forsvant, kan det være en mulighet for at han har valgt et annet sted å bo.

Det kom en dag en stor, lurvete og meget bestemt firbent en inn verandadøra mi der jeg bodde før. Han kastet et blikk på meg (og såg sikkert umiddelbart hvilken naiv tosk jeg er), gikk rett bort og rensket matfatet til gamlepusen min, hoppet opp i sofaen, veltet seg over på ryggen med alle fire beina rett ut, og sovnet- og snorket høyt! Løftet jeg han ut, satt han seg på vindusposten og trykket snuten mot vinduet og stirret inn på meg med et ekstremt lidende uttrykk i ansiktet. Hadde han kanskje vært litt mer av den ydmyke typen så kanskje gamlepusen min hadde funnet seg i å dele matfat, men denne var jo frekkheten selv! :kul:

Så sulten som han var, så hadde jeg ikke annet valg enn å gi han mat. Jeg plukket av han 8 store flått, ga han ormekur, tok bilder av han og laget plakater som jeg hengte på hver en nærbutikk. Jeg annonserte i alle tenkelige fora for å finne en eier, men ingen meldte seg. Tilslutt adopterte jeg han bort til en snill og koselig dame på andre siden av byen (der han garantert aldri har vært før). 3 dager senere når jeg står på kjøkkenet og steker kjøttkaker, kommer det en svart snute fram fra kjøkkengardinen og snapper til seg en hel kjøttkake, og der var han!! :hakeslepp: M.a.o en helt spesiell fyr! :biggrin:

Det endte med at jeg adopterte han bort til en kattekjær venn mange timers kjøring unna, og der har han levd livets glade dager nå i 12-13 år.

Så en dag, flere år etter dette, kommer jeg i prat med en gammel bekjent som bor noen hundre meter unna meg. Han forteller meg om katten hans som forsvant en dag fordi nærmeste naboen hans hadde fått hund, og den katten hatet hunder. Det viste seg altså å være samme katten. Han rett og slett bare tok sin hatt og gikk p.g.a den hersens hunden som var etter han og gjorde han utrygg hver gang han skulle gå ut/inn (de bodde i 2-mannsbolig). Og alle lappene og annonsene mine hadde gått eieren hus forbi.

Jeg vet om mange lignende tilfeller der katter bare stikker av hjemmefra fordi det er kommet noe nytt til som de ikke liker. Så hvis du tror det er noe sånt som har gjort at din pus ble borte, så er det jo håp om at h*n lever enda. Spørsmålet er hvorvidt det gjør noe fra eller til om du grubler på det.. Har du fått deg ny pus etter dette? Hvis ikke, og du synes du har mulighet til det, så synes jeg du skal tenke på det! Ikke fordi du skal glemme den andre, men du later til å ha hjertet på rett plass, og kan kanskje gi et godt og kjærlig hjem til en annen som trenger det. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...