Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger tips og forslag til hvordan å stoppe mobbing som foregår via sms, e-post, facebook og twitter. De verste tilfellene kommer som sms og e-post.

Hva kan jeg gjøre? Ønsker ikke direkte kontakt med personen.

Anonym poster: 0bccde208dd9f09edd0e4135a94af41b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blokkere dem? Tror det er mulig på alt du har nevnt. Er det deg det er snakk om? Er det en mulighet å ta dette opp med noen i nærmiljøet som kan hjelpe med mobbingen? Jeg hadde ikke nøyd meg med å blokkere den/dem. Hvis det var meg hadde jeg tatt printscreen, skrevet ut og lagret meldingene som du har fått og etter hvor grove de var hadde jeg enten anmeldt eller vist dette til noen som kan ta saken videre.

Skrevet

Hvis det er i skolesammenheng hadde jeg vist utskrifter til lærere og rektor. Hvis du er voksen hadde jeg tatt med utskrifter til politiet og hørt om det var grunnlag for å anmelde trakassering. Uansett er blokkering og spamfilter til for å brukes. Ikke gi vedkommende oppmerksomhet i det hele tatt og sørg for å beskytte deg selv. Ikke vær misforstått snill og ha h*n som venn på fb e.l.

Anonym poster: aff99fd8e46565c81fd7cf483328142b

• Liker 1
Gjest snoopy_93
Skrevet

Ville bedt dem møte meg for å si det rett til meg i stede for å leke tøff på nett.

Eller så ville jeg bare gitt dem oppmerksomheten ved å si "Så fint at du beskriver deg selv så bra"

Skrevet

Vet ikke hvor gammel du er, men opp til vgs så ville jeg ha gitt beskjed til foreldre/lærere.

ville ha gitt klar beskjed til dem om at det de gjør ikke er akseptabelt og at det vil få konsekvenser.

Mobbing ødelegger liv, det jeg veldig godt. Og du må bare jobbe mot dem, heve deg over dem og tenke positivt. Ikke la dem dra deg ned, for mobbere er noe av det styggeste som fins!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...