AnonymBruker Skrevet 31. januar 2013 #1 Skrevet 31. januar 2013 Begynte å farge håret som 10åring, har hatt alle tenkelige farger siden da. 15 år etter bestemte jeg meg for å få tilbake min farge og etter at siste rest av gammel farge ble klipt vekk i fjor vår sitter jeg her med mitt naturlige kommunefarget hår som er mørkt nå på vinteren med litt solbleika tupper...Og den er så kjedelig!!! Jeg ser på bilder av meg selv med rødbrunt, platina, sort eller hva det måtte være og tenker at den jenta hadde spenst! Hun var stilig. Hun ser ikke ut som en kjedelig grå mus. Men så har jeg brukt så mye tid på å bli naturlig igjen, og hårfarging bringer tilbake uendelige ettervekster, spesialshampooer... Kan noen bare si at alle kler sin naturlig hårfarge best uansett(selv om den er traust og kjedelig), at å farge vil bli dyrt i lengden, det er utrolig dårlig for håret og at kommunefarget hår er fabelaktig flott? Så jeg kanskje kommer meg forbi frisøren uten å hoppe inn på impuls i morgen også. Anonym poster: 0f750af0f16bb892f8800342de229bf3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2013 #2 Skrevet 1. februar 2013 Tja, du kan jo tenke på at man kan utvikle allergi som svir hull i hodebunnen - og at det kan skje selv etter mange år hvor alt har gått fint? Jeg har gjort som deg, vokset tilbake min naturlige farge - og jeg liker også best rødtoner etc. Men den naturlige fargen ser faktisk bra ut, og jeg får komplimenter fra tid til annen - spesielt nå som jeg har latt det være naturlig over flere år. Om du har virkelig, virkelig kommunegrått og det er fullstendig platt så kan du vurdere lette striper istedet da det ikke skader hodebunnen på samme måte(om de legges litt fra hodebunnen) - men da er du jo igjen fanget i "dyr og konstant behandling". Har du prøvd å gå til frisøren å få en fin klipp aller først? Klipp er ekstra viktig nå som jeg ikke farger det. Og generelt stell av håret. Jeg føler meg mer kjedelig med naturlig hårfarge, men når jeg ser på gamle bilder var jeg ikke penere/finere med farge heller. Tror man overdriver effekten litt. Anonym poster: 19ae899cd81e8f0b3e021563bc509083 1
Neket Skrevet 1. februar 2013 #3 Skrevet 1. februar 2013 Tenkte og striper. Litt mindre pes mtp ettervekst osv
Professor Orm Skrevet 1. februar 2013 #4 Skrevet 1. februar 2013 Jeg synes du burde beholde din fine, naturlige hårfarge. Så kan du nyte tilfredsstillelsen i å vite at du er helt ekte og fremdeles se bra ut. Å farge håret gjør at håret knekker, får masse hull og splitter og blir tørt, det erviktig at håret kjennes like mykt ut som det ser pent ut. Det er også veldig vanskelig å finne riktig farge til hudtonen sin, ei med kommunefarget hår kan umulig kle svart eller knallrødt. Farging krever også vedlikehold, spesielt om etterveksten er lys.
Binta Ba Skrevet 1. februar 2013 #5 Skrevet 1. februar 2013 Jeg har gått for litt enkel striping istedet, holdte på som deg i mange, mange år;) Jeg pleier også å bruke sitron i håret på sommeren for å få naturlige striper..NOE må jeg faktisk gjøre!
Dricka Skrevet 1. februar 2013 #6 Skrevet 1. februar 2013 Jeg sluttet tvert da jeg fikk kraftig allergisk reaksjon i hele ansiktet.
Strikkemamma Skrevet 1. februar 2013 #7 Skrevet 1. februar 2013 Hvor lang tid tok det å vokse ut den naturlige hårfargen? Jeg har prøvd 2 ganger, men gir opp når håret har vokst 2-3 cm.
Gjest Pheel Skrevet 1. februar 2013 #8 Skrevet 1. februar 2013 (endret) Er jo umulig å få striper pent når det vokser ut i etterkant? Da er det -mye- enklere å farge bare etterveksten hver måned. Aldri sett noen som det ser jevnt ut med striper når det har vokst litt ut og de striper på nytt hos frisør, så anbefaler å heller farge enn det. Men det er meg. Selv gjør jeg det bare hjemme, og får bedre resultat enn jeg noen gang har fått hos frisør. Koster 100 kr i måneden, så det er det verdt synes jeg, også veldig enkelt. Red: Og bare ta en tone eller to mørkere/lysere enn din naturlige hårfarge, så synes ikke en slik liter ettervekst i det hele tatt om en gjør det månedtlig. Men så synes jeg naturlig ofte ER veldig fint, jeg, altså! Tror du bare behøver å bli litt vant til det igjen? :-) Endret 1. februar 2013 av Pheel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå