AnonymBruker Skrevet 31. januar 2013 #1 Skrevet 31. januar 2013 Hallais 1. Kan man få mindre rumpe av å trene? Rytktet sier at rumpen blir hardere og fastere når man trener den, men har selv sett treningsjenter som har flat og lite attraktiv rumpe. Kan risikere at min "fyldige" rumpe blir mindre fin/fyldig? 2. Tips til hvordan man trene rumpen hjemme uten så mange hjelpe midler? Anonym poster: fe34138645226cc2df3e3718859a2adb
Avi Skrevet 31. januar 2013 #2 Skrevet 31. januar 2013 Kom over denne for en stund siden Det der skal ihvertfall jeg prøve.
Miah Skrevet 31. januar 2013 #3 Skrevet 31. januar 2013 (endret) Når du sier "fyldig", mener du da at den er fyldig som i mye fett eller som i mye muskler? Det er muskler som gir en fin rumpe. Dersom du går ned i fettprosent risikerer du at ting minsker - alt fra magen til lår, legger og også rumpen. Hvor fettet slipper kan være forskjellig fra person til person. Så ja, man kan få mindre rumpe av å trene. Det kan skje dersom man går ned i fettprosent, da blir logisk nok ting mindre. (Kan likevel holde godt på rumpen dersom den stappet med muskler). Man kan også få større rumpe av å trene. Da trener man på en slik måte at muskelmassen i bakdelen blir større. At rumpen blir hardere og fastere når man trener rumpen er fordi man får sterke muskler, nettopp, i rumpen. Det er muskler som gjør at man ser fastere ut. Endret 31. januar 2013 av Miah
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2013 #4 Skrevet 31. januar 2013 Når du sier "fyldig", mener du da at den er fyldig som i mye fett eller som i mye muskler? Det er muskler som gir en fin rumpe. Dersom du går ned i fettprosent risikerer du at ting minsker - alt fra magen til lår, legger og også rumpen. Hvor fettet slipper kan være forskjellig fra person til person. Så ja, man kan få mindre rumpe av å trene. Det kan skje dersom man går ned i fettprosent, da blir logisk nok ting mindre. (Kan likevel holde godt på rumpen dersom den stappet med muskler). Man kan også få større rumpe av å trene. Da trener man på en slik måte at muskelmassen i bakdelen blir større. At rumpen blir hardere og fastere når man trener rumpen er fordi man får sterke muskler, nettopp, i rumpen. Det er muskler som gjør at man ser fastere ut. Jeg antar at jeg mener fettfylt når jeg skriver " fyldig", men greia er at jeg vil holde litt på fettet, men samtidig ha en fast rumpe. Jeg får vell bare kombinere rumpetrening, sjokolade og kosthold. Har egentlig lyst på en sprettrumpe, sånn at rumpen løftes litt Anonym poster: fe34138645226cc2df3e3718859a2adb
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2013 #5 Skrevet 1. februar 2013 Hallais 1. Kan man få mindre rumpe av å trene? Rytktet sier at rumpen blir hardere og fastere når man trener den, men har selv sett treningsjenter som har flat og lite attraktiv rumpe. Kan risikere at min "fyldige" rumpe blir mindre fin/fyldig? 2. Tips til hvordan man trene rumpen hjemme uten så mange hjelpe midler? Anonym poster: fe34138645226cc2df3e3718859a2adb 1. Det er to ting som påvirker størrelsen på rumpa: Fett, og muskler. Mister du fett, blir rumpa mindre. Mister du muskler, blir rumpa mindre. Legger du på deg fett, blir rumpa større, legger du på deg muskler, blir rumpa større. Ganske enkelt og greit. Skal man se fast ut, bør man ha forholdsvis lite fett på kroppen. Skal man ha sprettrumpe bør man itillegg ha ganske store rumpemuskler. 2. Skal du trene for å bygge opp rumpemusklene trenger du vekter. Tunge vekter. Øvelser med kroppsvekt vil ikke være tunge nok til at du klarer å bygge opp noen synlig muskelmasse. Og sist men ikke minst: Det finnes øvelser som bygger muskler på et bestemt sted på kroppen (f.eks rumpa), men det finnes ikke øvelser som gjør at du mister fett på et bestemt sted på kroppen. Mister du fett, skjer dette automatisk der kroppen selv "bestemmer" at du skal miste/evt til slutt over hele kroppen. Anonym poster: d359ee9df2bf37bcf8d197414bd55092 2
fitness_ Skrevet 1. februar 2013 #6 Skrevet 1. februar 2013 Kom over denne for en stund siden Det der skal ihvertfall jeg prøve. Det der er det største tullballet jeg har sett. Sorry jenter, dere får ingen sprettrumpe av tøysetreningen der. Er bare å pelle seg på treningssenteret og trene TUNG styrketrening for å få rund sprettrumpe av muskler 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2013 #7 Skrevet 1. februar 2013 Det der er det største tullballet jeg har sett. Sorry jenter, dere får ingen sprettrumpe av tøysetreningen der. Er bare å pelle seg på treningssenteret og trene TUNG styrketrening for å få rund sprettrumpe av muskler Sikkert sant det men jeg vil trene hjemme! Anonym poster: fe34138645226cc2df3e3718859a2adb
fitness_ Skrevet 1. februar 2013 #8 Skrevet 1. februar 2013 Sikkert sant det men jeg vil trene hjemme! Anonym poster: fe34138645226cc2df3e3718859a2adb Bruk 1,5 liters brusflasker fyllt med vann for å gjøre utfall med! Bare et tips! 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2013 #9 Skrevet 1. februar 2013 Kjøp deg noen billige vekter og sjekk ut youtubevideoer, de fleste skiller på øvelser som gjør rompa "rundere" og som "jevner" den ut... Dess tyngere vekter, dess større sjanse for å bygge større muskler, samtidig forbrennes det også fett. Så det burde du ikke bekymre deg for. Jeg har litt sånn som du sier, "fettfylt/muskuløs" rompe, og for meg fungerer det veldig bra å bare trene tung styrke for å få den fast eller få mer sprett på den. Vil ikke ha den helt hard heller Så kjør på, du merker selv ganske fort resultater, hvis du trener tung styrke. Kjøp også noe proteinshake, sånn sørger du får at du får nok proteiner og muskler bygges, sånn at du ikke "går ned i vekt". Anonym poster: 2ab66d6e99ae8561b905d1902dacdcfe
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2013 #10 Skrevet 1. februar 2013 Bruk 1,5 liters brusflasker fyllt med vann for å gjøre utfall med! Bare et tips! Regnes det som tungt nok? Jeg lurer sånn helt oppriktig. Evt når vet man at man har på tungt nok ekstra vekt? Jeg har håndvekter selv og bruker de til utfall og knebøy blant annet, og syns faktisk at det er tyngre da, er bare redd det ikke er "tungt nok" for å kvalifisere som styrke Men hadde jo ikke klart så ekstremt mye mer uansett da.. Anonym poster: 7985cdf47a9626dfcfd447420ebaf989
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2013 #11 Skrevet 1. februar 2013 Hmm... Jeg trener " butt bible" hjemme og det gir hvertfall synlige resultater! Anonym poster: e769f15cca61a35c822fdae06594c1d6
Fim Skrevet 1. februar 2013 #12 Skrevet 1. februar 2013 Regnes det som tungt nok? Jeg lurer sånn helt oppriktig. Evt når vet man at man har på tungt nok ekstra vekt? Jeg har håndvekter selv og bruker de til utfall og knebøy blant annet, og syns faktisk at det er tyngre da, er bare redd det ikke er "tungt nok" for å kvalifisere som styrke Men hadde jo ikke klart så ekstremt mye mer uansett da.. Anonym poster: 7985cdf47a9626dfcfd447420ebaf989 Med mindre du er ekstremt utrent tror jeg ikke du kommer så langt med å trene rompe/lår med 3 kg ekstra belastning. Dette er de største musklene i kroppen, og de kan løfte ganske tungt. Skal du trene hjemme, altså uten apparater, begrenses det selvfølgelig av hva du greier å holde, altså av styrken i armene. Hvor store er håndvektene dine? Man må jo jobbe med det man har, men hvis jeg var deg ville jeg brukt så tunge vekter som du greier å holde, og sjekke ut teknikkvideoer på nett så du er sikker på at øvelsene gjøres riktig. Strikk kan muligens også være en bra måte å få motstand på hvis man skal gjøre maks ut av lite utstyr/penger...? (Har ikke prøvd det selv, bare en tanke...) Hvor mye belastning du trenger avhenger vel også av hva som er målet med treningen. Hvis du vil ha større/mer definerte muskler har det lite for seg å bruke lav belastning (så lett at du orker mange repetisjoner). Det er sikkert noe positivt med den typen trening også, men jeg fikk inntrykk av at dette handlet om å forme rumpa, og da må du ha en del motstand.
Gjest taco1 Skrevet 1. februar 2013 #13 Skrevet 1. februar 2013 Hmm... Jeg trener " butt bible" hjemme og det gir hvertfall synlige resultater! Anonym poster: e769f15cca61a35c822fdae06594c1d6 Hvilke resultater har du fått?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå