Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal hjelpe en kar til å få orden på vitnemålet sitt. Skal lage en plan og fortelle ham hva han skal lese og når. De fleste fagene har jeg kontroll på, men norsk muntlig er verre. Det er mange år siden jeg har hatt norsk selv og jeg tok aldri muntlig eksamen.

Er det noen av dere som har lest til denne eksamenen som privatist? Hvilke hjelpemidler brukte dere? Hvilken leseliste?

Vet at han må skrive særemne, i alle fall.

Føler bare det er et enormt fag, som er vanskelig å få hodet rundt. Forstår ikke hvordan jeg skal få ham gjennom :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk leseliste fra den lokale vgs, kom opp i realismen og noe annet tull. Historiebøkerne hadde vært mer relevante for meg i forbinnelse med min norskeksamen, men jeg besto. Perioden 1750-1950 (samt år 700-1100) børr han ha kontroll over, samt ymse begreper og forfattere, ala realisme, modernisme. Dette var i høst, jeg besto med en firer på pur flaks- jeg var så nervøs att hadde sensoren sett litt skeivt på meg hadde jeg nokk gådd rett i stortutinga :P)

Anonym poster: d455a8cc2c95ff0663f1ce22ad89b651

Skrevet

Skal kjøpe inn "Å lykkes med litteraturhistorie", få ham til å skrive fordypningsoppgave, øve på sjanger/analyse og dialekter.

Heller mot å finne en standard leseliste og få ham igjennom den også ( i motsetning til å lage en selv).

Det er en firer vi håper på :) Brukte du mye tid på faget?

Skrevet

TS: Lurer på om du kan være interessert i å hjelpe meg også -mot betaling selvsagt?

Jeg har ikke generell studiekompetanse, så det er en del fag jeg skal ta som privatist denne våren og til høsten. Si ifra hvis dette er noe du kan tenke deg. :)

Anonym poster: 912808ff707d4e5f4b735525059b55de

Skrevet

Klart det :) Hvilke fag har du meldt deg opp i til våren?

Vet ikke om jeg tør å ta betalt, vi kan jo ta våren som "prøverunde" ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...