AnonymBruker Skrevet 31. januar 2013 #1 Skrevet 31. januar 2013 Hei, er i en litt vanskelig situasjon… Kona og jeg har hatt diverse problemer over lengre tid, relatert til litt for mye fokus på jobb, og litt for lite tid sammen. Vi har snakket om skilsmisse, men egentlig ønsker vi begge å holde sammen (tror jeg). Vi har to barn sammen, 15 og 12 år. Kona har alltid vært veldig fysisk aktiv, og trener flere ganger i uka. Men de siste månedene har hun også av og til hatt hjelp av en personlig trener (mannlig). Hun har ikke hemmeligholdt dette, men jeg har sagt til henne at jeg ikke er spesielt begeistret over denne treneren. Hun benekter sterkt at det er noe på gang, og lovet for en tid tilbake at hvis hun ønsket å gå dit igjen, ville hun si fra først og og ta meg med for å vise at det ikke er noe tvilsom virksomhet på gang. Men, jeg har hatt mistake at hun går dit likevel....og for en uke siden tok jeg henne på fersken. Hun blånektet for at det noe forhold eller utroskap, og sier det er helt profesjonelt, og sier videre at grunnen til at hun ikke sa fra er fordi hun var redd jeg skulle bli sint. Vi hadde en ganske kraftig og ubehagelig samtale om dette, og hun lovet og sverget at hun ikke noen gang ville oppsøke denne treneren igjen. I dag drog jeg forbi den aktuelle gymmen der denne treneren jobber, og sannerlig var ikke bilen hennes der igjen. Direkte imot det vi ble enige om, og igjen bak min rygg. Igjen nekter hun for at det noe mer enn trening. Men selv om det er sant (noe jeg ikke tror), så synes jeg det er ganske svikefult og respektløst å gå direkte mot det vi var blitt enige om. Hvis jeg hadde gjort noe hun ikke likte, og hun hadde bedt meg stoppe, hadde jeg stoppet umiddelbart, selv om jeg ikke var enig. Det handler i det minste om respekt for hverandre og hverandres mening. Mitt spørsmål er, er det noe håp her, eller er det like greit å ta kontakt med advokat med en gang og starte skilsmisseprosessen? Alle råd og synspunkter mottas med takk. Anonym poster: a340ed99991d12a7ae5242a2e8f359cd Anonym poster: a340ed99991d12a7ae5242a2e8f359cd
Gjest Bud Skrevet 31. januar 2013 #2 Skrevet 31. januar 2013 Ronk i en kondom og legg den under puta di neste gang du vet hun skal bytte på senga.
eva-80 Skrevet 31. januar 2013 #3 Skrevet 31. januar 2013 Mener du at hun skal slutte å trene der hun alltid pleide å trene pga denne mannen ? Ja, litt respektløst av henne, men din mistillit uten grunn er jo også respekløs.. Var du med som hun ba deg om for å hilse på denne treneren ? Sånn som du driver på så skyver du henne lenger fra deg. Bli heller med på treninga vel, felles ting man gjør styrker heller forholdet. 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2013 #4 Skrevet 31. januar 2013 Mener du at hun skal slutte å trene der hun alltid pleide å trene pga denne mannen ? Ja, litt respektløst av henne, men din mistillit uten grunn er jo også respekløs.. Var du med som hun ba deg om for å hilse på denne treneren ? Sånn som du driver på så skyver du henne lenger fra deg. Bli heller med på treninga vel, felles ting man gjør styrker heller forholdet. Nei, har ikke blitt med, fordi hun ikke vil at jeg skal være med. Hun sa hun skulle ta meg med neste gang hun drog dit, hvilket jeg mer enn gjerne vil gjøre. Men istedenfor å ta meg med, drar hun dit i hemmelighet, bak min rygg. Anonym poster: a340ed99991d12a7ae5242a2e8f359cd
Flipskip Skrevet 1. februar 2013 #5 Skrevet 1. februar 2013 Men tror du at de sees utover treningen sammen? Hva om hun er litt betatt eller liker å få oppmerksomhet fra en kjekk mann uten å ville ta det lengre, er det uakseptabelt for deg? Mange som ikke liker å bli kontrollert og fortalt hva de kan og ikke kan gjøre av 'uskyldig' karakter. Og er det ikke litt kleint at en sjalu ektefelle skal henge over partner og trener i en klokketime? hun er der tross alt mye, og skal forholde seg til ansatte og andre mosjonister i fremtiden. Kanskje d ble enklere å bare dra uten å ha m deg av uskyldige årsaker. 2
Neket Skrevet 1. februar 2013 #6 Skrevet 1. februar 2013 De driver neppe og har seg på arbeidsplassen hans!!
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2013 #7 Skrevet 1. februar 2013 Dette høres ut som en skikkelig drittkjerring. Men noe håndfast bevis på at hun er utro igjenn, har du ikke.. Hadde jeg vært mann hadde jeg nok kalt en spade for en spade. Er ikke spesielt heldig at hun stikker av i smug for å "trene". Hun er nok dum som ikke forstår at du lett kan avdekke krumspringingen hennes.. Du har min støtte i den oppfatningen du har av denne situasjonen. Magefølelsen lyver sjeldent. Anonym poster: 932d79fd5b28aa8bf67f5fa45e5af7ad
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2013 #9 Skrevet 1. februar 2013 Meld deg inn på treningssenteret og bli med henne på trening. Jeg tror faktisk ikke at du har noe å være redd for, selv om hun kanskje er littegranne betatt av denne treneren. Anonym poster: aa357955edb31ce13237a6f9f9ec1d2f
Gjest SpaceBaby Skrevet 1. februar 2013 #10 Skrevet 1. februar 2013 (endret) Lær deg å ikke legge bånd på din partner, og aksepter det mennesket for det det er, dets lyster og dets drømmer. Vær ærlig. Krev at også hun skal være ærlig. Det aller meste i menneskesinnet er forståelig, om en bare snakker sammen og aksepterer virkeligheten for det den er. Kona di er tent på sin personlige trener på grunn av problemer i forholdet deres. Så hva gjør du? Går du i fistel, eller forsøker du å forstå? Har du lyst til at det skal fungere mellom dere, eller bryr det deg egentlig midt i fiseringen? Dette er spørsmål du bør stille deg selv, og så handler du utifra svarene du kommer frem til. Endret 1. februar 2013 av SpaceBaby 2
Gjest Snuppi Skrevet 1. februar 2013 #11 Skrevet 1. februar 2013 Du sier at du tok henne på fersken i å trene!?! Du påstår også at det er respektløst av henne å gå på trening?? Ut i fra innlegget ditt sier du at hun har trent i mange år. Skal hun da slutte å trene for å glede deg da du er usikker og sjalu? Du har ingen bevis for at hun er utro og jeg er ganske så sikker på at det ikke skjer noe på jobb av seksuell karakter. Om det skal være noe håp for dere, må du legge sjalusien din til side!!
Gjest regine Skrevet 1. februar 2013 #12 Skrevet 1. februar 2013 Du sier at du tok henne på fersken i å trene!?! Du påstår også at det er respektløst av henne å gå på trening?? Ut i fra innlegget ditt sier du at hun har trent i mange år. Skal hun da slutte å trene for å glede deg da du er usikker og sjalu? Du har ingen bevis for at hun er utro og jeg er ganske så sikker på at det ikke skjer noe på jobb av seksuell karakter. Om det skal være noe håp for dere, må du legge sjalusien din til side!! Jeg er veldig enig i dette. Å lage en SAK ut av at hun har en personlig trener, på den måten du gjør, syns jeg vitner om komplett mangel på selvkontroll på din side. Selvsagt orker ikke hun å fortelle deg at hun skal trene - når din reaksjon er som den er. Jeg skjønner dog at du ikke syns noe om at hun lyger til deg - og den biten kan du være sint for. Samtidig: har du tenkt over at det er DIN agereing i denne situasjonen som gjør at hun ender opp med å ikke snakke sant? Fordi du oppfører deg som en sjalu drittunge over noe så vanlig og uskyldig som en personlig trener? Eller mener du de "har seg" på HANS arbeidsplass - midt i glaninga til alle andre? Det er nemlig ikke så mange steder å stikke seg vekk på et vanlig treningssenter..... For å si det sånn: hvis min mann hadde begynt å bråke med at jeg eventuelt tok personlig treningstimer hos en av de mannlige trenerne, så hadde jeg virkelig fortalt han hvordan tingene er. Og de er IKKE sånn at han skal bestemme at jeg kun kan ha kvinnelige trenere, f.eks. ...... Vi lever heldigvis ikke i den type samfunn, og ikke skal vi dit heller.
Gjest Odd Molly Skrevet 1. februar 2013 #13 Skrevet 1. februar 2013 (endret) Du kan da ikke nekte dama og gå på trening!!!?? Tenk på alle de som benytter seg av en personlige trener. Skulle en partner bli sjalu hvis vedkommende kanskje var litt snasen å se på? Så mye spetakkel det hadde blitt. Det er mange relasjoner man har som mennesker som innbefatter det motsatte kjønn - som ikke er av seksuell karakter. Du må nok roe deg ned - dette blir uutholdelig for dere begge. Man eier aldri et annet menneske - Endret 1. februar 2013 av Odd Molly
Sensi Skrevet 1. februar 2013 #14 Skrevet 1. februar 2013 Syns dere komuniserer litt dårlig. Dårlig av henne å love noe hun ikke kan holde og dumt av deg å nekte henne å dra på trening? Eller var det å nekte henne å trene med denne PTen? Du kan jo ikke nekte henne å trene. Hun kan selvsagt bytte PT til en kvinnelig en, men om denne mannlige er flinkere, så betyr det mye for treningen. Tror du virkelig hun er utro med sin PT? det ville isåfall være svært uprofft av han. De jeg kjenner er svært travle og jobber alle de timene vanlige dødlige har fri. Pluss på morgenen. Nei, snakk med henne. Begynn å trene selv og benytt sammme pt.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2013 #15 Skrevet 1. februar 2013 ... Vi hadde en ganske kraftig og ubehagelig samtale om dette, og hun lovet og sverget at hun ikke noen gang ville oppsøke denne treneren igjen. ... Jeg vet ikke hva du mener med kraftig og ubehagelig samtale. Men om hun har følt seg truet til å love noe - så er det min erfaring/mening at jeg ikke har samme etiske ansvar for å holde det jeg lovet under press. Jeg var i et forhold hvor han flyttet grenser og krav hele tiden. Og han skjøv meg stadig lengre vekk og jeg begynte å lyve/gjøre ting "jeg ikke skulle" mens jeg jobbet meg opp til å avbryte forholdet. Sier ikke at det er det du har gjort, men at å inngå avtaler når man krangler ikke er lurt. Den ene parten kan føle seg truet og redd selv om det ikke er meningen fra den andre parten. Og føle seg presset til å si noe som den ikke mener. Og ja, jeg følte meg/var feig - men jeg følte da at jeg ikke hadde så mange valg. Anonym poster: 7dfa8fdb3b3e4cd1ff873ce1859bb666
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2013 #16 Skrevet 1. februar 2013 Bare meg som ikke skjønte et kvidder? Han vil skilles fordi hun bruker en trener han ikke liker. Og han er så sjalu av seg at han er sikker på at treningen er utroskap, uten å vite det sikkert? Det der er jo mentalt..
Gjest Sobril Skrevet 1. februar 2013 #17 Skrevet 1. februar 2013 Bare meg som ikke skjønte et kvidder? Han vil skilles fordi hun bruker en trener han ikke liker. Og han er så sjalu av seg at han er sikker på at treningen er utroskap, uten å vite det sikkert? Det der er jo mentalt.. Enig!
Havbris Skrevet 1. februar 2013 #18 Skrevet 1. februar 2013 Jeg får inntrykk av at dere har kommet helt feil ut i første sving, og at det må være mer som ligger bak den problemstillingen du skisserer. Forholdet har tydeligvis haltet en stund, uten at du skriver noe om hva dette handler om. Du skriver at du ikke liker at hun har denne personlige treneren. Hva er det du ikke liker - treneren i seg selv, eller det at hun har en mannlig personlig trener. Hvis dere har kranglet om dette så er det store sjanser for at hun til slutt har snakket deg etter munnen for å få slutt på krangelen. Hun har halvhjertet sagt at hun ikke lenger skal ha denne treneren, men er nok ikke enig. Derfor fortsetter hun å trene med denne treneren, selv om hun har lovet deg noe annet. Ja, hun går imot det dere "bestemte". Men spørsmålet er jo om det var du som presset frem dette, eller om dere faktisk ble enige. Jeg får inntrykk av at det første er tilfelle. Og da må du spørre deg selv: hvorfor liker jeg ikke at kona mi har en mannlig personlig trener på treningssenteret?
Gjest barista Skrevet 1. februar 2013 #19 Skrevet 1. februar 2013 Hæ? Seriøst? Jeg forstår at det kan oppleves svikfult at hun går bak ryggen din, men ærlig talt, du vil jo nekte kona de å trene. Og hvorfor tror du at det er noe mer mellom kona de og PT-en? Dere kan tvilsomt ha særlig tillit i forholdet dersom du reagerer ene og alene på at hun har PT. Jeg har selv PT, og kan garantere at det er ingenting romantisk mellom meg og min PT. Sært
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå