Gå til innhold

Oppskrifter grønnsakssmoothie

Anbefalte innlegg

Skrevet

I prosjekt "spis mer grønnsaker" tenkte jeg at grønnsakssmoothie jo må være alle tiders!

Men, de fleste oppskrifter jeg finner inneholder ingredienser man må tråle helsekoster eller bestille utenlands fra for å få fatt i.

Er det noen som har oppskrifter de vil dele? På forhånd takk:)

Anonym poster: 375e531ab2102cd1fe332bb62d75e3e2

Skrevet

Bruk det du har i kjøleskapet. Det gjør jeg

Anonym poster: fcf05fc05157f837e3bb7cf47d1386ba

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet (endret)

Bruk grønne grønnsaker du finner på den lokale matbutikken din.

Brokkoli, spinat, pære, selleri, ruccola osv. Jo mørkere grønnfarge på grønnsaken, jo bedre.

Du trenger ikke følge oppskrifter engang, bare bruk ca en håndfull av hver ingrediens og spe med vann til det får den tykkelsen du liker :)

Sånne "pyntepulver" fra helsekosten trenger du ikke.

Edit: prosjektet ditt heter jo "spis mer grønnsaker", ikke "spis mer produkter fra helsekosten og iherb"? fokuser på grønnsakene du! ;)

Endret av Kevlarsjäl
  • Liker 1
Gjest idakaroline
Skrevet

Det er veldig enkelt å lage det i grunn. Man trenger ingen oppskrift, er bare å ta det man føler for. Jeg klarer ikke en smoothie med bare grønnsaker, jeg må ha litt sødme fra bær eller epler. Jeg pleier å blande i masse spinat. Det smaker ingenting og er super sunt. Squash, agurk, pære, fennikel, grønnkål, brokkoli, selleri, lime, paprika, kål, forskjellig salattyper osv. Er i grunn bare fantasien som stopper deg.

Pulver fra helsekosten er igrunn bare tull. Jeg har spirulina, chlorella og barley greens i skapet, men har aldri brukt det. Brukte et par hundre kroner på det, og det var helt unødvendig. Det blir nok stående der til det slutt blir kasta, dessverre .. Dessuten smaker det dritt, uansett hvor godt du prøver å skjule smakene.

Skrevet

Jeg pleier å bruke banan, frosne bær og kulturmelk, men denne med banan og spinat er overraskende god :) (kan lages med forssen spinat)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...