inguus Skrevet 31. januar 2013 #1 Skrevet 31. januar 2013 Hei! Jeg har akkurat registrert meg her inne, og vet ikke om jeg spør om riktig ting på riktig sted nå, men jeg tar sjansen! Jeg bor i en blokk med 6 etasjer og nærmere 100 leiligheter. Nå pågår det et prosjekt som startet her om dagen. Alle bad og kjøkken i alle leilighetene skal renoveres, og de kom til å bruke minst en uke på vær leilighet. Vi kommer til å være uten vann denne perioden, og må bruke "festivaldusj/do" mens dette pågår. Jeg ser for meg at den uka kommer til å være rimelig slitsom. Da lurer jeg på: Vet dere om det finnes noen krav for oss beboere som vil gjøre tilværelsen litt lettere? Har hørt at man har krav på å få et hotel/motelrom, men jeg vet ikke. Vet ikke hvor jeg skal lete eller hvem jeg skal spørre for å få svar. Vanskelig spørsmål, men er veldig takknemlig for tilbakemeldinger
Sugerøret Skrevet 31. januar 2013 #2 Skrevet 31. januar 2013 Vet ikke,men da det samme skjedde her i blokka,måtte vi alle dusje i fellesvaskeriet,samt bruke doen der nede i kjelleren. Ikke særlig morro med unger på 4 og 6år. Løpe ut av blokka,ut og inn i en annen for å gå på do. Både minsten og jeg har astma,men fikk ikke alternativ bolig selv om det støvet som fy rundt øra våre. Tviler på at du har krav på noe spesielt ,dessverre. Men hør med borettslaget
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2013 #3 Skrevet 31. januar 2013 Hvis du eier er det rimelig opplagt at du ikke har krav på hotellrom. Borettslaget pusser opp for borettslagets (det vil si beboernes) midler, og det ville jo blitt latterlig dyrt om alle skal betale ekstra for at alle skal få bo på hotell i tillegg til det det faktisk koster med rehabilitering. Dersom du leier veit jeg ikke om du kanskje kan kreve noen form for kompensasjon av utleier? Anonym poster: 047ae5bb4cf41373ba9c035f7326e52c 6
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2013 #4 Skrevet 1. februar 2013 Haha! Dagens! Anonym poster: 3e4768fa4eb1db8141720adb7a3b2ecf
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2013 #5 Skrevet 1. februar 2013 En slik renoveringsuke høres ut som en fin unnskyldning til å bestille seg en ukes sydentur Anonym poster: 77c5810fd6768b894877ecdb17afcf3f 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2013 #6 Skrevet 1. februar 2013 Jeg tror faktisk at en mann jeg kjenner til litt på avstand, fikk dekket hotellrom da det hadde vært lekkasje fra taket, og hadde rent ned og gjort boligen ubeboelig. Oppussingen varte lenge (flere leiligheter) og vedkommende var bortreist like lenge. Mener at det var hotell de ble snakket om da. Det eneste du kan gjøre er å ta kontakt med lederen der du bor, ts. Anonym poster: 8f36ee9c7826ae4bff659f4d06377e29
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2013 #7 Skrevet 1. februar 2013 Jeg tror faktisk at en mann jeg kjenner til litt på avstand, fikk dekket hotellrom da det hadde vært lekkasje fra taket, og hadde rent ned og gjort boligen ubeboelig. Oppussingen varte lenge (flere leiligheter) og vedkommende var bortreist like lenge. Mener at det var hotell de ble snakket om da. Det eneste du kan gjøre er å ta kontakt med lederen der du bor, ts. Anonym poster: 8f36ee9c7826ae4bff659f4d06377e29 Det gikk jo sikkert på innboforsikringen eller noe lignende, hvem planlegger egentlig en lekkasje for å kunne bo på hotell en periode? Jeg tviler på at forsikringsselskapet stiller seg positivt til en planlagt oppussing, og hvis det koster 5000 kr per person per uke på et hotell og ganger det med 1000 blir det 500 000, og så bor det sikkert ikke bare 1 person i hver leilighet heller. Anonym poster: bb7e07dc20a97cba49eb4c751ac34e8b 4
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2013 #8 Skrevet 1. februar 2013 Jeg vil ikke tro du har noen rettigheter her. Du betaler i bunn og grunn denne rehabiliteringen selv, altså bør du dekke evt. hotellopphold selv. Alternativt kan du spørre om du kan låne dusj eller bo hos venner eller familien i nærheten den uken? Det er slitsomt, men det går. Den perioden vi var uten dusj og toalett i vår leilighet (vi måtte koble fra vannet da vi skulle pusse opp kjøkkenet), brukte vi toalett på bensinstasjon eller kjøpesenteret i nærheten, og dusjet på jobben. Anonym poster: 84e34c3c8eb7bee9f6dfc66e61a93608
skrue Skrevet 2. februar 2013 #9 Skrevet 2. februar 2013 Ikke krav på noe som helst vil jeg tro. Om det går å planlegge så ville jeg nok tatt ferie i den perioden det gjelder.
skrue Skrevet 2. februar 2013 #10 Skrevet 2. februar 2013 Jeg tror faktisk at en mann jeg kjenner til litt på avstand, fikk dekket hotellrom da det hadde vært lekkasje fra taket, og hadde rent ned og gjort boligen ubeboelig. Oppussingen varte lenge (flere leiligheter) og vedkommende var bortreist like lenge. Mener at det var hotell de ble snakket om da. Det eneste du kan gjøre er å ta kontakt med lederen der du bor, ts. Det er en stor forskjell mellom planlagt arbeide og plutselig skade. En brann kan på samme måte medføre at annet opphold dekkes om nødvendig.
Athene Skrevet 2. februar 2013 #11 Skrevet 2. februar 2013 Om du hadde hatt rett på det blir det jo uansett du selv som må betalte det. Oppussingen skjer også ved dine midler, gjennom månedlige innbetalinger til borettslaget. Hvor trur du pengene kommer fra? Dersom det hadde vært en forsikringssak, og du/borettslaget hadde hatt en god forsikring, kunne det vært forsikringsselskapet dekket bokostnader et annet sted. Jeg og mannen flyttet inn hos venner da vi pusset opp bad for noen år siden. Da vi var uten dusj gikk det greit å kjøre innom Sats på vei til jobb. Men er man uten do er det en helt annen sak.
Gjest chariot Skrevet 2. februar 2013 #12 Skrevet 2. februar 2013 Hvis du får nærmere beskjed om når leiligheten din står for tur, kan du jo planlegge litt. Reise bort akkurat den uka eller campere hos familie/venner. Da vi fikk renovert badet i eneboligen vår, tok det lang tid. Var uten dusj/vaskemaskin i ukesvis. Uten do i noen dager. Var rimelig heftig mens det sto på, men vi overlevde Og tenk så fint det blir når bad/kjøkken blir ferdig
Marionette Skrevet 2. februar 2013 #13 Skrevet 2. februar 2013 Badet hos meg skal pusses opp i sommer. Jeg kan ikke bo i leiligheten på en måned. Vi har fått tilbud om rabatterte hotelopphold, men må betale selv. Sier seg selv at det blir dyrt, så jeg satser på å jo litt her og der hos venner og familie
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #14 Skrevet 2. februar 2013 Har ikke dere foreldre som dere kan bo hos den ene uka? Det hadde jeg gjort. En uke går fort. Anonym poster: 4537cb207f09282f39fbc27176462ae3
Alvina Skrevet 2. februar 2013 #15 Skrevet 2. februar 2013 Du får ikke dekket hotellopphold. Når det var oppussing av våtrom hos min mor reiste hun vekk i to uker, mest fordi hun har hund og deretter bodde hun noen dager hos meg. Det tok over fire uker før badet var ferdig, men det gikk bra med fellesdusj og toalett utenfor blokka. Man blir vant til det. Dette var på sommeren så det var en fordel. På grunn av støyen den første tiden når alt skulle rives ned kunne hun ikke være hjemme av hensyn til bikkja. Vær obs på å ha plast-dør til stua og rom som ikke blir berørt. Det er egentlig ikke ditt ansvar, men det hender firmaet som har fått oppdraget "glemmer" seg. Boden må ryddes litt og ting mulig dekkes med plast hvis det går rør i akkurat din bod. Forstår ikke at dette bare kan ta en uke, men vet ikke hvor omfattende oppussingen hos deg blir?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå