Gå til innhold

Skattekort, hovedarbeidsgiver og biarbeidsgiver...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått noen oppdrag gjennom et vikarbyrå, og de har derfor fått skattekortet mitt for hovedarbeidsgiver, da jeg ikke hadde annen arbeidsgiver.

Nå er jeg på opplæring, og blir med all sannsynlighet tilbudt en deltidsstilling. Burde jeg da bytte, slik at vikarbyrået har skattekortet for biarbeidsgiver, og deltidsstillingen får hovedarbeidsgiver, siden det er der jeg kommer til å tjene mest/jobbe mest? Har det noe å si hvem som har hvilket skattekort?

Anonym poster: 4608880d0ce026694fe30f351ead94ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bump :sjenert:

Skrevet

jeg har to jobber. hos den ene har jeg tabelltrekk, mens hos den andre blir jeg trukket 36% skatt. jobber ca. likt hos begge - kanskje litt mer hos "hovedsarbeidsgiver". for meg har det ikke så mye å si hvor jeg har hvilket skattekort. jeg fikk den andre jobben seinest og derfor har de skattekortet for biarbeidsgiver selv om jeg jobber der like mye. men hvis du vet at du kommer til å jobbe en del mer i den nye stillingen og det virkelig er hovedarbeidsgiveren din så bør du kanskje ha det skattekortet hos dem også :)

Skrevet

jeg har to jobber. hos den ene har jeg tabelltrekk, mens hos den andre blir jeg trukket 36% skatt. jobber ca. likt hos begge - kanskje litt mer hos "hovedsarbeidsgiver". for meg har det ikke så mye å si hvor jeg har hvilket skattekort. jeg fikk den andre jobben seinest og derfor har de skattekortet for biarbeidsgiver selv om jeg jobber der like mye. men hvis du vet at du kommer til å jobbe en del mer i den nye stillingen og det virkelig er hovedarbeidsgiveren din så bør du kanskje ha det skattekortet hos dem også :)

Også? Jeg kan vel ikke ha to hovedarbeidsgivere? Eller?

Skrevet

nei, jeg mente at du burde skattekortet til hovedsarbeidsgiver hos dem du jobber mest hos og får mest inntekt av :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...