Gå til innhold

Ville du ha hatt en sunk som kjæledyr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis ja, hvorfor?

Hvis nei, hvorfor ikke?

Anonym poster: c15032ba5c4051e47d2d9af721142195

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Før jeg kan uttale meg må jeg nesten vite hva det er. Sunk er ikke et dyr jeg har hørt om tidligere. :ler:

:heks:

• Liker 1
Skrevet

Før jeg kan uttale meg må jeg nesten vite hva det er. Sunk er ikke et dyr jeg har hørt om tidligere. :ler:

En slags hunderev, en nydelig en og svært grasiøs, sjarmerende, og flott pels! Synes virkelig du skal skaffe deg en, garantert mye glede!

Skrevet

Aldri hørt om en sunk før

Nei, jeg tenker det var en feilstaving av "skunk" som ts prøver å ro seg unna, tror du ikke?

• Liker 1
Skrevet

Aldri hørt om en sunk før

Bare å spørre om du kan låne en skunk med deg hjem hos din nærmeste zoo, da lærer du hva skunk er for noe.

Skrevet

Nei, jeg tenker det var en feilstaving av "skunk" som ts prøver å ro seg unna, tror du ikke?

Når jeg er ute på sjøen, da bruker jeg motorbåt, ikke robåt.

Skrevet (endret)

Når jeg søker på Sunk ser jeg bare bilder av synkende skip :overrasket:

Men hvis det er som du beskriver, en slags blanding av hund og rev så nei. Jeg ønsker meg ikke en rev.

Jeg har en venninne med rev, og den er jo en skikkelig hjerteknuser. Men den er så sinnsykt krevende (og den LUKTER).

Så nei.. jeg er mer katte og mynde-fan! :)

Endret av Notisblokk
Gjest Funky Punk
Skrevet

Jo, tenkte først på skunk, men så tenkte jeg at det godt mulig kunne vært et annet dyr også.

En skunk kunne jeg godt hatt. I utlandet så passet jeg på en da den ble funnet skadet, og den var ganske så morsom egentlig :fnise:

Gjest Badebuksa
Skrevet

Nei, fordi jeg ikke vil at den skal tisse på meg :)

Skrevet

Eh, det finnes ikke noen art som heter ''sunk''. Nå har jeg googlet for å dobbelt sjekke, med bla ''sunk animal'' som søkeord. så dette er nok feilskriving.

Anonym poster: d9564ea81f14b97790d1ebb043655e50

Gjest Badebuksa
Skrevet

Eh, det finnes ikke noen art som heter ''sunk''. Nå har jeg googlet for å dobbelt sjekke, med bla ''sunk animal'' som søkeord. så dette er nok feilskriving.

Anonym poster: d9564ea81f14b97790d1ebb043655e50

tror du det???
Skrevet

Det er visst noen i blant annet USA som holder skunk som kjæledyr. En del/alle blir «descented» som små.

Tittet kjapt på noen videoer og nettsider angående skunker som kjæledyr, og utifra det lille inntrykket jeg fikk virker det som at de er nysgjerrige og smarte dyr. Kanskje litt som ildere? På den annen side er vel ikke kjæledyr-skunkene domestiserte, altså har man tross alt ville dyr som kjæledyr, med alt det negative det medfølger (uregjelig atferd, mer aggresjon/biting osv.).

Det påstås også at rabiesvaksiner muligens ikke fungerer på skunker, altså kan de muligens gi rabiessmitte til mennesker om de biter — hvis det jeg leste stemmer, da.

Kort og godt - jeg ville aldri i verden hatt skunk som kjæledyr! Og jeg er skeptisk til å holde ikke-domestiserte arter i fangenskap, med mindre man vet godt hva man gjør og kan skape et naturlig og fint miljø for dyret/dyrene.

Men, de er nå søte da, det skal jeg innrømme :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...