Gå til innhold

Bøler skole, Nøklevann skole, Oppsal skole

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med en eller flere av disse skolene? Faglig, sosialt osv. Skal flytte i løpet av ca et års tid, og har lyst til å flytte tilbake til bydel Østensjø hvor vi bodde noen år tidligere. Datteren vår nærmer seg skolealder, og da er naturligvis skolekrets én av flere faktorer vi kommer til å vurdere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke spørre om du kan komme på besøk på disse skolene og se hvordan det er der? Du kan ringe allerede imorgen og spørre om å få komme en tur å se?

Skrevet

syns du bør velge den skolen som tilhorer ditt nærmiljø.men vist det er invandere elever i flertall på noen av desse skolene ville jeg valgt det bort self.

barna skal jo ha venner i nærmiljøet og derfor mener jeg den nermeste bør vere obligatorisk å velge.

Skrevet

Jeg jobber i Utdanningsetaten i Oslo, og alle skolene du nevner er "gode" skoler, altså skoler med forholdsvis gode resultater og et kompetent og erfarent lærerkollegium. Ingen av dem har flertall av minoritetsspråklige elever, siden det ble snakk om det her, men det vet du sikkert siden du har bodd i området før :)

Anonym poster: 31fb80dfb80e7d072f46732d4868b667

Skrevet

Har bare gode erfaringer fra både Bøler og Nøklevann selv. Vært elev der selv og hatt barn i de skolene.

Anonym poster: 8bff9025bb2ba7d8b2ac667e434b63b5

Skrevet

syns du bør velge den skolen som tilhorer ditt nærmiljø.men vist det er invandere elever i flertall på noen av desse skolene ville jeg valgt det bort self.

barna skal jo ha venner i nærmiljøet og derfor mener jeg den nermeste bør vere obligatorisk å velge.

Hæææ?

Lære seg å skrive norsk kanskje, før du kritiserer skoler med invandrere :) eller er det kanskje pga egen erfaring med hvor faglig dårlig disse skolene er at du skriver som en invandrer selv?

Anonym poster: 37cd7d8f214e4a2cac93b315e7edb2eb

• Liker 3
Skrevet

Ja, hun skal gå på skolen i nærmiljøet, poenget er at vi uansett skal flytte fra et annet sted i Oslo og til Oppsal/Bøler området, og da er det jo kjekt å vite om leilighetene vi vurderer hører til en bra skole. Innvandrere er jeg ikke særlig redd for. Er gift med en:) Det viktigste er at barna får god undervisning, har engasjerte lærere, at barna trives og at miljøet inkluderer alle uansett religion og kultur. Er det sånn, så spiller det ingen rolle hvor barna eller deres foreldre er født!

Skrevet

Jeg jobber i Utdanningsetaten i Oslo, og alle skolene du nevner er "gode" skoler, altså skoler med forholdsvis gode resultater og et kompetent og erfarent lærerkollegium. Ingen av dem har flertall av minoritetsspråklige elever, siden det ble snakk om det her, men det vet du sikkert siden du har bodd i området før :)

Anonym poster: 31fb80dfb80e7d072f46732d4868b667

Takk for svar. Godt å vite at de har bra rykte. Tenkte veldig lite på barneskolene da jeg bodde i området sist, siden jeg var da var singel og barnløs:)

Skrevet

Takk for svar. Godt å vite at de har bra rykte. Tenkte veldig lite på barneskolene da jeg bodde i området sist, siden jeg var da var singel og barnløs:)

Alle tre er bra skoler, men gode lærere og ganske så gode faglige resultater. Alle har høye ambisjoner og jobber hardt for at elevene skal lære og prestere så godt som mulig.

Hilsen en med meget god kjennskap til to av skolene...

Skrevet

Stemmer det foresten at Oppsal er en baseskole? Hvordan fungerer det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...